• Svar på tråden Farmen 2019
  • Nandez
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-23 13:06:06 följande:
    Jag undrar hur det blir nästa vecka, Masha verkar ju inte direkt vara uppskattad som storbonde (eller som deltagare öht). Jag tror det finns en chans att det är hon som åker nästa vecka, oavsett vem som blir storbonde för alla verkar störa sig på henne på ett eller annat sätt. 

    Jag stör mig mer och mer på Göran. Jag vet inte riktigt varför men jag tror att det beror på hans sätt att uttrycka sig i synkarna framför kameran. 

    Det har jag inte funderat på, men jag hoppas nog på att det blir någon av torparna för att de har gett mig bäst intryck. Någon av utmanarna kan jag också tänka mig blir vinnare för de verkar inte heller speciellt bråkiga eller vad man ska säga. 

    Jag tycker Masha gör en del oväntade saker, så att man inte riktigt kan veta vem hon ska välja. Men Jag tror som du, att antingen blir det Göran, pga deras tidigare bråk, eller så blir det Maria pga deras nuvarande bråk. 
    Jag stör mig också mer och mer på Göran men jag kan inte säga vad det beror på. 

    Svårt att säga vem Masha väljer som storbonde.

    Maria visade en otrevlig och lite barnslig sida igår. 
  • kokosnötmjölk
    Nandez skrev 2019-01-23 15:37:11 följande:
    Jag stör mig också mer och mer på Göran men jag kan inte säga vad det beror på. 

    Svårt att säga vem Masha väljer som storbonde.

    Maria visade en otrevlig och lite barnslig sida igår. 
    Ja, Masha är lite typ oväntad och överraskande, hon verkar som en sån som kan göra något helt otippat som ingen räknat med. 

    Jag kommer inte ihåg vad som hände med Maria i gårdagens avsnitt, men hon gjorde verkligen inget bra intryck till mig i dagens avsnitt (finns på tv4play). Inte Masha heller för den delen, de tog bort ljudet från en scen och så fick Masha (tror jag) berätta i efterhand som en typ synk vad som hände i programmet så jag kan bara tänka mig att det inte var några fina ord de använde där och då. Sen var det något med Göran också idag som jag inte minns... 
  • Nandez
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-23 17:25:56 följande:
    Ja, Masha är lite typ oväntad och överraskande, hon verkar som en sån som kan göra något helt otippat som ingen räknat med. 

    Jag kommer inte ihåg vad som hände med Maria i gårdagens avsnitt, men hon gjorde verkligen inget bra intryck till mig i dagens avsnitt (finns på tv4play). Inte Masha heller för den delen, de tog bort ljudet från en scen och så fick Masha (tror jag) berätta i efterhand som en typ synk vad som hände i programmet så jag kan bara tänka mig att det inte var några fina ord de använde där och då. Sen var det något med Göran också idag som jag inte minns... 
    Jag håller med dig.

    Torpet visas på fyran på torsdag.
  • Johannus

    Det är helt klart att Macha och Maria inte fungerar och vara på samma gård, men däremot tycker jag att det är och har varit Macha som ser till att det blir intriger. Maria går upp tidigare och jobbar vad jag ser massor och utan mat så har man ingen ork i längden. Macha ville ha köket då hade hon sett till att alla fick sin lunch, men nä det är hon som ser till att det blir bråk.

    Killarna tyckte jag också var fega när dem inte vågade säga att även dem var hungriga och hade velat ha sin lunch i tid.

    Göran anser jag att han är som han är och hela tiden varit. Lite klantig i ordvalet, men ganska vanligt för en karl i den åldern.

    Vet inte vad jag ska säga om Torpet gänget för det verkade i går att Linus verkligen är född bland betongen och inte vet så mycket om lant liv.
    Neda ja om hon slutade och prata om att hon vill ha en spegel och sminkbord för på 1800-talet hade inte bondmoran tid att sminka sig.
    Pasi verkar vara en trevlig peson så ja han hoppas jag kommer till Farmen och kanske vinner.

    Utmanarna nä gillar än så länge ingen av dem, men samtidigt så har vi inte fått se mer av dem heller.

  • kokosnötmjölk

    Jag kom att tänka på en grej såhär mitt i natten. Nästan alla killarna på farmen klagar på den helvetiska värmen, vilket jag förstår. Vi alla vet ju hur olidlig den var i somras, men varför bär de SVARTA kläder?

