• Anonym (C)

    Antifeminister

    Stör ni er på kvinnor?

  • Svar på tråden Antifeminister
  • Anonym (japp)
    Bananböjaren skrev 2019-05-13 16:16:17 följande:
    Det vore det jämställda att gå efter kompetens ja. Nu är feminismen inte för jämställdhet utan emot den. Den feministiska grundidén är att kvinnan är ett hjälplöst våp som inte klarar npnting överhuvudtaget. Därför ska man knuffa på och kvotera och ge kvinnor en massa fördelar. För att kvinna = hjälplöst offer, man = förövare.

    Nu gillar jag (som "antifeminist" som ts kallar det) kvinnor och tycker att dom är starka och kan väldigt mycket själva. Därför ogillar jag feminister. Feminister är inte bara manshatare, dom ser verkligen ner på kvinnor också. Riktigt taskig människosyn överlag.
    Ett sjukt pack som man ska hålla sig långt ifrån.
    Inte bara ser ner på kvinnor, de hatar och ger sig gärna på kvinnor som inte håller med dem eller inte beter sig så som de hade velat. Finns många exempel på kvinnor som fått smaka på radikafeminispiskan.

    Radikafeminismen är verkligen som en cancer inom feminismen som får fler och fler att ta avstånd från den. Synd att de får härja fritt.
  • Aniiee
    Liberté skrev 2019-05-13 15:41:42 följande:
    Vadå vägrar lämna makten ?

    Det handlar inte om att vägra någonting men låt säga att jag har byggt ett företag ska jag då inte kunna bestämma vem jag vill anställa ?

    Eller måste jag välja bort bättre kandidater för att kvotera in sämre endast baserat på ytterligheter som hudfärg, religion och kön ?

    Samhället ska arbeta för jämställdhet , kvotering är totalt motsatsen till detta.
    Hur ofta ser du kvinnor kvoteras till att bli bilmekaniker eller grovarbetare ?
    Förra veckan såg jag faktikt en tjej som tömde miljörummet för srv och en tjej som körde stor lastbil på en byggarbetsplats.
    I have a growing lack of disgust for you
  • KlantSmurfen
    Praktisk58 skrev 2019-05-12 22:12:54 följande:

    Varför står inte feministerna upp mot Islam ?

    Ser man inget värde hos invandrarkvinnor ?

    Vi har förorter där kvinnor inte kan gå ut på café tillsammans.

    Många både tjejer och killar får inte själva bestämma vem dom ska ha sex med.

    Men feminister går armkrok med islamister eftersom de hatar drn vita medelålders mannen.


    "Varför står inte feministerna upp mot Islam ?"

    Det jag skrev i förra inlägget är en bidragande orsak
    Linda påstår precis som Svante att det inte är någon skillnad på män i hederskulturer och svenska män.

    2:24-



    www.wikiwand.com/en/Ayaan_Hirsi_Ali

  • KlantSmurfen
    Anonym (Soe) skrev 2019-05-13 14:19:58 följande:
    Jag är för jämställdhet på alla sätt och vis. Feminismen har gjort fantastiskt mycket bra genom tiderna. Även om begreppet blivit en aning urvattnat senaste 20 åren. 
    Vissa unga killar (och jag betonar en en gång VISSA för unga killar och en del män är så känsliga och lättkränkta i dagens läge att de tror att kvinnor som pratar om våldtäkter/våld i hemmet menar ALLA män och dessa killar skriker "inte alla" när det aldrig varit tal om att någon tror "alla") födda senare än 90-talet verkar ha gått tillbaka till 70-talet när det gäller jämställdhetsfrågor och går på vad vissa halvpsykopatiska flickor skriver på social media för att få uppmärksamhet istället för att göra en enkel googling på vad feminism betyder. Vad heter "hej jag vill synas", just det Caroline Farraj+något svenskt. Hon är ingen talesperson för feministiska frågor, precis som alla andra som gormar högst genom tangentbordet för att få följare inte är några seriösa sådana.
    Tyvärr och får väl verkligen säga tyvärr så är Soraya Post en talesperson för den "feminism" hon kidnappat. Att ta sin dotter ur skolan som 11-åring och gifta bort sin dotter som 16-åring är så antifeministiskt så jag finner inga ord! Ska sådana kvinnor försvara feminismen som själva lever i strikt patriarkala kulturer (den romska) så är det iofs inget konstigt att folk tappar tron för feminismen.
    Feminism är och förblir dock en ideologi som anser att kvinnor och män ska ha samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter! 
    Det ändras inte för att det kommer idioter som kallar sej feminister med en helt annan agenda.
    Så låt inte dessa personer bli "feminism". Det vore samma sak som att tro att all kristendom är som Knutbysekten

