• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • September89
    Spader10 skrev 2019-02-23 00:25:00 följande:

    Idag var det KUB-ultraljud och det blev låg sannolikhet..... Gå hem och fira sa barnmorskan, det blev en halv hamburgare som vände och kom upp igen. Men det var fantastiskt att få se den lilla leva om i magen. Vi fick lite extra bonustid i ultraljudsmaskinen eftersom "hen" inte ville visa upp sig. Inte förrän jag varit uppe och gått en stund kunde BM göra sina mätningar. I övrigt är jag sjukskriven pga illamående och frekventa kräkningar. Nog för att jag mådde hemskt vid mina två andra grav. men denna tar priset....tar mig knappt ur sängen och kräkhinken är min närmaste "vän". Vätska tar jag en tesked åt gången och hoppas att kroppen tar upp det den behöver innan nästa kräkning. Hörs igen när/om jag mår bättre. Går in i v 13 på söndag och då måste jag få tillbaka mitt liv igen.


    Skönt att kub gick bra :) Men fy vad jag lider med dig ang illamåendet! Hopps verkligen att du får må bra snart!
  • Daphodil
    Spader10 skrev 2019-02-23 00:25:00 följande:

    Idag var det KUB-ultraljud och det blev låg sannolikhet..... Gå hem och fira sa barnmorskan, det blev en halv hamburgare som vände och kom upp igen. Men det var fantastiskt att få se den lilla leva om i magen. Vi fick lite extra bonustid i ultraljudsmaskinen eftersom "hen" inte ville visa upp sig. Inte förrän jag varit uppe och gått en stund kunde BM göra sina mätningar. I övrigt är jag sjukskriven pga illamående och frekventa kräkningar. Nog för att jag mådde hemskt vid mina två andra grav. men denna tar priset....tar mig knappt ur sängen och kräkhinken är min närmaste "vän". Vätska tar jag en tesked åt gången och hoppas att kroppen tar upp det den behöver innan nästa kräkning. Hörs igen när/om jag mår bättre. Går in i v 13 på söndag och då måste jag få tillbaka mitt liv igen.


    Åh fy så jobbigt det låter. Jag hoppas det går över snart.
  • Mamaamu

    Någon som fortfarande kan dricka kaffe? Har aldrig kunnat det från v 6 och under hela graviditeten i mina tidigare graviditer. Samma nu i v 6 . Tills idag i v 12. IMORSE blev jag jätte sugen och det är gott . Blir nästan lite orolig .

  • Tösen01
    Spader10 skrev 2019-02-23 00:25:00 följande:

    Idag var det KUB-ultraljud och det blev låg sannolikhet..... Gå hem och fira sa barnmorskan, det blev en halv hamburgare som vände och kom upp igen. Men det var fantastiskt att få se den lilla leva om i magen. Vi fick lite extra bonustid i ultraljudsmaskinen eftersom "hen" inte ville visa upp sig. Inte förrän jag varit uppe och gått en stund kunde BM göra sina mätningar. I övrigt är jag sjukskriven pga illamående och frekventa kräkningar. Nog för att jag mådde hemskt vid mina två andra grav. men denna tar priset....tar mig knappt ur sängen och kräkhinken är min närmaste "vän". Vätska tar jag en tesked åt gången och hoppas att kroppen tar upp det den behöver innan nästa kräkning. Hörs igen när/om jag mår bättre. Går in i v 13 på söndag och då måste jag få tillbaka mitt liv igen.


    Vad härligt att allt såg bra ut. Det gör ju att man orkar stå ut. Stackars dig gällande illamåendet, finns det inget som biter? Sänder varma tankar och hoppas du snart får slippa illamåendet. Kram
  • Mamaamu

    Grattis ! Lider med dig. Hoppas det snart går över. Kram


    Spader10 skrev 2019-02-23 00:25:00 följande:

    Idag var det KUB-ultraljud och det blev låg sannolikhet..... Gå hem och fira sa barnmorskan, det blev en halv hamburgare som vände och kom upp igen. Men det var fantastiskt att få se den lilla leva om i magen. Vi fick lite extra bonustid i ultraljudsmaskinen eftersom "hen" inte ville visa upp sig. Inte förrän jag varit uppe och gått en stund kunde BM göra sina mätningar. I övrigt är jag sjukskriven pga illamående och frekventa kräkningar. Nog för att jag mådde hemskt vid mina två andra grav. men denna tar priset....tar mig knappt ur sängen och kräkhinken är min närmaste "vän". Vätska tar jag en tesked åt gången och hoppas att kroppen tar upp det den behöver innan nästa kräkning. Hörs igen när/om jag mår bättre. Går in i v 13 på söndag och då måste jag få tillbaka mitt liv igen.


