Letrozol - följas åt?
Hej.
Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.
Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.
Hej.
Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.
Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.
Åhh nej :(((
Hur många missfall har du haft? Man kan väl få göra en utredning vid upprepade missfall? Men hoppas att det inte är missfall och bara en blödning som en del kan få.
Ett ägg om 22 mm ligger och väntar på ägglossning <3 så nu är det bara att hoppas att vi lyckas befrukta och allt det där. Skönt att slippa primolut och ökad dos letrozol <3
Hur går det för dig??
Ja vi får nog göra en utredning.. tror inte jag orkar nu bara känner mig helt nedslagen :( Ska till min läkare på fredag för tidigt vul men nu blir det väl kontroll efter missfall. Alla mina tidiga vul har bokats om till kontroll efter missfall :(:(
Jag fick komma in snabbt på vul idag och hon såg att jag fortfarande var gravid och hinnsäcken var rund och allt såg bra ut??! Men nu tappade jag allt förtroende för henne för hon skrev ut provera. Jag hade ingen aning om vad det var så hon berättade att det är ett gulkroppshormon som kan hjälpa att motverka missfall. Gick hem och tog en tablett innan jag googlade och då står det ju klart och tydligt att man ABSOLUT INTE ska ta provera när man är gravid!? Det kan framkalla missfall och fosterskador.
Är det någon som hört om att man kan få det utskrivet mot missfall? Jättekonstigt.
Jag frågade om vi inte kunde ta prover, hcg progesteron vad som helst så att om (när) det nu blir ett fullgånget missfall så kan vi se vad jag kanske hade brist på.. men hon sa att det inte behövs. Hon kollade jättesnabbt på ultraljudet också. Jag såg nånting i hinnsäcken när hon svepte förbi men hon sa typ bara ?du är fortfarande gravid, hinnsäcken är rund och fin, du är kanske i vecka 3-4 (jag är 5+2).
Ska hur som helst tillbaks på fredag morgon på nytt vul så det va ju bra iallafall. Och inget blod sedan imorse.
Jag fick komma in snabbt på vul idag och hon såg att jag fortfarande var gravid och hinnsäcken var rund och allt såg bra ut??! Men nu tappade jag allt förtroende för henne för hon skrev ut provera. Jag hade ingen aning om vad det var så hon berättade att det är ett gulkroppshormon som kan hjälpa att motverka missfall. Gick hem och tog en tablett innan jag googlade och då står det ju klart och tydligt att man ABSOLUT INTE ska ta provera när man är gravid!? Det kan framkalla missfall och fosterskador.
Är det någon som hört om att man kan få det utskrivet mot missfall? Jättekonstigt.
Jag frågade om vi inte kunde ta prover, hcg progesteron vad som helst så att om (när) det nu blir ett fullgånget missfall så kan vi se vad jag kanske hade brist på.. men hon sa att det inte behövs. Hon kollade jättesnabbt på ultraljudet också. Jag såg nånting i hinnsäcken när hon svepte förbi men hon sa typ bara ?du är fortfarande gravid, hinnsäcken är rund och fin, du är kanske i vecka 3-4 (jag är 5+2).
Ska hur som helst tillbaks på fredag morgon på nytt vul så det va ju bra iallafall. Och inget blod sedan imorse.
Hur gör ni tjejer med alkohol när ni äter Letrozol?
Jag ska egentligen på en oktoberfest 35 mil därifrån jag bor på en dag jag ska äta letrozol och ärligt talat är det inte särskilt lockat att åka så långt för det och dricka läsk, haha.
Hittar ingenting på Fass heller...
Kram!
Ja vi får nog göra en utredning.. tror inte jag orkar nu bara känner mig helt nedslagen :( Ska till min läkare på fredag för tidigt vul men nu blir det väl kontroll efter missfall. Alla mina tidiga vul har bokats om till kontroll efter missfall :(:(
Håller verkligen tummarna för er! Jag tycker att tiden då mens närmar sig bara blir värre och värre för varje cykel eftersom jag liksom stålsätter mig för att bli besviken samtidigt som hoppet alltid finns där.
Efter att ha screenat hela nätet på tidiga tecken på graviditet har jag personligen landat i att många av de tidigaste tecknen innan bim är lite mer önsketänkande än verkliga. Är en gravid så blir ju tecknen bekräftade, men är en inte det så kan en bara skylla på "skengraviditet" eller dylikt. Så jag försöker att inte känna efter så mycket... Tempen däremot, är ju jobbigare. Funderar faktiskt på att inte tempa nu från ägglossning har skett fram till mens för att slippa den stressen.
Var på nytt vul idag. Hinnsäcken mätte 6 veckor men hon verkade inte helt nöjd och sa att hon vill se ett foster där innan hon känner sig lugn.. Det fanns ju nånting där, såg ut som gulesäcken och en prick men hon kollade så snabbt på det så jag hann inte se så noga. Jag ska tillbaka på måndag. Men ärligt känns det hopplöst nu för jag är 5+5 idag så borde liksom se små hjärtslag vid det här laget.
Angående provera så sa hon att hon vet att det står överallt att det inte är bra och att i Sverige rekommenderar dom inte att man tar det. Men att man vid ivf får provera vagiatorer och hon gav mig vanliga för hon vill inte att jag ska hålla på och provocera där nere haha... men jag skulle bestämma själv om jag vill ta dom eller om jag vill ha vagiatorer istället. Jag skippar båda den här gången. Känns ovärt att börja nu.
Hur har det gått? Kom mensen? (hoppas inte) <3