    Jag är väldigt emot religionens sätt att förminska kvinnor! Tycker det är självklart att alla som bor i Sverige ska ha samma rätt att leva fria. 

    Så ja, jag hatar förtryckande religiösa män och kvinnor som inte säger ifrån, oavsett religion och tycker att moralpoliserna ska bekämpas hårt! Helst ska den typen av personer inte få tillgång till Sverige öht, till förmån för personer som vill leva i en demokrati och ta sitt demokratiska ansvar. Men det senare är en alltför extrem åsikt kanske och jag vet inte hur vi skulle genomföra det i praktiken utan att bli odemokratiska.

    Sen vet jag inte riktigt vilka feminister som går armkrok med islamister. Visst finns det de som försvarat muslimer offentligt, de försvarar nog personen bakom religionen och personens rätt att tro på galenskaper (islamister är något helt annat än muslimer och har aldrig hört en islamist försvaras av någon, men jag kanske missat något?). Och inte islam som religion. Nu gissar jag bara, oavsett så tycker jag att det är fel när påstådda feminister försvarar något som är extremt kvinnoförtryckande
    "Hon är ingen talesperson för feministiska frågor"
    men du är?

    "Feminism är och förblir dock en ideologi som anser att kvinnor och män ska ha samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter! "
    feminism är flera ideologier
    14:18




    "... istället för att göra en enkel googling på vad feminism betyder."
    på Wikipedia?

    "...de tror att kvinnor som pratar om våldtäkter/våld i hemmet menar ALLA män och dessa killar skriker "inte alla" när det aldrig varit tal om att någon tror "alla""

    Hur låter det när feminismen blir kritiserad? halvpsykopatiska flickor på sociala medier = "inte alla feminister"

    Linda Westerlund Snecker: (förnekar kulturella skillnader) och därför förutsätter vi att alla män är våldtäktsmän...struktuellt problem




    Svante Tidholm: (förnekar kulturella skillnader) jag ställer frågan till dej som politiker, på vilket sätt tycker du att vi kan komma åt de här problemen som alla män i Sverige delar...det kanske finns kulturella skillnader, dom är viktiga att prata om men det viktigaste att prata om är de gemensamma problemen som vi män har med att inte kunna låta bli att slå kvinnor eller utöva sexuellt våld...sexuellt våld är en del av mäns destruktiva liksom norm som vi växer upp med..vi fostras till att bli våldtäktsmän till exempel...




    Linda Westerlund Snecker: handlar varken om religion eller kultur om religion...det beror på bristande integration...för få bostäder...
    www.expressen.se/tv/nyheter/brottscentralen/linda-westerlund-snecker-handlar-inte-om-religion/

    Linda påstår precis som Svante att det inte är någon skillnad på män i hederskulturer och svenska män.

    "Vissa unga killar (och jag betonar en en gång VISSA för unga killar och en del män är så känsliga och lättkränkta i dagens läge att de tror att kvinnor som pratar om våldtäkter/våld i hemmet menar ALLA män och dessa killar skriker "inte alla" "

    lyssna på de två första minuterna...



    Vissa unga killar och lättkränkta känsliga män?
  • KlantSmurfen
    Liberté skrev 2019-05-13 15:41:42 följande:
    Vadå vägrar lämna makten ?

    Det handlar inte om att vägra någonting men låt säga att jag har byggt ett företag ska jag då inte kunna bestämma vem jag vill anställa ?

    Eller måste jag välja bort bättre kandidater för att kvotera in sämre endast baserat på ytterligheter som hudfärg, religion och kön ?

