• emphz

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • light
    Truuly skrev 2020-09-21 14:18:22 följande:

    Grattis!!!????

    Några symptom?


    Tack :) Finnar är det enda symtomet, men som sagt är det väldigt tidigt än. Har känt lite förkyldningskänsla i kroppen också och det har jag gjort alla andra gånger med, men väldigt lite denna gång. Förra gången blev jag dyngsjuk och sängliggande i flera dagar. Tror det är samband mellan graviditet och mitt immunförsvar som försöker kämpa emot.
  • Goose01

    M



    Man blir ju knäpp på allt detta..började testa ägglossningsstickor igår på cd5. Tyckte strecket var ganska starkt så tänkte att jag skulle börja testa nu för att inte missa LH stegringen. Imorse var testet svagare och nu är strecket knappt synligt. Har haft som mensvärk idag och ca 30min innan jag gick på toa så hade jag ganska mkt molvärk över vä äggstocke.. Jag hade fertilt sekret som var blodtillblandat nu när jag var på toa..jag kan väl inte redan ha haft ägglossning och därmed missat LH stegringen? Känns som en väldigt kort cykel att ha ägglossning redan cd 6..men samtidigt som de säger att blod i sekretet är det starkaste indikationen på att ägglossning faktiskt har skett..

  • light
    Goose01 skrev 2020-09-22 17:44:24 följande:

    M

    Man blir ju knäpp på allt detta..började testa ägglossningsstickor igår på cd5. Tyckte strecket var ganska starkt så tänkte att jag skulle börja testa nu för att inte missa LH stegringen. Imorse var testet svagare och nu är strecket knappt synligt. Har haft som mensvärk idag och ca 30min innan jag gick på toa så hade jag ganska mkt molvärk över vä äggstocke.. Jag hade fertilt sekret som var blodtillblandat nu när jag var på toa..jag kan väl inte redan ha haft ägglossning och därmed missat LH stegringen? Känns som en väldigt kort cykel att ha ägglossning redan cd 6..men samtidigt som de säger att blod i sekretet är det starkaste indikationen på att ägglossning faktiskt har skett..


    Är det inte mens eller rester från mens cd 5? Eller trodde du inte du hade missfall? Då kan ju ägglossningstestet ha gett utslag på hcg
  • Goose01
    light skrev 2020-09-22 20:05:47 följande:

    Är det inte mens eller rester från mens cd 5? Eller trodde du inte du hade missfall? Då kan ju ägglossningstestet ha gett utslag på hcg


    Jag har ingen aning. Har varit mensfri i 1.5dygn.blöder oftast bara 3dygn. Förstår inte smärtan i magen då heller..men jag har ingen aning. Nu är jag så less på allt det här :/
  • Truuly

    Var på vul idag. En äggblåsa på 17mm. Ska ta ovitrell om 2 dagar.

    Detta var min andra omgång letrozol. Blir jag inte gravid nu så blir det remiss till ivf nästa månad.. Hoppas att det tar sig denna gången!!

  • Hews

    Hej alla,

    jag har läst igenom en stor del av tråden och tänkte haka på er här Glad Jag och min partner har försökt i ett års tid nu. Jag började för två dagar sedan med min andra omgång letrozol.

    Den första omgången tog jag i maj, en follikel växte men släppte aldrig. Fick stegring på ÄL-test men aldrig positivt. Tänkte att jag kanske hade missat ägglossningen med test, men sen kom heller ingen mens och inte heller positiva graviditetstest. Så gick hela sommaren, ingen ägglossning och ingen mens.

    I augusti fick vi påbörja en fertilitetsutredning på en privat klinik. Fick primolout för att blöda ut och förhoppningsvis få igång min egen cykel. Det konstaterades att jag har en PCOS-bild (vilket jag redan visste), men att allt annat såg fint ut. Har nu haft ägglossning (utan befruktning tyvärr) och precis haft mens. Så nu är jag igång med min andra omgång letrozol. 

    Hoppas på att faktiskt släppa ägg och att min cykel inte blir helt uppfuckad denna gång... Jag kommer inte att få ovitrielle, eftersom kliniken menar att ovitrielle eller dylikt inte ökar chanserna nämnvärt. Därför kör de enbart på letrozolbehandling.