    Jag vet att de har problem med bromsar eller vad det var, och insektsbett. Men till exempel Göran hade väl en svart t-shirt på sig? Hade den varit av en ljusare färg hade det inte blivit lika varmt. Det finns ju ljusare färger på kläderna även på långärmade kläder och det borde ju inte vara någon direkt nyhet för någon av dem att solen brukar visa sig på sommaren och att de inte kommer ha något solskydd. Det kan ju då vara passande med ljusare färger på kläderna. Visst, på ljusa kläder syns fläckar tydligare, men de är inte heller där för någon som helst anledning relaterad till mode och/eller att klä upp sig. 

  • Johannus
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-24 00:36:51 följande:
    Jag kom att tänka på en grej såhär mitt i natten. Nästan alla killarna på farmen klagar på den helvetiska värmen, vilket jag förstår. Vi alla vet ju hur olidlig den var i somras, men varför bär de SVARTA kläder?

    Jag vet att de har problem med bromsar eller vad det var, och insektsbett. Men till exempel Göran hade väl en svart t-shirt på sig? Hade den varit av en ljusare färg hade det inte blivit lika varmt. Det finns ju ljusare färger på kläderna även på långärmade kläder och det borde ju inte vara någon direkt nyhet för någon av dem att solen brukar visa sig på sommaren och att de inte kommer ha något solskydd. Det kan ju då vara passande med ljusare färger på kläderna. Visst, på ljusa kläder syns fläckar tydligare, men de är inte heller där för någon som helst anledning relaterad till mode och/eller att klä upp sig. 
    Vad jag har hört så lockar ljusa kläder till sig insekter, men helt klart ät det varmare att jobba med mörka kläder.
    Dem kunde ha en hink med vatten från sjön och en mugg så dem kan hälla vatten över sig.
  • Emerencia

    Vem som helst med mycket tålamod hade tappat humöret med Masha runt sig. Jag förstår Maria och säger som henne "är du dum i hela huvudet". Maria är min favorit även efter hennes snedsteg. Herregud att behöva jobba ihop med vissa där asså.

  • Johannus

    Det ska bli kul och se i kväll vem Macha väljer som förste kämpe. Troligen Maria, men Maria åker inte ut så grälet fortsätter tills Macha är ute.

    Men jag tycker killarna har blivit elaka mot Göran som vill ha ut honom....Han jobbar i alla fall.

  • Deceree1

    Gud vilket avsnitt !!! Det har nog inte skrikits så mycket sen Sebastian Darwin va me i Farmen. Den där Mischa ger sig ju aldrig! O vilken svinig motivering alltså! Stackars Göran! O som han bygger o sliter hela tiden.

    Jag förstår varför Maria flippar på Mascha. Hon är ju riktigt dum. Elak. Sitter o hånflinar Göran rakt upp i ansiktet. Hade jag varit där så hade hon fått en sån jävla lavett så hon hade flugit rakt in i skogen eller dränkt henne i sjön. Jag tyckte inte inatt de skrek så nära hästen, de är oförlåtligt och de borde dom ha tänkt på. Herregud alltså. Man kan ju tänka sig att mascha skulle försöka hålla sig väl med dom andra då hon lyckats göra sig ovän med både Göran o Maria men se de räckte inte med det! Näe då, då ska Diana få sig en släng av sleven med.

    Det är vid såna här tillfällen man tänker - vilken tur att man inte sökte......

  • kokosnötmjölk
    Johannus skrev 2019-01-24 10:48:32 följande:
    Vad jag har hört så lockar ljusa kläder till sig insekter, men helt klart ät det varmare att jobba med mörka kläder.
    Dem kunde ha en hink med vatten från sjön och en mugg så dem kan hälla vatten över sig.
    Ja, det har du rätt i. Det är ju lite pest eller kolera situation, i alla fall vita kläder lockar till sig extremt med mygg, men mygg är ju inte framme mitt på dagen vad jag vet. I alla fall, de kunde kanske ha som någon tjej hade, typ ljusblått eller någon annan ljus färg. Det finns ju många färger som är mycket bättre än svart. 

    Ja, en hink med vatten skulle vara bra. Dock kan jag tänka mig att det blir rätt tungt att röra sig om alla kläderna är blöta, det är förmodligen därför de badade och svalkade sig utan kläder. 
Svar på tråden Farmen 2019