• emphz

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • oshark
    lilagrodautanben skrev 2019-07-24 11:44:23 följande:

    Behöver lite hjälp här.. kliniken har semesterstängt och jag har bara två Letrozol kvar. Ska jag äta dom två bara eller ska jag strunta i det denna cykel? Vad kan hända?


    Håller med Nicciz, det enda som borde kunna hända är att du inte får någon ÄL för att det inte är tillräckligt måmga tabletter.
  • amillak
    agnianits skrev 2019-06-27 07:11:38 följande:

    Då går man på kur två och håller alla tummar för att det går denna gång. Min mens blev mer sparsam efter första kuren. Något mer som varit med om det?

    Hoppas att denna månaden är vår månad!

    Listan

    GlitterLina- mens 4/6. dubbeldos letrozol 6-10/6 

    Emphz - letrozol kur 4 - dubbelkur, gonal f 75 enheter i 6 dagar. Vul visade 2 äggblåsor. Ovitrelle. Fick positivt graviditetstest den 29/3 :)

    Efterlängtadsen2014 - Börjar letrozolkur 3, 2/6. Sista tabletten 6/6. 

    Zey - letrozol kur 4, klar 6/3, inväntar vul 11/3. Ovitrille spruta 11/3, ägglossning 13/3. BIM 28/3 

    mallanbus - letrozol kur 3 klar 13/4, bim 3/5. 

    Ma18 - Letrozolkur 7, BIM 29/6 

    Lisun - Letrozol kur 2, sista tabletten tas 10/3 

    Lunne - Letrozol kur 4 9-13/6. VUL 18/6 visade en blåsa på 18 mm, ÄL sannolikt senare i veckan, BIM 5/6. 

    Waitress: Letrozol kur 1, enkeldos. UL äggblåsa 25 mm. ÄL mellan 3-5 april. BIM 20/4 

    Anonym JJ - Letrozolkur 2, dubbeldos sista tabletten togs 26/3 

    JordemorKattis - 

    Letrozolkur kur 1. 1 tab/dag. UL 18/4, inga mogna ägg. Primolut. 

    Letrozol kur 2. 2 tab/dag. UL 13/5. 4 mogna ägg. Rekommenderas inte att ha samlag. 

    Letrozol kur 3. 1+2+1+2+1. UL 10/6. 

    Mican - Månad två med letrozol och mensen börjar komma igång, så snart dags att påbörja månad 3.

    Clemmentima - Letrozol kur 1, börjar 13/6 och har VUL 24/6

    amillak - Provera start 20/6 sedan Letrozol kur 1, 29/6-3/7, VUL 15/7. Plussade 24/7.

    Agnianits - letrozol kur 2, började 24:e juni och har bim 20:e juli


  • GlitterLina

    Listan

    GlitterLina- dubbeldos letrozol 5-9/7 ÄL 20/7

    Emphz - letrozol kur 4 - dubbelkur, gonal f 75 enheter i 6 dagar. Vul visade 2 äggblåsor. Ovitrelle. Fick positivt graviditetstest den 29/3 :)

    Efterlängtadsen2014 - Börjar letrozolkur 3, 2/6. Sista tabletten 6/6.

    Zey - letrozol kur 4, klar 6/3, inväntar vul 11/3. Ovitrille spruta 11/3, ägglossning 13/3. BIM 28/3

    mallanbus - letrozol kur 3 klar 13/4, bim 3/5.

    Ma18 - Letrozolkur 7, BIM 29/6

    Lisun - Letrozol kur 2, sista tabletten tas 10/3

    Lunne - Letrozol kur 4 9-13/6. VUL 18/6 visade en blåsa på 18 mm, ÄL sannolikt senare i veckan, BIM 5/6.

    Waitress: Letrozol kur 1, enkeldos. UL äggblåsa 25 mm. ÄL mellan 3-5 april. BIM 20/4

    Anonym JJ - Letrozolkur 2, dubbeldos sista tabletten togs 26/3

    JordemorKattis -

    Letrozolkur kur 1. 1 tab/dag. UL 18/4, inga mogna ägg. Primolut.