    Ser fram emot att följas åt och att ha andra att dela erfarenheter med <3

  • Truuly
    Hews skrev 2020-09-23 13:02:58 följande:

    Hej alla,

    jag har läst igenom en stor del av tråden och tänkte haka på er här  Jag och min partner har försökt i ett års tid nu. Jag började för två dagar sedan med min andra omgång letrozol.

    Den första omgången tog jag i maj, en follikel växte men släppte aldrig. Fick stegring på ÄL-test men aldrig positivt. Tänkte att jag kanske hade missat ägglossningen med test, men sen kom heller ingen mens och inte heller positiva graviditetstest. Så gick hela sommaren, ingen ägglossning och ingen mens.

    I augusti fick vi påbörja en fertilitetsutredning på en privat klinik. Fick primolout för att blöda ut och förhoppningsvis få igång min egen cykel. Det konstaterades att jag har en PCOS-bild (vilket jag redan visste), men att allt annat såg fint ut. Har nu haft ägglossning (utan befruktning tyvärr) och precis haft mens. Så nu är jag igång med min andra omgång letrozol. 

    Hoppas på att faktiskt släppa ägg och att min cykel inte blir helt uppfuckad denna gång... Jag kommer inte att få ovitrielle, eftersom kliniken menar att ovitrielle eller dylikt inte ökar chanserna nämnvärt. Därför kör de enbart på letrozolbehandling.

    Ser fram emot att följas åt och att ha andra att dela erfarenheter med <3


    Välkommen! :)

    Ovitrelle ska ju hjälpa till så ägget släpper. Borde du inte få testa det iallafall? Gör ju ingen skada :) som att jag får letrozol och ovitrelle trots egen ägglossning. Men det är så olika från klinik till klinik har jag förstått. Känns som man vill ta till alla hjälpmedel som finns hehe.
  • Mikkans
    Truuly skrev 2020-09-23 10:07:04 följande:

    Var på vul idag. En äggblåsa på 17mm. Ska ta ovitrell om 2 dagar.

    Detta var min andra omgång letrozol. Blir jag inte gravid nu så blir det remiss till ivf nästa månad.. Hoppas att det tar sig denna gången!!


    Så snabbt med remissen. Har ni någon diagnos på er?:)
  • Goose01
    Hews skrev 2020-09-23 13:02:58 följande:

    Hej alla,

    jag har läst igenom en stor del av tråden och tänkte haka på er här  Jag och min partner har försökt i ett års tid nu. Jag började för två dagar sedan med min andra omgång letrozol.

    Den första omgången tog jag i maj, en follikel växte men släppte aldrig. Fick stegring på ÄL-test men aldrig positivt. Tänkte att jag kanske hade missat ägglossningen med test, men sen kom heller ingen mens och inte heller positiva graviditetstest. Så gick hela sommaren, ingen ägglossning och ingen mens.

    I augusti fick vi påbörja en fertilitetsutredning på en privat klinik. Fick primolout för att blöda ut och förhoppningsvis få igång min egen cykel. Det konstaterades att jag har en PCOS-bild (vilket jag redan visste), men att allt annat såg fint ut. Har nu haft ägglossning (utan befruktning tyvärr) och precis haft mens. Så nu är jag igång med min andra omgång letrozol. 

    Hoppas på att faktiskt släppa ägg och att min cykel inte blir helt uppfuckad denna gång... Jag kommer inte att få ovitrielle, eftersom kliniken menar att ovitrielle eller dylikt inte ökar chanserna nämnvärt. Därför kör de enbart på letrozolbehandling.

    Ser fram emot att följas åt och att ha andra att dela erfarenheter med <3


    Hej välkommen!

    Min läkare skriver inte heller ut otrivelle till mig av samma anledning, tros att hon skriver ut det till andra. Jätte konstigt det där. Även konstigt hur vissa bara behöver köra med letrozol i typ två omgångar o vi måste köra i minst 6mån innan vi får gå vidare till en ivf. Man tycker ju att samma läk iaf borde göra likadant!

    Håller tummarna att ägget släpper denna gång!!!
Svar på tråden Letrozol - följas åt?