    Samhället ska arbeta för jämställdhet , kvotering är totalt motsatsen till detta.
    Hur ofta ser du kvinnor kvoteras till att bli bilmekaniker eller grovarbetare ?
    inte enligt vissa feminister, de anser sig ha rätt att kvoteras till högre positioner för att de är kvinnor

  • Anonym (E.)

    Näpp, jag är kvinna själv och stör mig inte på mig själv! Jag stör mig på feminister! Anledningen är att jag tycker att dom har gått för långt och åt fel håll sedan 1968 ungefär, i sin iver att sudda ut skillnaderna mellan könen. Jag anser att kvinnor ska vara kvinnor och män ska vara män. Detta för att vi inte kan tända på varandra om vi inte är olika, och att spänningen mellan könen är något av det finaste vi har här på jorden.

    Jag vill inte se kvinnliga flygkaptener och barndmän, eller manliga sjuksköterskor eller florister. Och jag tycker att dom kvinnor som vill ska få vara hemmafruar, med lika mycket - eller lika litet - stöd från samhället som de familjerna med yrkesarbetande mamma har (t.ex. i form av  dagissubventioner, VAB och föräldrapenning), samt att samhället ska underlätta för f.d. hemmafruar att komma tillbaka till sina yrken. Allt detta har feministerna förstört - d.v.s. de har först och främst förstört för andra kvinnor samt barn. 

  • Anonym (Lite)
    Anonym (E.) skrev 2019-05-14 07:55:13 följande:

    Näpp, jag är kvinna själv och stör mig inte på mig själv! Jag stör mig på feminister! Anledningen är att jag tycker att dom har gått för långt och åt fel håll sedan 1968 ungefär, i sin iver att sudda ut skillnaderna mellan könen. Jag anser att kvinnor ska vara kvinnor och män ska vara män. Detta för att vi inte kan tända på varandra om vi inte är olika, och att spänningen mellan könen är något av det finaste vi har här på jorden.

    Jag vill inte se kvinnliga flygkaptener och barndmän, eller manliga sjuksköterskor eller florister. Och jag tycker att dom kvinnor som vill ska få vara hemmafruar, med lika mycket - eller lika litet - stöd från samhället som de familjerna med yrkesarbetande mamma har (t.ex. i form av  dagissubventioner, VAB och föräldrapenning), samt att samhället ska underlätta för f.d. hemmafruar att komma tillbaka till sina yrken. Allt detta har feministerna förstört - d.v.s. de har först och främst förstört för andra kvinnor samt barn. 


    Jag ser gärna manliga florister och sjuksköterskor men håller med om hemmafruar. Dock tycker jag att även män ska få vara hemma-män. Och att en hemmaförälder ska få stöd från samhället eftersom dom tar ansvar för sina barn. Om alla barn hade hemmaförälder och hemmaföräldrarna var tvungen att gå kurser i barnpsykologi och pedagogik tror jag att problem som mobbning hade minskat radikalt när barnen börjar i skolan.

    Hur vettigt är det att lämna barn på heltid från ett års ålder i händerna på lågutbildade 20-åringar utan kvalifikationer som ska ha hand om 25 ettåringar samtidigt?! Att se efter EN ettåring kräver full koncentration och engagemang.

    Självklart blir det jättedåligt. Inte ens hälften av personalen på förskolan har högskoleutbildning och dom som gått ?barn och fritid? på gymnasiet tillhör begåvningsreserven i samhället med ofta strulig bakgrund själva.

    Det är helt sjukt att svensk förskola framhålls som världens bästa. Världens billigaste är rätt epitet.
  • Xenia
    Anonym (E.) skrev 2019-05-14 07:55:13 följande:

    Näpp, jag är kvinna själv och stör mig inte på mig själv! Jag stör mig på feminister! Anledningen är att jag tycker att dom har gått för långt och åt fel håll sedan 1968 ungefär, i sin iver att sudda ut skillnaderna mellan könen. Jag anser att kvinnor ska vara kvinnor och män ska vara män. Detta för att vi inte kan tända på varandra om vi inte är olika, och att spänningen mellan könen är något av det finaste vi har här på jorden.

