• Anonym (Nyfiken)

    Du som är feminist

    Hur ser din partner på att du är det?

  • Svar på tråden Du som är feminist
  • Anonym (Kvinna, för demokrati och mänskliga rättigheter. Ej feminist.)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-04-07 03:45:45 följande:

    Vad ger dig rättigheten att dela in alla människor i två läger - en som är feministisk och en som är anti-feministisk?


    Håller med så in i helvete. Man är inte feminism för att man är för demokrati och mänskliga rättigheter.

    Det är en av de värsta avarterna hos dagens feminister, att dom mobbar, hånar och polariserar. Alla kvinnor MÅSTE hålla med dom annars är dom emot mänskliga rättigheter för kvinnor. Män måste också hålla med dom.
  • Anonym (Kvinna, för demokrati och mänskliga rättigheter. Ej feminist.)
    Mimosa86 skrev 2019-04-07 01:18:05 följande:

    Fast nu finns ju den rubriceringen till för att just kvinnor (likasom minioritetsgrupper) diskrimineras och hotas för att de är just kvinnor. Det är ytterst sällan män känner sig hotade och rädda i sin vardag att röra sig ute eller använda sin röst pga av rädslan att bli nerslagna, hotade, våldtas eller dödas av en random kvinna som tycker han fått för mycket luft u de vingarna.


    Kvinnor hotas inte i Sverige för att vi är kvinnor, vilken lögn. Du blandar ihop Sverige med Saudiarabien eller Pakistan. Kvinnor är inte rädda att använda sina röster här. Ebba Busch Thor och Annie Lööf pekar med hela handen och ryter i debatter, leder partier och sticker ut hakan. Går jag på stan breder tonårsflickor ut sig, skrattar och skriker högt, tar plats, slår jag på tv:n är där kvinnliga programledare som tar plats som sakkunniga i medicin, sport och politik. Läser jag tidningen ser jag en kvinnlig tyckare med regnbågsfärgat hår i bikini skriva ?fuck patriarkatet, vi får aldrig ifrågasätta kvinnor? (som tycker som henne).

    Killar och män är visst rädda (och bör vara rädda) att röra sig offentligt. Det är dom som blir nerslagna, stampade i huvet, mördade, knivskurna mm av andra män. Typ alla män jag känner har blivit utsatta för våld av främlingar när dom rört sig på stan eller fester på kvällar och nätter. Av kvinnorna jag känner har ingen blivit det förutom jag. Jag blev oprovocerat misshandlad av ett tjejgäng på tunnelbanan en gång. Men jag känner ingen annan tjej/kvinna som blivit det.
  • EnAnonumius
    Anonym (The man) skrev 2019-04-07 00:10:59 följande:
    Alltså på riktigt.. Det finns väl inte en tänkande kännande individ som inte anser att kvinnor och män ska ha samma rättigheter och förutsättningar? Dvs är feminister. I feminism finns ingen ingående tanke som motsäger jämlikhet. Den uppfattningen är en frivillig vantolkning som tyvärr numera blivit vida spridd och felaktigt tas för fakta.
    Ursäkta... 

    Jag har aldrig sagt att feminister INTE vill kämpa för jämställdhet, d.v.s kvinnas lika värde med mannan och lika rättigheter/skyldigheter (feminismens ursprungs idé). Bara det att mycket av DAGENS feminism kämpar på sådant sätt att de "plockar russinen ur kakan".

    Jag skrev att jag skulle ta feminismen på allvar om de lobbade för, och kämpade för, att få bort brottsrubriceringen "kvinnofridskräkning".  Bara för att en kvinna har blivit utsatt fridskränkning så måste man faktiskt inte punktmarkera det som brottsrubricering för den saken skull.

    Men du kankse har sett feminister lobba för och önskar att få bort brottsrubriceringen "kvinnofridskräkning"?

    Och bara för att man vill ha samma brottsrubricering oavsett om det är en man och/eller kvinna som blivit fridskränkt, och kritiserar feminismen,  så betyder det inte att man är "okunnig" om feminismen per se.
    Det är en direkt sprid vaneförställning bland dem som går i direkt försvarsställning om feminismen bara för att man kritisera feminismen. Men det är väl kankse fårn din sida en frivillig vanetolkning från din sida att de som kritiserar feminismen är samma sak som att man är "okunnig om feminism"?  

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Kvinna, för demokrati och mänskliga rättigheter. Ej feminist.) skrev 2019-04-07 09:44:09 följande:
    Håller med så in i helvete. Man är inte feminism för att man är för demokrati och mänskliga rättigheter.

    Det är en av de värsta avarterna hos dagens feminister, att dom mobbar, hånar och polariserar. Alla kvinnor MÅSTE hålla med dom annars är dom emot mänskliga rättigheter för kvinnor. Män måste också hålla med dom.
    Precis så är det.

    Med tanke på hur dagens feminism ser ut så ligger nog suffragetterna och vänder sig i graven och gråter blod och undra vad som gick fel.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Överste Senap skrev 2019-04-07 09:40:33 följande:
    Är du således emot kvinnojourer?
    Är det vanligt att du tänker perfekt svartvitt och utgår från att andra har också samma svartvita tänkande som dig? Är det därför du ställer en så fin ledande fråga?

    Att exemplifiera med något (i detta fall kvinnojour) är faktiskt inte samma sak som att vara emot (i detta fall kvinnojour) något. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Överste Senap
    EnAnonumius skrev 2019-04-07 10:21:46 följande:

    Är det vanligt att du tänker perfekt svartvitt och utgår från att andra har också samma svartvita tänkande som dig? Är det därför du ställer en så fin ledande fråga?

    Att exemplifiera med något (i detta fall kvinnojour) är faktiskt inte samma sak som att vara emot (i detta fall kvinnojour) något. 


    Om man har problem med någon -ism eller delar av en och ger exempel på något som man inte har problem med, då har man inte varit vidare bra på att förklara vad man tycker problemet är.
  • GGN
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-04-06 20:51:40 följande:

    Kvinnojourer.


    Det finns ju mansjourer också.
  • Anonym (Nyfiken)
    Överste Senap skrev 2019-04-07 09:40:33 följande:

    Är du således emot kvinnojourer?


    Bara om det innebär att mansjourer försummas.
  • pyssel
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-04-07 21:02:20 följande:

    Bara om det innebär att mansjourer försummas.


    Är det ditt antagande?
    Alla hästar hemma
Svar på tråden Du som är feminist