  • Daphodil
    Mamaamu skrev 2019-02-23 09:46:56 följande:

    Någon som fortfarande kan dricka kaffe? Har aldrig kunnat det från v 6 och under hela graviditeten i mina tidigare graviditer. Samma nu i v 6 . Tills idag i v 12. IMORSE blev jag jätte sugen och det är gott . Blir nästan lite orolig .


    Det är väl rätt vanligt att symtom avtar just runt den veckan du är i. Man jämför med sina andra graviditeter, men det verkar verkligen kunna variera.

    Jag drack kaffe som vanligt i min förra graviditet, och i denna tål jag inte lukten.
  • Anonym (chockad!)

    Går i morgon in i v 12 (v11+0) och känner att både illamåendet lagt sig en hel del men även motivationen till framtiden har blivit bättre!

    Jag har fått motivation till att träna igen. Motivation till stt äta bra! Känns skönt att kunna släppa oron!

  • Röjarralf

    Asså igår kröp jag under ett staket i ren panik då jag hade brottom till bussfan och tryckte då benen upp emot magen väldigt hårt för att det var så trångt att komma under. Efter det smärtade det som mensvärk i flera flera timmar. Har skapat en kanske onödig oro hos mig. Vad vet jag!? Hur skyddar ligger liten där inne? Värken släppte dock under natten och inga blödningar.

    Och dessutom är jag i ett "tycka synd om mig själv stadie". Tvi vad jag är oändligt trött. Tröttheten började iof innan graviditeten men enligt prover är jag frisk säger dem på VC. Fast i och med graviditeten är jag helt bedövad av trötthet. Kan vakna, käka lite frukost sen sova hela dagen. Och hela natten igen. Väldigt ofta! Mår också illa och kväljer, har ingen aptit. Ingen psykisk eller fysiskt ork heller. När fan ska det här vända :(

    Finns det någon som känner igen sig? Tappar livslusten.

    Vecka 13

  • Daphodil
    Röjarralf skrev 2019-02-23 19:42:36 följande:

    Asså igår kröp jag under ett staket i ren panik då jag hade brottom till bussfan och tryckte då benen upp emot magen väldigt hårt för att det var så trångt att komma under. Efter det smärtade det som mensvärk i flera flera timmar. Har skapat en kanske onödig oro hos mig. Vad vet jag!? Hur skyddar ligger liten där inne? Värken släppte dock under natten och inga blödningar.

    Och dessutom är jag i ett "tycka synd om mig själv stadie". Tvi vad jag är oändligt trött. Tröttheten började iof innan graviditeten men enligt prover är jag frisk säger dem på VC. Fast i och med graviditeten är jag helt bedövad av trötthet. Kan vakna, käka lite frukost sen sova hela dagen. Och hela natten igen. Väldigt ofta! Mår också illa och kväljer, har ingen aptit. Ingen psykisk eller fysiskt ork heller. När fan ska det här vända :(

    Finns det någon som känner igen sig? Tappar livslusten.

    Vecka 13


    Känner igen mig i trötthet och illamående, och det i sig gör att man blir rätt less. Men på något sätt känns det bra också att ha mycket symtom.

    Menar du bokstavligen att du tappat livslusten? För det är ju lite allvarligare än att bara vara hängig.
  • Anonym (chockad!)
    Mamaamu skrev 2019-02-23 09:46:56 följande:

    Någon som fortfarande kan dricka kaffe? Har aldrig kunnat det från v 6 och under hela graviditeten i mina tidigare graviditer. Samma nu i v 6 . Tills idag i v 12. IMORSE blev jag jätte sugen och det är gott . Blir nästan lite orolig .


    Är ingen jätteglad kaffedrickare men har absolut inte svårare stt dricka det som gravid än annars
Svar på tråden Bf September 2019