• Hallonpaj

    BF december 2019

    Stort Grattis till plusset!!

    Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

    Välkomna :)

  • Svar på tråden BF december 2019
  • Enmsik
    Stellan11 skrev 2019-04-16 18:21:00 följande:

    Enl sista mens 6+2 men enl mätning idag 5+6 så var kul att kunna se ett start hjärtljud ändå :)


    Åh då kanske jag får se något också. Är på 5+2 när jag ska på VUL (har gått på letrozol osv så vet när jag hade ägglossning). Känns dock tidigt med 5+2 men ska mest se så att det sitter rätt då vi hade ett utomkveds i januari. men vore ju härligt om man skulle kunna se ett pickande hjärta redan då. :)
  • Lillies
    Ingentingviktigt skrev 2019-04-15 15:48:28 följande:

    Hur tänker ni andra kring Kub-test? Jag kan verkligen inte bestämma mig, vet inte hur jag skulle reagera på dåliga siffror. Tänker t.ex att jag absolut inte skulle göra abort om det visar stor sannorlighet för Down syndrom, men vet inte om jag skulle vilja veta om den risken i förväg.


    Jag gör KUB för att det känns tryggare att veta. (Oavsett vad det visar så behåller vi vårt barn) Visar det något avvikande, så kan man ju få lite tid att smälta och förbereda sig, om det är så att det lilla pyret därinne kommer ha särskilda behov sedan. Kyss
  • Enmsik
    Ingentingviktigt skrev 2019-04-15 15:48:28 följande:

    Hur tänker ni andra kring Kub-test? Jag kan verkligen inte bestämma mig, vet inte hur jag skulle reagera på dåliga siffror. Tänker t.ex att jag absolut inte skulle göra abort om det visar stor sannorlighet för Down syndrom, men vet inte om jag skulle vilja veta om den risken i förväg.


    Vi ska göra kub men mest för att vara förberedda. Om det visat högrisk har vi pratat om att gå vidare bara för att se vad det är (om det är något). För oss är det självklart att vi kommer behålla vårt barn om det visar sig vara trisomi 21 (downs syndrom). Det finns ju dock allvarliga trisomier som kan göra att barnet inte överlever utanför magen osv. Då kanske vi funderar över våra valmöjligheter. Men så långt det går vill jag ha min bebis oavsett. <3

    Till er som är oroliga över downs syndrom. Gå in på

    Instagram och kolla på juliabergman_ . Hon har världens finaste och goaste pojke som heter Milan, som har downs syndrom. Jag tänker även att ett barn är ett barn. Känner att jag skulle ändå vara lyckligt lottad om jag fick en så go pojke (eller flicka) som han. :)
  • Stellan11

    De var tveksamt om vi skulle se något nu i 6+2 o när hon mätte till 5+6 så var hon förvånad att vi lyckades se hjärtat så bra:) bm förberedde mig på att vi kanske inte såg något hjärta att jag då fick en ny tid om en veckan detta hade jag själv ställt in mig på redan innan också :)


    Enmsik skrev 2019-04-16 18:40:49 följande:

    Åh då kanske jag får se något också. Är på 5+2 när jag ska på VUL (har gått på letrozol osv så vet när jag hade ägglossning). Känns dock tidigt med 5+2 men ska mest se så att det sitter rätt då vi hade ett utomkveds i januari. men vore ju härligt om man skulle kunna se ett pickande hjärta redan då. :)


  • Enmsik
    Stellan11 skrev 2019-04-16 20:15:11 följande:

    De var tveksamt om vi skulle se något nu i 6+2 o när hon mätte till 5+6 så var hon förvånad att vi lyckades se hjärtat så bra:) bm förberedde mig på att vi kanske inte såg något hjärta att jag då fick en ny tid om en veckan detta hade jag själv ställt in mig på redan innan också :)


    Ja precis. Ne jag har förberett mig på att bara se själva hinnsäcken. Det är därför jag är där så tidigt. :)
  • Miaisabell

    Jag gick in i vecka 7 idag (6+0). Har haft molvärk i mage och rygg hela vecka 6 till och från men det har lugnat sig lite nu och kommer och går mestadels lite lätt. Min mage är uppsvälld som en ballong vilket säkert beror på mina uppsvällda tarmar och gaser i magen som jag fått. Lite öm i brösten är jag också och ibland kan ett lätt illamående titta fram men inget jag störs speciellt mycket av. Detta är min första graviditet med bf kring 10 dec har jag räknat ut och jag är supernervös men förväntansfull. Första mötet med bm imorgon. ????????

  • oshark

    Gud vad nojig man blir när man inte har lika mycket symptom som dagen innan. Ska det hålla på så här i fyra veckor till (tills mitt tidiga UL)?? Hur överlever man det haha!

  • AnnahmedH

    Hej! I morgon går jag in i v.7(6+0) och denna vecka har jag märkt att mycket har hänt i min kropp. Jag mår illa till och från och så har jag fått större och ömma bröst. Jag är svintrött på kvällarna (har somnat kl 20 en kväll och igår kväll kl 21 haha). Nu börjar jag känna mig gravid alltså. Men det var i v.8(7+0) som jag började blöda förra gången jag fick missfall så trots att det känns annorlunda i kroppen denna gång känner jag mig ändå inte säker. Det är som att jag ändå tror att det kommer att hända något. Känner någon igen sig?

  • Minmakaron
    AnnahmedH skrev 2019-04-17 17:11:08 följande:

    Hej! I morgon går jag in i v.7(6+0) och denna vecka har jag märkt att mycket har hänt i min kropp. Jag mår illa till och från och så har jag fått större och ömma bröst. Jag är svintrött på kvällarna (har somnat kl 20 en kväll och igår kväll kl 21 haha). Nu börjar jag känna mig gravid alltså. Men det var i v.8(7+0) som jag började blöda förra gången jag fick missfall så trots att det känns annorlunda i kroppen denna gång känner jag mig ändå inte säker. Det är som att jag ändå tror att det kommer att hända något. Känner någon igen sig?


    Ja, verkligen! Sitter som på nålar nu. 5+3 idag för mig och 6+1 fick jag missfall förra året. Varje timme är jag tacksam att det hittills inte skett något alarmerande. Blir överlycklig av symptom jag känner nu som saknades förra gången.

    Tröttheten känner jag igen. ;) Vaknade nyss efter en timmes powernap på soffan...

    Håller tummarna för oss att det går bra för oss nu!
  • dreamdancer
    AnnahmedH skrev 2019-04-17 17:11:08 följande:

    Hej! I morgon går jag in i v.7(6+0) och denna vecka har jag märkt att mycket har hänt i min kropp. Jag mår illa till och från och så har jag fått större och ömma bröst. Jag är svintrött på kvällarna (har somnat kl 20 en kväll och igår kväll kl 21 haha). Nu börjar jag känna mig gravid alltså. Men det var i v.8(7+0) som jag började blöda förra gången jag fick missfall så trots att det känns annorlunda i kroppen denna gång känner jag mig ändå inte säker. Det är som att jag ändå tror att det kommer att hända något. Känner någon igen sig?


    Håller verkligen med om galen trötthet. Är trött konstant trots att jag sover typ 9-10 h per natt. Har gått och lagt mig vid 20 varje kväll Oskyldig
Svar på tråden BF december 2019