• Anonym (Love story)

    Kär i manlig kollega

    Befinner mig i en enda psykos. Det som inte får hända har hänt. Har gått och blivit tokförälskad i en kollega. Kan inte tänka på någonting annat. Har pågått i typ ett halvår-år nu utan att lägga sig.

    Och det värsta av allt är att han från ingenstans kom och berättade att han har känslor för mig häromdagen. Jag har dock inte berättat vad som händer i mitt huvud, men eftersom både han och jag är gifta känns situationen väldigt jobbig. Jag vill absolut inte att han får reda på att hans känslor är besvarade hos mig utan ignorerar helt när han försöker prata om det.

    Har läst 100 liknande trådar på FL. Ser att råden är att hålla sig ifrån personen. Jag provade detta i 2 månader och känslorna blev istället starkare. Ett annat råd var att rannsaka sin relation. Jag gjorde detta och insåg att det kanske var för lite närhet och uppmärksamhet i mitt äktenskap. Berättade det för min kille och han bättrade sig.

    Finns det fler råd?

  • Svar på tråden Kär i manlig kollega
  • Anonym (Love story)
    Anonym (Katarina) skrev 2019-01-19 19:49:02 följande:

    Låter som ett närmande i min värld att berätta om sina känslor. Vad vill han att du ska göra med den informationen, liksom? Han har säkert goda sidor också.


    Bra poäng! Tar han upp det igen kommer jag fråga vad han vill att jag ska göra med infon
  • Anonym (Love story)
    Anonym (Go) skrev 2019-01-19 20:20:33 följande:

    Livet är ju rätt kort, om ni båda är kära och inte kan släppa varann, varför inte ge det en chans?


    För att livet bjuder på påfrestningar och tanken med ett äktenskap är ju att man ska lyckas motstå dessa. Tror du att begäret hade minskat om vi hade varit otrogna?
  • Anonym (Go)
    Anonym (Love story) skrev 2019-01-19 20:31:54 följande:

    För att livet bjuder på påfrestningar och tanken med ett äktenskap är ju att man ska lyckas motstå dessa. Tror du att begäret hade minskat om vi hade varit otrogna?


    Kanske? Eller så hade det blivit starkare och ni hade blivit ännu mer kära. Vem vet? Eller så hade ni eventuellt lessnat.
  • Anonym (Love story)
    Anonym (Go) skrev 2019-01-19 20:39:56 följande:

    Kanske? Eller så hade det blivit starkare och ni hade blivit ännu mer kära. Vem vet? Eller så hade ni eventuellt lessnat.


    Har du erfarenhet av att man kan lessna på det?
  • Anonym (erfarenhet)
    Anonym (Strutsmetoden) skrev 2019-01-19 19:28:45 följande:

    Ponera att dem ligger med varandra och blir förälskade båda två.

    Vad gör dom?

    Släpper kanske och pratar aldrig mer med varandra, lite struts metoden?

    Och bara fortsätter i sina relationer som om inget har hänt.

    Skulle vara intressant att höra om någon har haft lycka i detta.


    Jag har erfarenhet. Min fd fru blev kär kåt och galen på en kollega, det resulterade i en skilsmässa och varannan vecka med barnen. Hon intalade sig såklart att det var riskfritt att "prova på" kollegan och behålla mig i bakfickan tills hon provat klart, det gör ju alla som är otrogna.  Men det gick inte riktigt som hon trodde Flört Idag är jag lyckligt omgift och är glad över att jag blev av med en sån falsk människa och tröffat på en bättre människa att dela mitt liv med, det finns aldrig någon framtid med egoistiska människor som sätter sig själva framför alla andra. Synd bara att även barnen fick ta del av det.

    Som svar på dina frågor (sett ur mina erfarenheter):

    Vad gör dom?
    De fortsätter bedra sina respektive så länge de känner at de behöver det och skyller det på att livet är så komplicerat och så svårt att göra ett val, givevis skyller de allt på sin partner. Så de tar gott om tid på sig att njuta av varandra och smaka på det gröna gräset. Ibland kommer de fram till att de ska lämna sina respektive och bli tillsammans men det kan vara komplicerat för båda måset vara villiga att lämna allt istälet för att äta kakan och ha den kvar, ibland rinner de bara ut i sanden och de har något att gotta sig åt och minnas när de ligger i sängen brevid sin partner.

    Finns säkert många som haft lycka i det, egoism lönar sig ju ganska ofta om man kan bortse ifrån de moraliska aspekterna. Är man beredd att gå över lik för nå sina mål och egen tillfredsställelse så kan man abslut lyckas bra i livet.
  • Anonym (Killen)

    Det finns något som hjälper mot halvpsykotisk förälskelse. Det är föga förvånande antipsykotisk medicin. Lyckas du lägga vantarna på det kan man testa 0,5-1 mg risperidon eller 2-4mg perfenazin till kvällen. Hur länge man skall hålla på får man känna efter själv. Skulle rekommendera perfenazin i första hand men den är svårare att komma över. Det dämpar den akuta halvpsykotiska glöden i förälskelsen. Men det tar inte bort den minnet av upplevelsen. Minnet kan bara tiden tyna bort. Tar flera år.

    Du kan utgå ifrån att killen har förstått vad som pågår i dig och har kämpat med samma sak i sig själv. Han har troligen blockerat ditt nummer i sin mobil så att ni inte ska trilla dit på att ha kontakt. Trots att ni båda tycker mycket om varandra kan ni tyvärr aldrig mer umgås. Det är sällan den man får en halvpsykotisk förälskelse i är en perfekt livskamrat i långa loppet. Jag gissar att ni är ganska lika varandra så förälskelsen är delvis en förälskelse i dig själv. Men man blir ofta lyckligare i en långvarig relation om man är lagom olik den man är tillsammans med.

    Kram

  • agaton_sax

    Har varit kär i en kollega utan att jag själv ville att det skulle bli så, det liksom bara hände, både jag och hon var gifta. Tror absolut inte att det var besvarat från hennes sida men mitt sätt att hantera det var att dra mig undan henne så mycket det bara gick, hon trodde flera gånger att jag var sur och arg på henne men det var mitt sätt att hantera det på. Tror jag gick omkring och var nerkärad i tjejen i en bra bit över ett år innan det började lägga sig igen.

  • Anonym (A)
    Anonym (Go) skrev 2019-01-19 20:20:33 följande:
    Livet är ju rätt kort, om ni båda är kära och inte kan släppa varann, varför inte ge det en chans?
    Tycker jag med
Svar på tråden Kär i manlig kollega