• Mudcakemonster

    IVF maj 2019

    Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

    Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

  • Svar på tråden IVF maj 2019
  • Denstarke
    Mabe skrev 2019-05-24 13:21:59 följande:

    Idag rd 5. Lite illamående, spänd i magen. Dock svårt att veta vad som är vad. Duttar ju ovitrelle 2 ggr i veckan.... igår på dag 4 var det nog ungefär samma. Lite mindre illamående men lite grinig. Typ som PMS.


    Spännande :) jag har typ super pms och är väldigt irriterad. Det kom igår eftermiddag och är väldigt jobbigt. Arg på min partner och allmänt negativ och pessimistisk.

    Har du samma?
  • Mabe

    Jepp! Inget solsken i sinnet direkt:)


    Denstarke skrev 2019-05-24 15:10:13 följande:

    Spännande :) jag har typ super pms och är väldigt irriterad. Det kom igår eftermiddag och är väldigt jobbigt. Arg på min partner och allmänt negativ och pessimistisk.

    Har du samma?


  • Söderlund
    Barnlängtan31år skrev 2019-05-24 13:39:14 följande:

    Är ju ganska tidigt fortfarande, så det finns ju goda chanser till tillräckligt stora folliklar.

    Ja, det är en tuff process detta. Hoppas ultraljudet på måndag går bra!


    Ja jag hoppas det! Preliminärt äggplock onsdag till veckan men jag har fått utskrivet några fler sprutor så det kanske förskjuts någon dag.. hur går det för dig?
  • Ölandstoka
    Söderlund skrev 2019-05-24 12:21:05 följande:

    Hej alla!

    Vi håller på med vår första IVF just nu. Var på första ultraljudet igår på dag 6, hade 4 blåsor på höger äggstock och 6-7 på vänster. Dock var bara 2 av dem större än 10 mm vilket tydligen är vad som räknas ???? Så jag fick höja dosen lite från igår, från 200 till 225 enheter Bemfola. Hoppas att de andra ska komma ikapp!! Nytt ultraljud måndag.

    Mår ganska bra fysiskt och har inga problem med sprutorna, däremot är jag lite av ett nervvrak psykiskt, den här processen har tagit så hårt på mig ????


    Då ligger du en dag före mig. Hoppas att vi får ruva tillsammans :)

    Håller med om att det psykiska är värst. Jag har dock även haft lite huvudvärk och börjar känna mig lite svullen i magen.
  • Mudcakemonster
    Denstarke skrev 2019-05-24 12:07:50 följande:

    Tack Mabe och Mudcake,

    Har ställt in löpningen! Hur kände ni er på RD 4? Hur går det för er?

    Kram


    Vad skönt :) för mig började det värka i ländryggen på rd 4, och har fortsatt från och till i flera dagar med mycket mensvärk. Mensvärken kommer och går. Nu rd 10 har jag inte så mycket värk alls. Konstigt.
  • Barnlängtan31år
    Söderlund skrev 2019-05-24 16:31:29 följande:

    Ja jag hoppas det! Preliminärt äggplock onsdag till veckan men jag har fått utskrivet några fler sprutor så det kanske förskjuts någon dag.. hur går det för dig?


    Hoppas ni får flera fina ägg! :)

    Vi väntar på vår första insättning. Jag gjorde äggplock den 1:e april men då totalfrys efter långtidsodling på grund av att det fanns risk för överstimulering. Så det är och har varit en lång väntan :) Nu hoppas vi på FET i början av juni. Inväntar ÄL.
  • Hoppet19

    Ruvardag 3. Känner ingenting. Ömma bröst pga lutinus, så de kan jag ju inte gå på..
    Glömmer bort det till och från, och de är skönt! Är jäkligt deppig och energilös. 
    Kämpa på alla! 

  • zey


    JaG är GRAVID! Efter så många negativa tester genom året trodde jag inte helt på de ljusa plus jag fått. Jag känner mig så otrolig tacksam och livrädd! På måndag ska jag ringa kliniken och meddela resultatet, och sedan blir det nog ett tidigt ultraljud!

    BF är den 27 januari 2020 om allt går bra :)

    Kämpa ni som håller på där ute, jag tänker på er alla!
  • Barnlängtan31år
    zey skrev 2019-05-24 19:43:58 följande:

    JaG är GRAVID! Efter så många negativa tester genom året trodde jag inte helt på de ljusa plus jag fått. Jag känner mig så otrolig tacksam och livrädd! På måndag ska jag ringa kliniken och meddela resultatet, och sedan blir det nog ett tidigt ultraljud!

    BF är den 27 januari 2020 om allt går bra :)

    Kämpa ni som håller på där ute, jag tänker på er alla!


    Åh, vad härligt! Stort grattis :)
  • Ölandstoka
    zey skrev 2019-05-24 19:43:58 följande:

    JaG är GRAVID! Efter så många negativa tester genom året trodde jag inte helt på de ljusa plus jag fått. Jag känner mig så otrolig tacksam och livrädd! På måndag ska jag ringa kliniken och meddela resultatet, och sedan blir det nog ett tidigt ultraljud!

    BF är den 27 januari 2020 om allt går bra :)

    Kämpa ni som håller på där ute, jag tänker på er alla!


    Grattis!!! :D
Svar på tråden IVF maj 2019