• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Tigerkvinna
    Anonym (chockad!) skrev 2019-02-22 15:53:40 följande:

    [quote=79461254][quote-nick]Tigerkvinna skrev 2019-02-22 09:14:36 följande:[/quote-nick]I vårt landsting så snittar de i v.37 om snittet ärplanerat föratt ha en så stor trygghet som möjligt till att undvika vaginalförlossning. Kanske olika från landsting till landsting?[/

    Ok låter ju bra för det är det jag vill.

    Vilket landsting?

    Undrar om man kan be om tidigare just av den orsaken?!


    Upplands landsting

    Ja jag känner att om dom lägger det nära bf så försvinner ju liksom en del av vitsen med viljan till ett snitt. För vad gör dom då om barnet är påväg ut?! Då blir man ju ändå tvingad till en vaginal förlossning..
  • Tigerkvinna
    Mamaamu skrev 2019-02-22 15:46:36 följande:

    Jösses. Säg att det finns fler här var ens byxor börjar sitts tajt över magen? Är på väg för att köpa ett par mama jenas nu. Alternativ ett par vanliga större. Går in i v 13 här. Jag går ju bara och väntar på att magen ska bli mindre uppblåst och sjunker lite men nej då.


    Har så uppblåst mage så jag har inte fått på mig jeansen sen v.5. Kör med gummiband till brallorna och långa tröjor =)
  • Daphodil
    Mamaamu skrev 2019-02-22 15:46:36 följande:

    Jösses. Säg att det finns fler här var ens byxor börjar sitts tajt över magen? Är på väg för att köpa ett par mama jenas nu. Alternativ ett par vanliga större. Går in i v 13 här. Jag går ju bara och väntar på att magen ska bli mindre uppblåst och sjunker lite men nej då.


    Mina byxor sitter lite obekvämt, går gärna med dem lite uppknäppta hemma. Det känns som jag gått upp massa i vikt redan, men jag vägde 3 kg mindre nu än vid förra graviditetens inskrivning. Så det kanske bara är luft haha.
  • Anonym (chockad!)
    Tigerkvinna skrev 2019-02-22 16:07:58 följande:

    Upplands landsting

    Ja jag känner att om dom lägger det nära bf så försvinner ju liksom en del av vitsen med viljan till ett snitt. För vad gör dom då om barnet är påväg ut?! Då blir man ju ändå tvingad till en vaginal förlossning..


    Jag kommer inte bli tvingad men det är ju ett stressmoment både för barnet och mamman och det är ju inte bra!

    Kommer nog trycka på om tidigare. Barnen är födda 38+5 och 38+1 tror jag
  • Jojjans
    Mamaamu skrev 2019-02-22 15:46:36 följande:

    Jösses. Säg att det finns fler här var ens byxor börjar sitts tajt över magen? Är på väg för att köpa ett par mama jenas nu. Alternativ ett par vanliga större. Går in i v 13 här. Jag går ju bara och väntar på att magen ska bli mindre uppblåst och sjunker lite men nej då.


    Jaa min mage har varit så uppsvälld redan sen vecka 6. Men jag avskyr tighta byxor, köper alltid jeans några storlekar för stora och har alltid lite oversize byxor och tröjor, så för mig går det bra ändå. Jag hann ju gå ända till vecka 16 i somras så då köpte jag även på mig en storlek större av mina tre par favoritbyxor, så jag kommer klara mig lääänge i mina vanliga kläder. Däremot vill jag nog snart ha gravidtrosor och tights/långkalsonger som inte skär in i magen :/
  • Daphodil

    Vad jag saknar cravings. Nu är ALL mat motbjudande och jag letar verkligen frenetiskt efter något att äta till middag. Maken föreslår saker jag velat ha tidigare och får ett argt "Men det var ju förra veckan! Nu är det ÄCKLIGT!" tillbaka. Stackaren.

    Någon som känner igen sig i detta?

  • Tigerkvinna
    Daphodil skrev 2019-02-22 17:10:57 följande:

    Vad jag saknar cravings. Nu är ALL mat motbjudande och jag letar verkligen frenetiskt efter något att äta till middag. Maken föreslår saker jag velat ha tidigare och får ett argt "Men det var ju förra veckan! Nu är det ÄCKLIGT!" tillbaka. Stackaren.

    Någon som känner igen sig i detta?


    Jag som vanligtvis älskar mat avskyr mat just nu. Har ju kaskadspytt och fått prova mig igenom 3 kombinationer läkemedel och ett besök på gynakuten för detta...Jag blir äcklad bara av att ens se matannonser på stan skit jobbigt. 


    Det som funkat att äta för mig är frukt det mesta går bra. Avokado och grape är godast. Till middag äts det antingen sushi eller bakadpotatis med keso. Inget annat går just nu..:/

  • Daphodil
    Tigerkvinna skrev 2019-02-22 17:32:55 följande:

    Jag som vanligtvis älskar mat avskyr mat just nu. Har ju kaskadspytt och fått prova mig igenom 3 kombinationer läkemedel och ett besök på gynakuten för detta...Jag blir äcklad bara av att ens se matannonser på stan skit jobbigt. 

    Det som funkat att äta för mig är frukt det mesta går bra. Avokado och grape är godast. Till middag äts det antingen sushi eller bakadpotatis med keso. Inget annat går just nu..:/


    Jag blir också lätt upprörd av matannonser, "hur kan de visa sån här skit?"

    Jag har också klarat sushi bra, men just nu vill jag inte ens ha det. Är hungrig men hittar inget att äta, och det är ju lite deppigt...
  • Tigerkvinna
    Daphodil skrev 2019-02-22 17:45:39 följande:
    Jag blir också lätt upprörd av matannonser, "hur kan de visa sån här skit?"

    Jag har också klarat sushi bra, men just nu vill jag inte ens ha det. Är hungrig men hittar inget att äta, och det är ju lite deppigt...
    Jag tycker det är skrämmande hur svårt det är att värja sig mot mat ute i samhället. Nu när jag är så matäcklad så är jag verkligen störd utav hur matcentrerat allting är! Känns som man inte kan gå någonstans utan att stöta på någon form utav mat..

    Jag är inte sugen på det jag äter alls. Jag äter efter tider nu. Och kör på det som funkar så jag inte kaskadkräks så det får bli samma mat dag in och dag ut nu ett tag. Hoppas att det blir bättre i trimester 2 om 4 veckor och att jag får tillbaka matlyckan. Just nu har jag gått ner 6 kg..
  • Spader10

    Idag var det KUB-ultraljud och det blev låg sannolikhet..... Gå hem och fira sa barnmorskan, det blev en halv hamburgare som vände och kom upp igen. Men det var fantastiskt att få se den lilla leva om i magen. Vi fick lite extra bonustid i ultraljudsmaskinen eftersom "hen" inte ville visa upp sig. Inte förrän jag varit uppe och gått en stund kunde BM göra sina mätningar. I övrigt är jag sjukskriven pga illamående och frekventa kräkningar. Nog för att jag mådde hemskt vid mina två andra grav. men denna tar priset....tar mig knappt ur sängen och kräkhinken är min närmaste "vän". Vätska tar jag en tesked åt gången och hoppas att kroppen tar upp det den behöver innan nästa kräkning. Hörs igen när/om jag mår bättre. Går in i v 13 på söndag och då måste jag få tillbaka mitt liv igen.

Svar på tråden Bf September 2019