• Anonym (frökenfia)

    Är gifta kollegan intresserad?

    Började på nytt jobb för några månader sedan. En av de manliga kollegerna visar ett stort intresse för att prata med mig, väntar gärna in mig för att äta lunch, håller upp dörren och är väldigt rar. Verkar ibland lite nervös och tafatt. Men vet inte om det sån han är, eftersom vi inte känt varandra speciellt länge, eller om det är för att han är smått intresserad av mig och blir nervös när vi pratar.

    Sedan förra helgen har jag inte kunnat sluta tänka på honom, jag känner mig hela tiden nervös och har pirr i magen och det känns plågsamt när vi inte ses. Han är 10 år äldre än mig men vi är båda vuxna. Dock är vi båda gifta och har barn. Jag älskar min familj men äktenskapet har väl varit sådär på sista tiden. Känner mig hemsk mot min man, det här har aldrig hänt mig tidigare och skäms nåt fruktansvärt över dessa känslor så vågar inte prata med någon jag känner om det.

    Vad ska jag ta mig till? Ska jag bara låta det vara eller ta tag i saken och fråga rakt ut?

  • Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?
  • frökenfia
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-03-30 18:48:26 följande:

    Det är stalkervarning på den. Det blir alldeles för uppenbart och inte på ett bra sätt.


    Vet det innerst inne. Men kan inte låta bli att leka med tanken.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    frökenfia skrev 2019-03-30 19:14:09 följande:

    Vet det innerst inne. Men kan inte låta bli att leka med tanken.


    Det har jag full förståelse för! :)
  • Anonym (Förstår ej?)

    Du låter lite som en drömmare och tolkar in många saker i det han säger, och hans beteende. Jag menar inget elakt med det, men min uppfattning av dig är att du kanske inte är så diskret med dina känslor inför honom. Tror du inte det kan vara så att han redan är medveten om att du är attraherad?

  • frökenfia
    Anonym (Förstår ej?) skrev 2019-03-31 11:48:12 följande:

    Du låter lite som en drömmare och tolkar in många saker i det han säger, och hans beteende. Jag menar inget elakt med det, men min uppfattning av dig är att du kanske inte är så diskret med dina känslor inför honom. Tror du inte det kan vara så att han redan är medveten om att du är attraherad?


    Tack för svar. Tar inte illa upp, förstår precis vad du menar. Om det är som du säger och han INTE skulle vara intresserad och INTE vill riskera sin familj skulle han väl inte fortsätta prata med mig, vänta in mig, söka upp mig osv? Jag tänker att om en manlig kollega skulle visa ett för stort intresse för mig och jag var lyckligt gift och inte ville bidra till att hans känslor växte skulle jag nog försöka vara kall och ta avstånd. Det är ju ganska elakt att fortsätta om man förstått att den andra är intresserad men själv inte är det. Förstår du vad jag menar?

    Jag anstränger mig redan jätte mycket för att inte vara den som inleder samtal bland annat... Men jag ska anstränga mig mer den här veckan och gå ifrån om vi blir ensamma, sätta mig med andra kolleger på lunchen osv. Risken finns dock att det blir märkligt och kanske ännu mer uppenbart då det naturliga är att vi ?håller ihop? på arbetsplatsen. Kommentarer på det? :/
  • Anonym (Villmenfårinte)
    frökenfia skrev 2019-03-31 21:20:45 följande:

    Tack för svar. Tar inte illa upp, förstår precis vad du menar. Om det är som du säger och han INTE skulle vara intresserad och INTE vill riskera sin familj skulle han väl inte fortsätta prata med mig, vänta in mig, söka upp mig osv? Jag tänker att om en manlig kollega skulle visa ett för stort intresse för mig och jag var lyckligt gift och inte ville bidra till att hans känslor växte skulle jag nog försöka vara kall och ta avstånd. Det är ju ganska elakt att fortsätta om man förstått att den andra är intresserad men själv inte är det. Förstår du vad jag menar?

    Jag anstränger mig redan jätte mycket för att inte vara den som inleder samtal bland annat... Men jag ska anstränga mig mer den här veckan och gå ifrån om vi blir ensamma, sätta mig med andra kolleger på lunchen osv. Risken finns dock att det blir märkligt och kanske ännu mer uppenbart då det naturliga är att vi ?håller ihop? på arbetsplatsen. Kommentarer på det? :/


    Han vet ju inte hur du känner, det har du ju inte sagt till honom? Du säger själv att du inte ens tar intiativ till samtal etc. och försöker vara kall etc - han ser dig nog som en vanlig kollega eller en kollega han gillar att snacka med. Hade du tydligt visat intresse eller om du skulle sagt till honom vad du känner och han fortsätter söka kontakt fast han inte vill nåt, då är det elakt. Men inte nu?

