• Omstart2019

    Gravid BF juni 2019, del 2

    Jag har letat och letat men kan verkligen inte hitta vår BF-tråd! Jag läste i den för några timmar sedan och tänkte gå in och skriva i den nu.

    Om nån vet var den är så får ni säga till, annars kör vi väl på denna nu.


    2007, 2010, och BF 190610
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-27 09:37
    Nu hittade jag hur man uppdaterar ts.

    Här är BF-listan hur den ser ut idag 27/5:

    29 maj Beasmith86 snitt (BF 9 Juni)

    31 maj Dessiire, Värmlandsjänta

    3 juni Omstart (snitt) , franksmatte

    7 juni BernieLollo

    10 juni Ninjara

    11 juni isa94

    12 juni LillaMy08

    13 juni Canama

    15 juni Tiddelipom, Linda2barnsmamma

    19 juni ksrg8887, Anatomy, JHJ

    20 juni Leeandra

    27 juni Zary

    29 juni Syndrom
  • Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2
  • värmlandsjänta

    har nån av er läst "praktika för blivande föräldrar"? jag började lyssna på ljudboken igår och den sätter verkligen igång en och annan tanke här hos mig. hade varit kul att höra andras åsikter och tankar kring boken :)

  • Omstart2019
    Linda2barnsmamma skrev 2019-05-23 20:11:09 följande:

    Ja de e inte kul när det inte bidrar till något denna smärta.. Eller bidrar gör de säkert, kroppen arbetar väl för fullt.. Men man vill ju ändå ha nått för det när man ligger o kvider flera timmar i onödan.. Haha

    Skönt att den avtagit.. :) vet dom varför de blöder för?!

    Ja alltså männen e inte kartiga när det väl är dags... Eller ja, min traskar runt som skalman och vet inte vad han ska göra typ... Det ända han behöver tänka på när de gäller på förlossningen, det är att säga till om EDA om ja skulle va för trött.. Annars behöver han inte göra något..

    De två sista barnen har det tagit från 6 cm till ute, 8 minuter. Så de går rätt fort när de väl passerar 5 cm. Därav ja blir lite nervös, ska på dop 10 mil härifrån i helgen.. Uuh. Haha


    Nej hon sa ingen specifik teori om varför det blöder, men hon frågade om jag gjort nåt speciellt eller ansträngt mig eller haft samlag (och det har vi ju redan avhandlat att jag inte har ). Men annars funderade hon om det kanske borde kollas upp pga mina två tidigare snitt, men efter att hon konfererat lite och det avtagit för mig så slapp vi åka in. Skönt när man har 1 1/2 h bilresa till fl.

    Haha ja detta är ju min sambos första barn och jag blir verkligen nervig så fort det händer nåt.
    2007, 2010, och BF 190610
  • Omstart2019
    värmlandsjänta skrev 2019-05-23 21:36:18 följande:

    har nån av er läst "praktika för blivande föräldrar"? jag började lyssna på ljudboken igår och den sätter verkligen igång en och annan tanke här hos mig. hade varit kul att höra andras åsikter och tankar kring boken :)


    Nej tyvärr har jag inte hört om den boken, men det kanske vore nåt för mig att sysselsätta mig med.
    2007, 2010, och BF 190610
  • Omstart2019
    Omstart2019 skrev 2019-05-23 22:06:22 följande:

    Haha ja detta är ju min sambos första barn och jag blir verkligen nervig så fort det händer nåt.


    Det skulle förstås stå att HAN blir nervig.
    2007, 2010, och BF 190610
  • LillaMy08

    Visst var det något på gång! Igår kom hon till oss i full fart. Öppen 5 cm när vi kom till förlossningen, 2.5 h senare låg hon på mitt bröst. Världens finaste lilla tjej. 3 veckor tidig, 3130 g och 47 cm. Vår skatt :) lycka till nu allihopa, vilken fantastisk upplevelse det är med första mötet.

  • Dessiire
    LillaMy08 skrev 2019-05-24 03:41:01 följande:

    Visst var det något på gång! Igår kom hon till oss i full fart. Öppen 5 cm när vi kom till förlossningen, 2.5 h senare låg hon på mitt bröst. Världens finaste lilla tjej. 3 veckor tidig, 3130 g och 47 cm. Vår skatt :) lycka till nu allihopa, vilken fantastisk upplevelse det är med första mötet.


    Grattis!! Åhhh fantastiskt!! Hoppas allt gick fint! Det gick undan :D

    Nu blev man själv peppad. Ibland känns det som om det aldrig ska hända, bara 7 dagar kvar för mig. Ska till barnmorskan idag också vilket känns skönt, har haft högre blodtryck och åkte in och kollade, då såg allt bra ut med bebisen. Får se vad hon säger idag, det "värsta" som kan hända är att dom sätter igång mig sa hon sist så jag är inte så orolig :)
  • BernieLollo
    värmlandsjänta skrev 2019-05-23 21:36:18 följande:

    har nån av er läst "praktika för blivande föräldrar"? jag började lyssna på ljudboken igår och den sätter verkligen igång en och annan tanke här hos mig. hade varit kul att höra andras åsikter och tankar kring boken :)


    Jag har läst den! Tyckte det var väldigt skönt med riktiga råd grundade på vetenskap och inte bara gamla kärringskrönor.
  • Anatomy
    LillaMy08 skrev 2019-05-24 03:41:01 följande:

    Visst var det något på gång! Igår kom hon till oss i full fart. Öppen 5 cm när vi kom till förlossningen, 2.5 h senare låg hon på mitt bröst. Världens finaste lilla tjej. 3 veckor tidig, 3130 g och 47 cm. Vår skatt :) lycka till nu allihopa, vilken fantastisk upplevelse det är med första mötet.


    Grattis!! Så roligt för er!!
  • KSRG8887
    LillaMy08 skrev 2019-05-24 03:41:01 följande:

    Visst var det något på gång! Igår kom hon till oss i full fart. Öppen 5 cm när vi kom till förlossningen, 2.5 h senare låg hon på mitt bröst. Världens finaste lilla tjej. 3 veckor tidig, 3130 g och 47 cm. Vår skatt :) lycka till nu allihopa, vilken fantastisk upplevelse det är med första mötet.


    Grattis :)
  • LillaMy08
    Dessiire skrev 2019-05-24 06:58:34 följande:

    Grattis!! Åhhh fantastiskt!! Hoppas allt gick fint! Det gick undan :D

    Nu blev man själv peppad. Ibland känns det som om det aldrig ska hända, bara 7 dagar kvar för mig. Ska till barnmorskan idag också vilket känns skönt, har haft högre blodtryck och åkte in och kollade, då såg allt bra ut med bebisen. Får se vad hon säger idag, det "värsta" som kan hända är att dom sätter igång mig sa hon sist så jag är inte så orolig :)


    Spännande, lycka till!!
Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2