• Mudcakemonster

    IVF maj 2019

    Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

    Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

  • Svar på tråden IVF maj 2019
  • Denstarke
    Mabe skrev 2019-05-25 15:24:55 följande:

    Faktiskt osäker.... typ 7 färska och 5 frysta kanske? Man har inte hittat ngn orsak till att vi är sekundärt barnlösa. Får massor med ägg (typ kring 20 st) och hög befruktningsgrad men sedan vill det inte ?ta sig?.


    Ok! Jag förstår, vilken resa - vi hoppas på det bästa för er! Ge inte upp! Vilken dag tror du man kan testa på? Vi har inga barn sedan tidigare och detta är vår första IVF.
  • Mabe

    Vilken dag hade du återföring? Vid blastocyst har jag brukat börja testa kring dag 5 men jag är ju också testmissbrukare....


    Denstarke skrev 2019-05-25 18:28:15 följande:

    Ok! Jag förstår, vilken resa - vi hoppas på det bästa för er! Ge inte upp! Vilken dag tror du man kan testa på? Vi har inga barn sedan tidigare och detta är vår första IVF.


  • Denstarke
    Mabe skrev 2019-05-25 18:53:33 följande:

    Vilken dag hade du återföring? Vid blastocyst har jag brukat börja testa kring dag 5 men jag är ju också testmissbrukare....


    Ok... hade återföring den 20 maj, så sjätte ?ruvardagen? imorgon... kan det visa så tidigt? Finns det risk att någon annan medicin gör att det ger falskt utslag? Kör bara lutinus sedan äggplocket... testmissbrukare är vi alla mer eller mindre :)
  • Mabe

    Hur många dagar var embryot odlat? Om det var 5 dagar (bladtocyst) så kan det visa positivt om man har tur. Ägglossningssprutan kan ge falskt positivt ca 10 dagar så den borde i såfall vara ute ur systemet.


    Denstarke skrev 2019-05-25 22:16:33 följande:

    Ok... hade återföring den 20 maj, så sjätte ?ruvardagen? imorgon... kan det visa så tidigt? Finns det risk att någon annan medicin gör att det ger falskt utslag? Kör bara lutinus sedan äggplocket... testmissbrukare är vi alla mer eller mindre :)


  • Denstarke
    Mabe skrev 2019-05-25 22:24:23 följande:

    Hur många dagar var embryot odlat? Om det var 5 dagar (bladtocyst) så kan det visa positivt om man har tur. Ägglossningssprutan kan ge falskt positivt ca 10 dagar så den borde i såfall vara ute ur systemet.


    Vi satte in en BC på dag 5. Inte gjort testet än, väldigt nervöst, är väl rädd för vad man känner fram till riktiga testdagens om det visar negativt. Hur ska man tänka då?
  • Mabe

    Jag tänker som så att är det negativt så kan det fortfarande vara så att det helt enkelt är för tidigt. Då kan jag förhoppningsvis se ett plus växa fram. För mig känns det jobbigt att gå ända till testdag (fast jag brukar inte hinna så långt) och fundera.


    Denstarke skrev 2019-05-25 22:44:45 följande:

    Vi satte in en BC på dag 5. Inte gjort testet än, väldigt nervöst, är väl rädd för vad man känner fram till riktiga testdagens om det visar negativt. Hur ska man tänka då?


  • Hoppet19
    Mudcakemonster skrev 2019-05-26 11:29:39 följande:

    Testade negativt med cb digital idag på rd12... Är det helt kört nu?


    Tänker att de inte är kört förens testdag! Och sålänge mensen håller sig borta är de ju bra!! 
  • Denstarke
    Mabe skrev 2019-05-26 08:08:03 följande:

    Jag tänker som så att är det negativt så kan det fortfarande vara så att det helt enkelt är för tidigt. Då kan jag förhoppningsvis se ett plus växa fram. För mig känns det jobbigt att gå ända till testdag (fast jag brukar inte hinna så långt) och fundera.


    Kunde inte hålla oss, testade imorse med ett vanligt test. Alltså inget ?testa tidigt test?. Det gav inget utslag alls, inte minsta lilla tillstymmelse. Jag vet om att det kanske inte betyder att jag inte är gravid, men denna dagen har varit en bergochdalbana, och jag har mest befunnit mig i dalen :/

    Har nu beställt ?testa tidigt tester? som jag ska prova på fredag eller lördag tänkte jag :)

    Läget med dig?
  • Hoppet19
    Denstarke skrev 2019-05-26 15:33:38 följande:
    Kunde inte hålla oss, testade imorse med ett vanligt test. Alltså inget ?testa tidigt test?. Det gav inget utslag alls, inte minsta lilla tillstymmelse. Jag vet om att det kanske inte betyder att jag inte är gravid, men denna dagen har varit en bergochdalbana, och jag har mest befunnit mig i dalen :/

    Har nu beställt ?testa tidigt tester? som jag ska prova på fredag eller lördag tänkte jag :)

    Läget med dig?
    Du är väl bara på  rd 6? Är inte de tidigt tror du? Jag är rd 5 med en 5dagars, skulle inte våga testa såhär tidigt... 
    Hoppas du får annat svar nästa gång!
Svar på tråden IVF maj 2019