    Letrozol kur 2. 2 tab/dag. UL 13/5. 4 mogna ägg. Rekommenderas inte att ha samlag.

    Letrozol kur 3. 1+2+1+2+1. UL 10/6.

    Mican - Månad två med letrozol och mensen börjar komma igång, så snart dags att påbörja månad 3.

    Clemmentima - Letrozol kur 1, börjar 13/6 och har VUL 24/6

    amillak - Provera start 20/6 sedan Letrozol kur 1, 29/6-3/7, VUL 15/7. Plussade 24/7.

    Agnianits - letrozol kur 2, började 24:e juni och har bim 20:e juli

  • Clemmentina

    Hur går det för er alla? Jag är på cd19 kur nr2 och ingen äl ännu denna cykel. Förra månaden kom den på cd15-16. Någon som varit med om att äl kommit sent trots letrozol? Jag gjorde inget vul den här månaden då det är sommarstängt där jag går.

  • Nicciz
    Clemmentina skrev 2019-07-29 10:10:30 följande:

    Hur går det för er alla? Jag är på cd19 kur nr2 och ingen äl ännu denna cykel. Förra månaden kom den på cd15-16. Någon som varit med om att äl kommit sent trots letrozol? Jag gjorde inget vul den här månaden då det är sommarstängt där jag går.


    Jag kör min första Letrozol-kur och är inne på dag 12. Brukar ha ÄL dag 17-21 men hört att man får ägglossning ca 7 dagar efter sista Letrozoltabletten, vilket är tidigare jämfört med när jag brukar ha ÄL. Har även läst om vissa som får ÄL sent så det finns nog inget rätt svar. Jag har inte heller gjort VUL då de har stängt så vi får se om det blir femlingar
  • Clemmentina
    Nicciz skrev 2019-07-29 22:43:04 följande:

    Jag kör min första Letrozol-kur och är inne på dag 12. Brukar ha ÄL dag 17-21 men hört att man får ägglossning ca 7 dagar efter sista Letrozoltabletten, vilket är tidigare jämfört med när jag brukar ha ÄL. Har även läst om vissa som får ÄL sent så det finns nog inget rätt svar. Jag har inte heller gjort VUL då de har stängt så vi får se om det blir femlingar


    Spännande! Har du några tecken på att ägglossning är på gång? Jag har haft molvärk i ena äggstocken i snart en vecka och även haft blinkande test på CB digitalt äl-test sen förra tisdagen. Det känns lite som att tabletterna inte funkade den här månaden.
  • Nicciz
    Clemmentina skrev 2019-07-30 21:07:09 följande:

    Spännande! Har du några tecken på att ägglossning är på gång? Jag har haft molvärk i ena äggstocken i snart en vecka och även haft blinkande test på CB digitalt äl-test sen förra tisdagen. Det känns lite som att tabletterna inte funkade den här månaden.


    Jag fick faktiskt ett ganska starkt ÄL test idag vid kl 16. Sen testade jag ikväll också men då var det mycket svagare så ev missade jag när strecket är lika starkt som kontrollstrecket vilket borde varit imorse. Vad tror ni?

  • Clemmentina
    Nicciz skrev 2019-07-31 01:04:23 följande:

    Jag fick faktiskt ett ganska starkt ÄL test idag vid kl 16. Sen testade jag ikväll också men då var det mycket svagare så ev missade jag när strecket är lika starkt som kontrollstrecket vilket borde varit imorse. Vad tror ni?


    Jag har liten erfarenhet av den typen av äl-test men det verkar ju som att du kanske hade en kort stegring. Har du några andra känningar för äl? Min gyn sa att jag inte kan räkna med att få positivt äl-test med Letrozol. Mitt digitala test fortsätter blinka. Har testat alldeles för länge nu...kommer ta ett sista test i eftermiddag sen ger jag upp och hoppas mensen kommer nästa helg även om äl uteblev. Jag har inte fått någon temphöjning så äl har inte varit.
Svar på tråden Letrozol - följas åt?