• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Anonym (Seppebebbe)

    Hej allihopa, hur har ni det med trötthet?

    Jag har varit så extremt trött de senaste dagarna, har bokstavligt talat kunnat sova dygnet runt med undantag för några matpauser. Jag går in i vecka 32 nu och äter järntabletter varje dag. Någon som känner igen sig?

  • Anonym (Trean)
    Anonym (Seppebebbe) skrev 2019-07-02 15:36:02 följande:

    Hej allihopa, hur har ni det med trötthet?

    Jag har varit så extremt trött de senaste dagarna, har bokstavligt talat kunnat sova dygnet runt med undantag för några matpauser. Jag går in i vecka 32 nu och äter järntabletter varje dag. Någon som känner igen sig?


    Jag känner mig inte så värst trött på dagarna men däremot när jag lägger mig och vilar så kan jag somna och det hade aldrig hänt annars. Däremot i lördags var jag på fotbollscup hela dagen med min dotter och på söndagen var jag helt utslagen. Så visst behöver man spara din energi när man producerar bebis.
  • Anonym (Trean)

    Jag undrar om någon annan har en konstant spänd/ hård mage? Är i vecka 29 och sen ca 2 veckor tillbaka kan hag knappt gå utan att magen blir spänd och hård. Vissa dagar kan jag inte ens gå 100 m utan att det händer. Det gör inte ont, mest obehagligt och tungt och känns som jag har svalt en bowlingklot. När jag sätter mig slappnar magen oftast av. Äta går inte heller. Småa portioner bara om ens det.

  • Etta
    Anonym (Seppebebbe) skrev 2019-07-02 15:36:02 följande:

    Hej allihopa, hur har ni det med trötthet?

    Jag har varit så extremt trött de senaste dagarna, har bokstavligt talat kunnat sova dygnet runt med undantag för några matpauser. Jag går in i vecka 32 nu och äter järntabletter varje dag. Någon som känner igen sig?


    Jag är fruktansvärt trött! Går in i v 28 imorn och känner mig ofta helt utmattad, framförallt från lunch och framåt. Somnade nästan framför datorn på jobbet häromdagen... Äter också järntabletter och hade bra järnvärde på senaste kollen.
  • Anonym (chockad!)

    Var sjukt trött för nån vecka sedan men nu bättre igen.r i v 30 nu.

    Däremot har jag nog mindre tålamod nu än jag haft nån gång under graviditeten.

    Känner mig mer peppad nu att graviditeten snart är över och man får träffa bebisen.

  • Fruhs
    Anonym (Trean) skrev 2019-07-02 16:55:46 följande:

    Jag undrar om någon annan har en konstant spänd/ hård mage? Är i vecka 29 och sen ca 2 veckor tillbaka kan hag knappt gå utan att magen blir spänd och hård. Vissa dagar kan jag inte ens gå 100 m utan att det händer. Det gör inte ont, mest obehagligt och tungt och känns som jag har svalt en bowlingklot. När jag sätter mig slappnar magen oftast av. Äta går inte heller. Småa portioner bara om ens det.


    Känner igen mig i det du skriver, har varit så pigg hittills men nu kan jag varken gå eller äta eller något annat, Sova är omöjligt med. Har bokat tid hos läkaren nu så jag fortfarande jobbar men nu börjar de bli mer påtagligt. 
  • Fruhs

    Hur mår alla? Nu börjar vi närma oss och de märks att kroppen börjar förbered sig, illamåendet är tillbaka osv

  • setfire

    [quote=79727784][quote-nick]sandaler88 skrev 2019-07-01 14:14:04 följande:[/quote-nick]Här har du en till med en ganska lugn bebis.. (tack och lov) har den kommit igång senaste veckan lite mer. Men i helgen blev jag orolig igen och var nära på att ringa in igen, men det kom igång lite tillslut. Men jag har redan varit inne 2 gånger, i vecka 24 och i vecka 28, men allt har sett bra ut. Men har absolut inga hårda sparkar som typ gör ont eller någon direkt kraft, det är mer lite bök och som att den glider runt lite. men usch vad man kan bli orolig. tror bara man ska gå på magkänslan när det gäller att ringa/åka in. hellre en gång för mycket! Jag har fått så fint bemötande båda gångerna, vilket gör att man känner sig trygg i att våga ringa. [/

    Ja, det är ju lite oroande. Tycker jag känner mycket ibland, som vissa nätter och så. Och jag känner varje dag men det kan ta ett tag innan det kommer igång på morgonen. Senaste bm-besöket hörde barnmorskan att bebisen var väldigt aktiv när hon mätte hjärtljuden men jag kände ingenting förutom nåt väldigt litet. Troligtvis sparkar den inåt vid de tillfällena, men det gör en inte mindre orolig, för man kan ju bara gissa.

  • setfire
    Tösen01 skrev 2019-06-29 16:00:55 följande:

    Min tjej är också "lugn" och jag vet delvis varför. Hon gillar att ligga i säte med ryggen utåt. Det gör att många sparkar känner inte jag! Utan att jag blir mer nödig, akut då och då. Har haft många ultraljud av olika anledningar och på alla utom en, har hon legat i säte. Under en vecka kände jag däremot massor med sparkar, högt upp och var full rulle i magen. Var då inne på förlossningen pga sammandragningar och då gjordes ett ultraljud, men då var huvudet neråt! Under ett par dagar kände jag henne jättemycket, tills det återgick till det lugna. Blev såklart orolig, men då när vi gjorde tul, hade hon vänt sig igen till säte. Haha. Läkaren berättade att det ofta är så bebis ligger när man känner dem mindre. Eftersom jag verkligen känner skillnaden på hur mycket jag känner beroende på hur hon ligger, har jag blivit lugnare. Nu senaste dagarna känner jag mer överallt, så tror

    hon snurrar mer nu. Skönt, för att jag inte behöver fundera, men stundtals blir det så att det blir för mycket. Haha. Men ändå tacksam. Får se hur hon ligger på TUL på måndag!


    Ja, jag tror min filur också ligger med ryggen mot magen, men den har haft huvudet neråt i flera veckor. (Bm trodde inte den skulle ändra position). Och lugn är den nog inte verkar det som, då den varit väldigt aktiv vid alla ultraljud (4st), jag bara känner väldigt lite ;) så jag är delvis lugn i att positionen gör sitt men kan ändå inte låta bli att oroa mig lite. Men vet att jag var orolig även förra graviditeten, det är ett så stort ansvar att det endast är jag som jag själv avgöra om det behöver kollas upp.
  • setfire
    Etta skrev 2019-07-02 19:22:29 följande:

    Jag är fruktansvärt trött! Går in i v 28 imorn och känner mig ofta helt utmattad, framförallt från lunch och framåt. Somnade nästan framför datorn på jobbet häromdagen... Äter också järntabletter och hade bra järnvärde på senaste kollen.


    Tycker det kommer i perioder. Känner mig rätt stark och pigg överlag men har dagar då jag bara vill ligga i sängen och sova (vilket inte riktigt går med en snart 4-åring). Men de senaste dagarna har jag varit extra trött erkänner jag. Går in i vecka 33. Så det blir mycket film för syskonet, och sen får pappan aktivera lite mer.
Svar på tråden Bf September 2019