• Lunne

    30+, följas åt på vägen till första barnet?

    Några fler strax över 30 som planerar första barnet och vill följas åt? :)

    Jag vet att det finns en äldre tråd i samma ämne, men det känns som att den dött ut lite sen många i den lyckats få barn. Så tänkte att jag startar en ny för oss som det är aktuellt för.

    Jag och min man har försökt sen ett drygt halvår. Vi skulle börja utredning i höstas då det kom fram att jag har PCO som bifynd vid en o-graviditetsrelaterad undersökning, men jag lyckades bli gravid precis innan utredningen startade. Tyvärr blev det MA så nu väntar vi på att kunna börja försöka igen.

  • Svar på tråden 30+, följas åt på vägen till första barnet?
  • Vasens88

    Glad påsk tjejer!

    Enligt min kalender så är det dags att köra igång igen efter påsk. Hoppas det går bra för er och att ni mår bra!

  • Lunne
    Vasens88 skrev 2019-04-18 14:23:05 följande:

    Glad påsk tjejer!

    Enligt min kalender så är det dags att köra igång igen efter påsk. Hoppas det går bra för er och att ni mår bra!


    Glad påsk! :) 

  • Clemmentina
    Vasens88 skrev 2019-04-18 14:23:05 följande:

    Glad påsk tjejer!

    Enligt min kalender så är det dags att köra igång igen efter påsk. Hoppas det går bra för er och att ni mår bra!


    Lunne skrev 2019-04-18 15:04:51 följande:

    Glad påsk! :) 


    Här blev det ingen mens elled plus så antar att jag inte hade ägglossning nu. Men efter påsk drar vår utredning igång! Glad påsk!
  • KajsaLouise

    Glad påsk! Här är ägglossningen förhoppningsvis över. Har fått positiva ägglossningstest sen i söndags och mycket huvudbry kring det. Nu tänker jag njuta av några lediga dagar, hoppas på sol! Ha en fin påsk!

  • Muusan

    Glad påsk! Firar med illamående som suttit i sen magsjuka i början på veckan ! Och så måste man laga mat på det! Toppen ! Minstingen skriker han är hungrig och vet det är påskmat på schemat. Potatisen är på iaf :) går in i vecka 11 idag :)

  • Ölandstoka

    Hoppas att ni orkar ha en glad påsk trots alla icke-graviditeter. Är jätteskönt med påsk, ledigt, fint väder osv, men jag har svårt att inte känna mig deppig ändå. Det här äter verkligen upp en!

    Vi ska på uppstartssamtal inför ivf i maj, hoppas att vi hinner med ett försök innan sommaren!

  • Grumpycavat

    Efter en veckas paus på FL är jag nu tillbaka. Hoppas ni alla haft en härlig påsk och njutit av det vackra vädret.

    ÄL veckan för mig är här nu, och hoppet är tillbaka igen.

    Var en välförtjänt ledighet och bestämt mig för att faktiskt fokusera lite på sommarformen :) äta hälsosamt och avstå från kakor och godis i en månad till att börja med. Även börja promenera igen och försöka göra något åt min ?soffpotatis-stil? som pågått ett tag.

    Kanske kan detta hjälpa naturen på traven lite, och framförallt att jag blir piggare.

    Nu kör vi tjejer och jag hoppas att det blir många fina plus i maj.

    Kram

  • Felicia3

    Hej! Haft ett MF i januari,försökt sedan slutet på juli förra året.Fyller 31 i sommar och han 39.

    BIM 1 idag och Hitills ingen mens.Mått lite illa idag men jag har magkatarr och migrän så det är ju inte så knepigt.Brösten är svullna men gör inte så ont.måste veta senast ons morgon om jag är gravid/inte är det annars lär jag ställa in min gastro.negativt test igår men sist när jag var gravid tog det tid innan det plussade.Blir bara arg,sist var mensen sen med men bara med en dag har jag för mig.Får hoppas på imorgon. Haft molvärk+ lite annan smärta sen ÄL.

  • Clemmentina
    Grumpycavat skrev 2019-04-22 11:59:29 följande:

    Efter en veckas paus på FL är jag nu tillbaka. Hoppas ni alla haft en härlig påsk och njutit av det vackra vädret.

    ÄL veckan för mig är här nu, och hoppet är tillbaka igen.

    Var en välförtjänt ledighet och bestämt mig för att faktiskt fokusera lite på sommarformen :) äta hälsosamt och avstå från kakor och godis i en månad till att börja med. Även börja promenera igen och försöka göra något åt min ?soffpotatis-stil? som pågått ett tag.

    Kanske kan detta hjälpa naturen på traven lite, och framförallt att jag blir piggare.

    Nu kör vi tjejer och jag hoppas att det blir många fina plus i maj.

    Kram


    Det låter som en väldigt bra plan! Jag hänger på. Äter förvisso hälsosamt (med undantag för nu under påsken då det blivit lite mer sött än vanligt) men behöver komma igång och motionera.

    Jag fick aldrig min mens för 1,5 vecka sedan. Gravtesten har visat negativt men sen i lördags får jag blinkande gubbe på CB digitalt ägglossningstest. Så kanske blir det extremt sen ägglossning den här gången!?
    Ölandstoka skrev 2019-04-21 16:29:57 följande:

    Hoppas att ni orkar ha en glad påsk trots alla icke-graviditeter. Är jätteskönt med påsk, ledigt, fint väder osv, men jag har svårt att inte känna mig deppig ändå. Det här äter verkligen upp en!

    Vi ska på uppstartssamtal inför ivf i maj, hoppas att vi hinner med ett försök innan sommaren!


    Förstår dig! <3 Men skönt att ni har uppstart för ivf. Håller tummarna för att ni hinner börja innan sommaren. Vi påbörjar vår utredning på fredag!
  • Clemmentina
    Felicia3 skrev 2019-04-22 14:04:30 följande:

    Hej! Haft ett MF i januari,försökt sedan slutet på juli förra året.Fyller 31 i sommar och han 39.

    BIM 1 idag och Hitills ingen mens.Mått lite illa idag men jag har magkatarr och migrän så det är ju inte så knepigt.Brösten är svullna men gör inte så ont.måste veta senast ons morgon om jag är gravid/inte är det annars lär jag ställa in min gastro.negativt test igår men sist när jag var gravid tog det tid innan det plussade.Blir bara arg,sist var mensen sen med men bara med en dag har jag för mig.Får hoppas på imorgon. Haft molvärk+ lite annan smärta sen ÄL.


    Åh det låter jobbigt! Hoppas du får plus eller mens innan onsdag!
Svar på tråden 30+, följas åt på vägen till första barnet?