• Anonym (frökenfia)

    Är gifta kollegan intresserad?

    Började på nytt jobb för några månader sedan. En av de manliga kollegerna visar ett stort intresse för att prata med mig, väntar gärna in mig för att äta lunch, håller upp dörren och är väldigt rar. Verkar ibland lite nervös och tafatt. Men vet inte om det sån han är, eftersom vi inte känt varandra speciellt länge, eller om det är för att han är smått intresserad av mig och blir nervös när vi pratar.

    Sedan förra helgen har jag inte kunnat sluta tänka på honom, jag känner mig hela tiden nervös och har pirr i magen och det känns plågsamt när vi inte ses. Han är 10 år äldre än mig men vi är båda vuxna. Dock är vi båda gifta och har barn. Jag älskar min familj men äktenskapet har väl varit sådär på sista tiden. Känner mig hemsk mot min man, det här har aldrig hänt mig tidigare och skäms nåt fruktansvärt över dessa känslor så vågar inte prata med någon jag känner om det.

    Vad ska jag ta mig till? Ska jag bara låta det vara eller ta tag i saken och fråga rakt ut?

  • Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?
  • frökenfia
    Anonym (A) skrev 2019-08-23 21:52:06 följande:

    Hur går det


    Sådär. Hade gärna velat prata med honom idag. Hade ställt in mig på att göra det idag innan vi gick hem. Men det blev inget tyvärr. Som sagt fortsätter hans blickar och uppsökande efter mig. Frågan är bara om jag verkligen vill reda ut de här känslorna och lägga alla korten på bordet. För vad ska det leda till? Vill inte vara otrogen mot min man men vill heller inte ?förlora? kollegan. Tycker det är jätte svårt. Så fort vi inte ses är saknaden så enorm.
  • frökenfia
    Anonym (A) skrev 2019-08-23 21:52:06 följande:

    Hur går det


    Skrev även detta tidigare idag:

    Hans leende gjorde min dag idag. Men samtidigt ville jag nästan bli arg. Om han är så intresserad som han verkar, varför säger han ingenting då? Är det någon slags lek? Eller är han som jag rädd för det han kan förlora, osäker på om det är värt det?... Vet inte vad jag ska tro... vill bara ha svar.
  • Lione81

    Ta nästa steg om du är så kåt på honom. Just den här tiden och första 3 månader i ett nytt förhållande så är allt tipp topp. Vänta tills tiden kommer ifatt. ofta är det bara en fasad. Sedan ligger han i soffan vill inte göra något med dig. Blir sur när du frågor om ni ska hitta på ngt. Vill inte resa göra saker ihop. Då kommer din verklighet ifatt, vad du har gjort och kastat bort på ett luftslott. Ingenting var som du hoppades på. Du står där med ingen bostad, splittrad familj och barn som inte vill veta av dig. Nu har jag i te läst alka dina inlägg, du kanske inte har barn.

    Du lockades in i din bubbla och såg bara honom.

    Tänk på det. Det kanske inte är lika ömsesidig som du tror. När spänningen är borta blir du tråkig och utbytt av ensam tjej som är mer intressant. Då står du och tycker illa om dig själv och känner dig smutsig och äckkad.

    Ta en funderar på tryggheten mannen som känner dug eller väljer förälskelsen. Där du inte vet hur det slutar.

    Eller vaknar upp i tryggheten och omgivningen som älskar fig för den du är.

    Slutar dåligt i flesta fall mär man inte ser helheten.

    Lycka till med underbart sex i 3mån och allt. Se om det är lika skoj när vardagliga sidorna kommer ifatt.

    Svarade i din tråd istället.


    frökenfia skrev 2019-08-23 22:04:43 följande:

    Skrev även detta tidigare idag:

    Hans leende gjorde min dag idag. Men samtidigt ville jag nästan bli arg. Om han är så intresserad som han verkar, varför säger han ingenting då? Är det någon slags lek? Eller är han som jag rädd för det han kan förlora, osäker på om det är värt det?... Vet inte vad jag ska tro... vill bara ha svar.


