• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Jojjans
    Tigerkvinna skrev 2019-02-21 19:07:41 följande:

    Var på gynakuten idag för jag har åkt på ett så extremt illamående att jag inte ens får behålla vätska. Var påväg åt fel håll med kroppens salter så fick 1L dropp idag, ska tillbaka på tisdag. Som säkerhetsåtgärd ville dom kolla till den lilla, så det positiva var att jag fick ett extra ultraljud :P 

    Blev framflyttad igen, så nu går veckorna fort. Nu är jag helt plötsligt i v.7+5 istället för 7+1 så går ju in i v.9 redan i helgen. 

    Den lilla larven såg nu ut som en liten teddybjörn. Vuxit 0.8 cm på 6 dagar. Hjärtat slog så fint och dom små paddlarna vibrerade, och hela lilla teddybjörnen ville inte vara still riktigt utan vickade fram och tillbaka. Så även om jag mår totalt skit så mår lilla björnen alldeles utmärkt. 


    Vad härligt! Både att se den lilla och att bli framflyttad. Vad får du då för BF-datum?
  • Jojjans
    Daphodil skrev 2019-02-21 18:09:44 följande:

    Inskrivning idag. Bm bestämde sig för att skicka remiss för ul pga mina upprepade bruna flytningar. Det blir på måndag så håll tummarna!


    Vad skönt med en så snäll bm, måste kännas lugnande att få ett ul så snart!
  • Tigerkvinna
    Jojjans skrev 2019-02-21 19:32:07 följande:
    Vad härligt! Både att se den lilla och att bli framflyttad. Vad får du då för BF-datum?

    Ja var inte beredd på att den skulle hunnit bli så stor på denna korta tiden mellan ultraljuden. 


    Fick BF 5 oktober nu vilket för mig som förhoppningsvis blir beviljad snitt så blir det ca 9-15 september. 


    Går iallafall åt rätt håll med att få planerat snitt. Redan fått remiss till aurora och ska börja gå där redan i april i v.15 för då finns det god chans att jag kan få snittet beviljat redan till v.20-25 vilket för mig skulle vara jätte skönt att kunna lägga den oron bakom mig. 

  • Daphodil
    Jojjans skrev 2019-02-21 19:32:43 följande:

    Vad skönt med en så snäll bm, måste kännas lugnande att få ett ul så snart!


    Ja, hon är toppen. Däremot tog hon cellprov på mig, och det har känts sådär med rött blod i trosan igår och ordentliga bruna flytningar idag. Mentalt påfrestande trots att jag vet vad det beror på!
  • Anonym (chockad!)
    Tigerkvinna skrev 2019-02-21 20:23:55 följande:

    Ja var inte beredd på att den skulle hunnit bli så stor på denna korta tiden mellan ultraljuden. 


    Fick BF 5 oktober nu vilket för mig som förhoppningsvis blir beviljad snitt så blir det ca 9-15 september. 


    Går iallafall åt rätt håll med att få planerat snitt. Redan fått remiss till aurora och ska börja gå där redan i april i v.15 för då finns det god chans att jag kan få snittet beviljat redan till v.20-25 vilket för mig skulle vara jätte skönt att kunna lägga den oron bakom mig. 


    till mig sa bm att de ändrat det där med snitt och att de snittar PRECIS så nära intill BF de kan :( max 5 dagar! :o
  • Tigerkvinna
    Anonym (chockad!) skrev 2019-02-22 09:03:10 följande:
    till mig sa bm att de ändrat det där med snitt och att de snittar PRECIS så nära intill BF de kan :( max 5 dagar! :o
    I vårt landsting så snittar de i v.37 om snittet ärplanerat föratt ha en så stor trygghet som möjligt till att undvika vaginalförlossning. Kanske olika från landsting till landsting?
  • September89
    Anonym (chockad!) skrev 2019-02-22 09:03:10 följande:

    till mig sa bm att de ändrat det där med snitt och att de snittar PRECIS så nära intill BF de kan :( max 5 dagar! :o


    Jag gjorde ett planerat snitt för 6 år sedan och då var det inte heller tal om att göra det så tidigt. Man ville göra det så nära bf som möjligt. Fick planerat 10 dagar innan bf. Mitt tidigare barn föddes vaginalt och det startade spontant 1 vecka innan bf. Blev ett akut snitt eftersom det startade spontant 2 veckor innan bf. Men kanske är olika i olika landsting. Detta var i Stockholms läns landsting. Jag blev snittad pga förlossningsrädsla efter första förlossningen.
  • Mamaamu

    Jösses. Säg att det finns fler här var ens byxor börjar sitts tajt över magen? Är på väg för att köpa ett par mama jenas nu. Alternativ ett par vanliga större. Går in i v 13 här. Jag går ju bara och väntar på att magen ska bli mindre uppblåst och sjunker lite men nej då.

  • Anonym (chockad!)

    [quote=79461254][quote-nick]Tigerkvinna skrev 2019-02-22 09:14:36 följande:[/quote-nick]I vårt landsting så snittar de i v.37 om snittet ärplanerat föratt ha en så stor trygghet som möjligt till att undvika vaginalförlossning. Kanske olika från landsting till landsting?[/

    Ok låter ju bra för det är det jag vill.

    Vilket landsting?

    Undrar om man kan be om tidigare just av den orsaken?!

  • Anonym (chockad!)

    [quote=79462011][quote-nick]Mamaamu skrev 2019-02-22 15:46:36 följande:[/quote-nick]Jösses. Säg att det finns fler här var ens byxor börjar sitts tajt över magen? Är på väg för att köpa ett par mama jenas nu. Alternativ ett par vanliga större. Går in i v 13 här. Jag går ju bara och väntar på att magen ska bli mindre uppblåst och sjunker lite men nej då.[/

    Går bara i löpartights och tights!

Svar på tråden Bf September 2019