    Frågan är ju vad du vill - om du menar allvar med att nu ha lämnat in skilsmässopapper och vill starta ett nytt liv med denna man och inte bara ett ligg, då säger jag att du måste våga säga nåt mer. Berätta att du ligger i skilsmässa, om du vill börja där. Ge honom chansen att ta ställning till vad han vill, om han nu är stormande kär i dig - ge honom chansen att reda ut sitt på hemmaplan. Eller för din skull få ett tydligt svar på om han är intresserad på det viset alls.
  • frökenfia

    Halva dagen har gått och jag har inte startat en enda konversation med honom utan suttit tyst och fokuserat på mitt. Däremot har kollegan inlett några samtal, mest frågor om helgen - helt vanliga samtalsämnen. Idag för första gången sa han mitt namn för att få min uppmärksamhet när jag satt och läste på min dator. När jag möter hans blick ser han så hopplöst förälskad ut...

  • frökenfia

    Vem stannar kvar 30 minuter efter jobbet för att chitchatta med sin kollega av det motsatta könet? De flesta vill bara hem efter en lång arbetsdag... Men inte vi. Jag vet varför jag gärna stannar men vet inte varför han väljer att stanna... Kan det säga något om hans intresse för mig?

  • Anonym (Villmenfårinte)
    frökenfia skrev 2019-04-01 17:51:05 följande:

    Vem stannar kvar 30 minuter efter jobbet för att chitchatta med sin kollega av det motsatta könet? De flesta vill bara hem efter en lång arbetsdag... Men inte vi. Jag vet varför jag gärna stannar men vet inte varför han väljer att stanna... Kan det säga något om hans intresse för mig?


    Fråga honom istället. I din sits har du ju inget att förlora? Du ligger i skilsmässa, och hur han tacklar det är ju hans ansvar. Förklara att du känner att det är nåt mellan er och fråga om det är ömsesidigt? Hur ska du nånsin annars få veta? Särskilt eftersom du vill starta ett nytt liv m honom. Men var beredd på att han kanske inte alls är intresserad på det sättet du är, om nåt så troligen av ett ligg och inget mer. Men vill du på riktigt starta nåt seriöst så måste du ju fråga.
  • Anonym (jaha)
    frökenfia skrev 2019-04-01 17:51:05 följande:

    Vem stannar kvar 30 minuter efter jobbet för att chitchatta med sin kollega av det motsatta könet? De flesta vill bara hem efter en lång arbetsdag... Men inte vi. Jag vet varför jag gärna stannar men vet inte varför han väljer att stanna... Kan det säga något om hans intresse för mig?


    Men ärligt talat TS, du beter dig som en fjortis som undrar hon kan vågar fråga chans på killen i parallellklassen. Du verkar ju totalt jäkla besatt. Det spelar nog ingen större roll vad han säger eller gör, ALLT precis allt tolkar du som att han vill han är intresserad av dig. Skulle han släppa sig skulle du säkert tolka det som en kärlekssuck eller lockrop.

    Bevisligen skiter du fullkomligen i alla rationella och moraliska aspekter som tagits upp i tråden. Allt som spelar någon roll för dig verkar vara om han är intresserad av dig. Då finns det väl inte så mycket mera att göra än att gå fram och fråga om han vill knulla så får du det överstökat?

    Personligen tycker jag du borde söka hjälp för du tänker inte rationellt, det börjar låta riktigt sjukligt om jag ska vara ärligt.
  • frökenfia
    Anonym (jaha) skrev 2019-04-01 18:05:00 följande:

    Men ärligt talat TS, du beter dig som en fjortis som undrar hon kan vågar fråga chans på killen i parallellklassen. Du verkar ju totalt jäkla besatt. Det spelar nog ingen större roll vad han säger eller gör, ALLT precis allt tolkar du som att han vill han är intresserad av dig. Skulle han släppa sig skulle du säkert tolka det som en kärlekssuck eller lockrop.

    Bevisligen skiter du fullkomligen i alla rationella och moraliska aspekter som tagits upp i tråden. Allt som spelar någon roll för dig verkar vara om han är intresserad av dig. Då finns det väl inte så mycket mera att göra än att gå fram och fråga om han vill knulla så får du det överstökat?

    Personligen tycker jag du borde söka hjälp för du tänker inte rationellt, det börjar låta riktigt sjukligt om jag ska vara ärligt.


    Håller med om att det kan vara lätt att feltolka hans signaler i min situation. Men man blir ju fundersam när han ofta (varje dag) ?jobbar över? men inte alls jobbar utan sitter o pratar med mig...

    För det andra tänker jag inte fråga honom om han är intresserad för att ?få ett knull o få det överstökat? som du skriver. Det är faktiskt inte det som driver mina känslor, det är hela hans person. Vi klickar så himla bra personlighetsmässigt.
Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?