  • Anonym (jaha)
    frökenfia skrev 2019-08-23 22:04:43 följande:
    Skrev även detta tidigare idag:

    Hans leende gjorde min dag idag. Men samtidigt ville jag nästan bli arg. Om han är så intresserad som han verkar, varför säger han ingenting då? Är det någon slags lek? Eller är han som jag rädd för det han kan förlora, osäker på om det är värt det?... Vet inte vad jag ska tro... vill bara ha svar.
    Ja det är en lek, men inte från hans sida utan från din egen sida, din hjärna leker med sig själv. Och då går omkring hög på endorfiner och gottar dig åt fantasier.

    Jag tror du vet precis vad du ska tro, men det lirar ju inte riktigt med din fantasivärld så då låter du det vara så kan du fortsätta gotta dig i din fantasivärld som ju är så mycket bättre än den krassa verkligheten. I fantasin är ju allt och alla perfekt, precis så som man vill ha det och så länge man vill ha det. Du sätter alla parametrar, du avgör hur alla ska bete sig, säga och känna och hur det ska sluta. Kan det bli bättre ?

    Men verkligheten är ju aldrig så, och därför hänger du kvar vid fantasin och ingen någon säger kommer ändra på det, för inget av det vi säger är ju relevant i din fantasivärld.
  • frökenfia
    Anonym (jaha) skrev 2019-09-03 15:12:21 följande:

    Ja det är en lek, men inte från hans sida utan från din egen sida, din hjärna leker med sig själv. Och då går omkring hög på endorfiner och gottar dig åt fantasier.

    Jag tror du vet precis vad du ska tro, men det lirar ju inte riktigt med din fantasivärld så då låter du det vara så kan du fortsätta gotta dig i din fantasivärld som ju är så mycket bättre än den krassa verkligheten. I fantasin är ju allt och alla perfekt, precis så som man vill ha det och så länge man vill ha det. Du sätter alla parametrar, du avgör hur alla ska bete sig, säga och känna och hur det ska sluta. Kan det bli bättre ?

    Men verkligheten är ju aldrig så, och därför hänger du kvar vid fantasin och ingen någon säger kommer ändra på det, för inget av det vi säger är ju relevant i din fantasivärld.


    Kanske du har rätt kanske inte. Hursomhelst har jag tagit rejält avstånd nu och inte varit uppsökande alls. Inte han heller så han har kanske fattat nu. Eller så tror han att jag plötsligt blivit dryg och otrevlig. Egentligen spelar det ingen roll vad han tror. Så länge jag inte är otrogen mot min man och kan tygla mina känslor är jag ?nöjd?...
  • Tool T
    frökenfia skrev 2019-09-03 19:31:43 följande:

    Kanske du har rätt kanske inte. Hursomhelst har jag tagit rejält avstånd nu och inte varit uppsökande alls. Inte han heller så han har kanske fattat nu. Eller så tror han att jag plötsligt blivit dryg och otrevlig. Egentligen spelar det ingen roll vad han tror. Så länge jag inte är otrogen mot min man och kan tygla mina känslor är jag ?nöjd?...


    Jag är man och känner igen din situation. Jag var gift och jobbade inom ett kvinnodominerande yrke i många år och hade många beundrare genom åren. Man var frestad ofta men lyckades motstå dom ibland oemotståndligt heta tjejernas närmanden. Det gick bra i sju år tills min nuvarande fru började jobba där. Trots en massa skuldkänslor kunde jag inte stå emot längre. Vi började som vänner som växte fram till en attraktion som jag inte kunde ignorera. Skuldkänslorna bleknade totalt i förälskelsen som fanns. Efter en tid av otrogenhet skilde jag mig från min fru som jag fortfarande älskade ( och gör fortfarande på ett visst plan)

    Vi har nu varit tillsammans i 20 år och har en underbar son som inte hade funnits om jag inte hade gett efter för mina känslor. Jag hade inga barn i mitt första äktenskap som hade försvårat det hela men livet svänger ibland och man har val att göra som har konsekvenser i alla riktningar.

    Jag vet inte så mycket om din situation så ta inte det här som något råd. Det är inte omöjligt att han bara letar efter vänsterprassel. Det gör nämligen jag då och då!

