• EliMil

    BIM februari 2019

    Hejsan.

    Skapar en tråd för alla oss som försöker skaffa barn och har bim i Februari.

    Hoppas på mycket pepp och positivitet gentemot varandra här och att vi får se många fina plus :)

    Lite kort om mig/oss. 27år, sambo 34år. Två barn sen innan, 3 och 12. Vi går nu in på 6e försöker för syskon, slutade med minipiller i början av augusti och känner åt cykeln nu är stabil. 28 dagar och tydlig äl. Så jag känner mig hoppfull.

    BIM-lista

    6/2 EliMil

  • Svar på tråden BIM februari 2019
  • Jsv17
    Malin888 skrev 2019-02-04 00:05:07 följande:

    Hur många försök ligger ni på som skriver här? Har förväntad bim imorgon på första försöket. Tidigare bäbisar har tagit sin tid, så skulle bli förvånad om det går fort nu men det vore verkligen kul!


    Första försöket efter MA, 6:e totalt (men då hade jag ett jättetidigt missfall i höstas också) så blivit gravid 2ggr på 6mån, så blir gravid ganska lätt men har haft lite otur efter det, men nu är det nya tag som gäller Just nu väntar jag på att jag ska sluta blöda och sen hoppas jag äl kommer igång snabbt.
    Pojke 9-12-17
  • EmmaElisabeth2

    Jag håller på och tappa förståndet.. tyckte jag fick ett svagt streck i lördags, idag tycker jag att jag ser något litet igen? Men jag känner mig super gravid.. fattar ingenting :p

  • Jsv17
    EmmaElisabeth2 skrev 2019-02-04 07:59:24 följande:

    Jag håller på och tappa förståndet.. tyckte jag fick ett svagt streck i lördags, idag tycker jag att jag ser något litet igen? Men jag känner mig super gravid.. fattar ingenting :p


    Jag ser nåt! Det där borde bli ett väl synligt streck inom 1-2 dagar
    Pojke 9-12-17
  • Joannajoanna
    EmmaElisabeth2 skrev 2019-02-04 07:59:24 följande:

    Jag håller på och tappa förståndet.. tyckte jag fick ett svagt streck i lördags, idag tycker jag att jag ser något litet igen? Men jag känner mig super gravid.. fattar ingenting :p


    sådär såg mitt test ut senast ja va gravid. å de va dessutom på bim dagen så ja tkr de är ganska tydligt ändå på ditt test :D
  • Nikkilijo
    Jsv17 skrev 2019-02-04 07:34:46 följande:

    Jag får småblödningar, mest som blodstrimmor i eller lite färgade flytningar efter vul (känsliga slemhinnor) så kanske kan bli så efter insemination också?


    Jag gjorde både vul och insemination vid samma tillfälle, så hoppas der kan vada så! Eller ägglossningsblödning. Brukar det komma ett par dagar efter för dig?
  • Nikkilijo
    Malin888 skrev 2019-02-04 00:05:07 följande:

    Hur många försök ligger ni på som skriver här? Har förväntad bim imorgon på första försöket. Tidigare bäbisar har tagit sin tid, så skulle bli förvånad om det går fort nu men det vore verkligen kul!


    Första försöket, singelinsemination. Har två stora på 8 och snart 7 år.
  • Birdiz
    EmmaElisabeth2 skrev 2019-02-04 07:59:24 följande:

    Jag håller på och tappa förståndet.. tyckte jag fick ett svagt streck i lördags, idag tycker jag att jag ser något litet igen? Men jag känner mig super gravid.. fattar ingenting :p


    Det där är positivt! :D 
  • Malin888
    Birdiz skrev 2019-02-04 07:30:08 följande:

    Vi är på andra försöket nu, är på bim-4!

    Ganska så säker på att första försöket var ett supertidigt missfall då jag såg svaaaga streck på bim-4 och fick som vanlig mens någon dag efter!

    Men första barnet gick det på första försöket! 


    Gud så kul att det gick på första försöket sist, och tidiga missfall verkar vara väldigt vanligt, mkt möjligt jag fått det utan att veta om det tidigare.

    Fortfarande ingen mens men testar på onsdag om inget hänt :)

    Känns det som du är gravid?
  • Sara86

    Hej, lägger in en rad här med. Vi är några stycken som i förra veckan startade en Facebook-grupp för oss med bf i oktober, självklart helt dold, därav att man behöver bjudas in direkt och inte kan söka upp den.

    Hoppas på många plus här i tråden och att ni vill joina oss där, skicka pm till mig med mailadress knuten till Facebook-kontot så lägger jag med er den vägen.

  • Linneaalice14
    Desire223 skrev 2019-02-03 21:04:12 följande:
    Du kan få höjning på äl-test utan att ett ägg släpper, men om man har ägglossning så får man mens ca 2 veckor efter (om man inte är gravid). Man kan få mens utan ägglossning, men inte ägglossning utan att få mens. Hade jag varit du hade jag nog dock ringt gyn och fått det uppkallat, för man har ju hört om folk som varit gravida men ändå fått negativa test. Men om du definitivt inte är gravid så kan du börja med rosenrot och äta det tills du får ägglossning. Jag skulle rekommendera att du kör tempmetoden också så vet du lite säkrare när ägglossning hänt då man får högre temperatur då :)
    Jag har vart hos gyn senast också i december o allt ser fint ut o att allt skall vara i sin ordning, Det är ju detta jag tycker e så konstigt, Tempar varje dag också med natrual cykles o lägger in allt i appen, Dock sa den häromdagen att den funnit min ägglossning, o såhär ser min statistik ut.:P 
    Samt allt, o vi hade sex runt när den säger att jag haft ägglossning... 

    Nicole
Svar på tråden BIM februari 2019