    Jag vill inte se kvinnliga flygkaptener och barndmän, eller manliga sjuksköterskor eller florister. Och jag tycker att dom kvinnor som vill ska få vara hemmafruar, med lika mycket - eller lika litet - stöd från samhället som de familjerna med yrkesarbetande mamma har (t.ex. i form av  dagissubventioner, VAB och föräldrapenning), samt att samhället ska underlätta för f.d. hemmafruar att komma tillbaka till sina yrken. Allt detta har feministerna förstört - d.v.s. de har först och främst förstört för andra kvinnor samt barn. 


    Are you for real? 

    1. Hur "suddar man ut" skillnaderna mellan könen? Är de biologiska lär de inte gå att "sudda ut".

    2. Om man måste vara så olika för att tända på varann, hur kan då homosexuella tända på varann? Kanske bäst att inrikta sig på individer med annat ursprung och annan hudfärg om det är så viktigt med skillnad.

    3. Vill du förbjuda kvinnliga flygkaptener och manliga sjuksköterskor? 

    4. Vem ska betala för hemmafruarnas pension om deras män lämnar dem? Det är inte "feministerna" som förstör för kvinnorna. Tänk att tvingas vara kvar i ett olyckligt äktenskap för att man inte kan försörja sig. Det slipper man om man yrkesarbetar.
  • Anonym (Lite)
    Xenia skrev 2019-05-14 12:12:02 följande:

    Are you for real? 

    1. Hur "suddar man ut" skillnaderna mellan könen? Är de biologiska lär de inte gå att "sudda ut".

    2. Om man måste vara så olika för att tända på varann, hur kan då homosexuella tända på varann? Kanske bäst att inrikta sig på individer med annat ursprung och annan hudfärg om det är så viktigt med skillnad.

    3. Vill du förbjuda kvinnliga flygkaptener och manliga sjuksköterskor? 

    4. Vem ska betala för hemmafruarnas pension om deras män lämnar dem? Det är inte "feministerna" som förstör för kvinnorna. Tänk att tvingas vara kvar i ett olyckligt äktenskap för att man inte kan försörja sig. Det slipper man om man yrkesarbetar.


    Svarar på frågorna fast dom inte riktades till mig.

    1: det pågår ju faktiskt med tex genusdagis och föräldrar som aktivt uppfostrar barn så att varken dom själva eller andra kan gissa vilket kön dom har.

    2. True, fast som bisexuell tycker jag mig oftast ha sett samkönade par där den ena är feminin och den andra maskulin, sällan två som är helt lika i storlek, personlighet och framtoning.

    3. Undrar jag också om hen menar.

    4. Hemmafrun kan skilja sig och börja jobba om det är så. Det finns alltid okvalificerade jobb till att börja med och CSN för akademiska eller yrkeshögskolestudier. Det finns något som heter barnens bästa. Många kvinnor vill faktiskt prioritera det över handväskor och extra hög materiell standard.
  • KlantSmurfen
    Anonym (E.) skrev 2019-05-14 07:55:13 följande:

    Näpp, jag är kvinna själv och stör mig inte på mig själv! Jag stör mig på feminister! Anledningen är att jag tycker att dom har gått för långt och åt fel håll sedan 1968 ungefär, i sin iver att sudda ut skillnaderna mellan könen. Jag anser att kvinnor ska vara kvinnor och män ska vara män. Detta för att vi inte kan tända på varandra om vi inte är olika, och att spänningen mellan könen är något av det finaste vi har här på jorden.

    Jag vill inte se kvinnliga flygkaptener och barndmän, eller manliga sjuksköterskor eller florister. Och jag tycker att dom kvinnor som vill ska få vara hemmafruar, med lika mycket - eller lika litet - stöd från samhället som de familjerna med yrkesarbetande mamma har (t.ex. i form av  dagissubventioner, VAB och föräldrapenning), samt att samhället ska underlätta för f.d. hemmafruar att komma tillbaka till sina yrken. Allt detta har feministerna förstört - d.v.s. de har först och främst förstört för andra kvinnor samt barn. 


    "Jag vill inte se kvinnliga flygkaptener och barndmän, eller manliga sjuksköterskor eller florister"
    varför?
Svar på tråden Antifeminister