    Lycka till
  • frökenfia
    Tool T skrev 2019-09-05 11:35:15 följande:

    Jag är man och känner igen din situation. Jag var gift och jobbade inom ett kvinnodominerande yrke i många år och hade många beundrare genom åren. Man var frestad ofta men lyckades motstå dom ibland oemotståndligt heta tjejernas närmanden. Det gick bra i sju år tills min nuvarande fru började jobba där. Trots en massa skuldkänslor kunde jag inte stå emot längre. Vi började som vänner som växte fram till en attraktion som jag inte kunde ignorera. Skuldkänslorna bleknade totalt i förälskelsen som fanns. Efter en tid av otrogenhet skilde jag mig från min fru som jag fortfarande älskade ( och gör fortfarande på ett visst plan)

    Vi har nu varit tillsammans i 20 år och har en underbar son som inte hade funnits om jag inte hade gett efter för mina känslor. Jag hade inga barn i mitt första äktenskap som hade försvårat det hela men livet svänger ibland och man har val att göra som har konsekvenser i alla riktningar.

    Jag vet inte så mycket om din situation så ta inte det här som något råd. Det är inte omöjligt att han bara letar efter vänsterprassel. Det gör nämligen jag då och då!

    Lycka till


    Hej o tack för ditt inlägg. Jag tar det inte som ett råd men uppskattar att du delar din historia. Mitt äktenskap var till en början kasst men har under senaste månaderna förbättrats då min man förstod att skilsmässopapperna var påskriva och jag var redo att lämna om ingen förändring skedde. Han har förändrats och är en helt annan människa idag. Han älskar mig genuint och gör allt för att jag ska vara lycklig. Dock blev jag förälskad i min kollega under den värsta tiden i mitt äktenskap och trots att tiden gått och äktenskapet blivit bättre är känslorna för kollegan kvar. Jag har nog ändå bestämt mig för att inte göra något åt dessa utan tar avstånd från honom och tyglar mina känslor på så sätt. Vi ses ju varje dag och sitter väldigt nära så det är oundvikligt att inte prata med varandra. Men jag vill inte svika min man och jag vet inte heller om det skulle bli bättre med kollegan om han ens vill starta upp ngt seriösts. Jag och min man har ett underbart barn som skulle bli extremt sårad om det skulle ta slut mellan oss och den skuldkänslan skulle jag nog inte kunna leva med. Jag är fortf ung och vill skaffa fler barn och vet inte om jag vill ha flera pappor till mina barn. Det är vad jag känner just nu men ?återfallen? i min förälskelse kommer tillbaka då och då. Kollegan vet inget så inget kommer att hända mellan oss någonsin.
  • frökenfia

    Tänker att om jag tillåter mina känslor löpa amok och gör slag i saken med kollegan kanske det händer fler gånger med andra. Att jag tröttnar och får upp ögonen för någon annan. Men om jag istället jobbar på det jag har och är trogen min man kommer livet förmodligen bli lättare för mig och alla inblandade.

  • Tool T

    Det är onekligen lättare för alla parter ( utom kanske för dig) om du inte agerar, och det antagligen tekniskt sett etiskt rätta kanske. Det är något man får avväga om man kan. Kärlek och åtrå kan vara svårt att hantera. Det har varit svåra val för min del och om man analyserar det - kanske fel på många sätt! Att ha en partner som älskar en mycket och är villig till förändring som du har är värt väldigt mycket. Lycka till!

  • frökenfia
    Tool T skrev 2019-09-05 13:38:13 följande:

    Det är onekligen lättare för alla parter ( utom kanske för dig) om du inte agerar, och det antagligen tekniskt sett etiskt rätta kanske. Det är något man får avväga om man kan. Kärlek och åtrå kan vara svårt att hantera. Det har varit svåra val för min del och om man analyserar det - kanske fel på många sätt! Att ha en partner som älskar en mycket och är villig till förändring som du har är värt väldigt mycket. Lycka till!


    Nu hade du och din före detta fru inga barn tillsammans men det måste ändå varit smärtsamt att bryta upp med henne eftersom du skriver att du fortfarande älskade henne? Hur var den processen för dig? Och hur handskas du med viljan att vänsterprassla då och då som du skrev om innan?
Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?