• Omstart2019

    Gravid BF juni 2019, del 2

    Jag har letat och letat men kan verkligen inte hitta vår BF-tråd! Jag läste i den för några timmar sedan och tänkte gå in och skriva i den nu.

    Om nån vet var den är så får ni säga till, annars kör vi väl på denna nu.


    2007, 2010, och BF 190610
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-27 09:37
    Nu hittade jag hur man uppdaterar ts.

    Här är BF-listan hur den ser ut idag 27/5:

    29 maj Beasmith86 snitt (BF 9 Juni)

    31 maj Dessiire, Värmlandsjänta

    3 juni Omstart (snitt) , franksmatte

    7 juni BernieLollo

    10 juni Ninjara

    11 juni isa94

    12 juni LillaMy08

    13 juni Canama

    15 juni Tiddelipom, Linda2barnsmamma

    19 juni ksrg8887, Anatomy, JHJ

    20 juni Leeandra

    27 juni Zary

    29 juni Syndrom
  • Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2
  • Leeandra
    Omstart2019 skrev 2019-05-31 13:09:22 följande:

    Också spännande! Nervös?

    Jag har kommit fram till att mycket av mitt nedstämda humör faktiskt är oro och ångest inför snittet, och allt det som kommer efter. Kanske inte så konstigt.

    Nu har det kommit lite blod i trosorna igen och så har jag massor av ?mensvärk?.


    Är du orolig för själva snittet eller hur du kommer att må efteråt? Tror det kommer kännas bra att ha din söta lilla bebis utanför magen att fokusera på .
  • Ninjara
    Omstart2019 skrev 2019-05-31 13:09:22 följande:
    Också spännande! Nervös?

    Jag har kommit fram till att mycket av mitt nedstämda humör faktiskt är oro och ångest inför snittet, och allt det som kommer efter. Kanske inte så konstigt.

    Nu har det kommit lite blod i trosorna igen och så har jag massor av ?mensvärk?.
    Det är spännande ja men självklart är man nervös. Lite orolig med alla mina allergier samt för rädslan av det okända.

    Förstår dig fullt ut att du är lite orolig och nervös inför snitt.

    Lite kul dock att vi båda skulle ha den tionde juni och båda har chans att få den tredje juni.
  • Omstart2019
    Leeandra skrev 2019-05-31 13:30:43 följande:

    Är du orolig för själva snittet eller hur du kommer att må efteråt? Tror det kommer kännas bra att ha din söta lilla bebis utanför magen att fokusera på .


    Nej alltså jag är bara orolig för snittet, men nu när det är så nära så börjar jag också tänka på hur omvälvande det kommer vara att snart ha en bebis att ta hand om. Men längtar såklart mest bara! Sen tycker jag iofs inte om att ligga inne på sjukhus heller.
    2007, 2010, och BF 190610
  • Omstart2019
    Ninjara skrev 2019-05-31 13:32:11 följande:

    Det är spännande ja men självklart är man nervös. Lite orolig med alla mina allergier samt för rädslan av det okända.

    Förstår dig fullt ut att du är lite orolig och nervös inför snitt.

    Lite kul dock att vi båda skulle ha den tionde juni och båda har chans att få den tredje juni.


    Haha det har du rätt i! Vad häftigt!
    2007, 2010, och BF 190610
  • KSRG8887

    Här går det långsamt. Mest lättare sammandragningar (som dock gör ganska ont om jag försöka röra på mig under dem). Går runt hemma och väntar på att det ska dra igång ordentligt. Gör det inte det innan imorgon så har vi tid på förlossningen igen vid 9 för ny bedömning.

  • Omstart2019
    KSRG8887 skrev 2019-05-31 16:53:52 följande:

    Här går det långsamt. Mest lättare sammandragningar (som dock gör ganska ont om jag försöka röra på mig under dem). Går runt hemma och väntar på att det ska dra igång ordentligt. Gör det inte det innan imorgon så har vi tid på förlossningen igen vid 9 för ny bedömning.


    Vad tröttsamt! Hoppas det kommer igång ordentligt snart.
    2007, 2010, och BF 190610
  • MelinaG

    Har hittills varit helt tyst i tråden men följt alla sedan start. Börjar bli så less nu på allt! Har BF idag och trodde verkligen att barnet skulle vara ute nu då mitt första barn kom en dag för tidigt. Har dessutom INGA känningar (förutom vanligt ont och foglossning). Varje dag hör dessutom massor med släktingar och vänner av sig och frågar om inget hänt än. De vill säkert bara vara snälla, men det är jättefrustrerande. Nån annan som känner samma?

  • isa94

    Min slempropp gick för ca en timme sedan i rasande fart efter att haft ett par förverkar misstänker jag. Allt är nytt så har inte riktigt koll. Värkarna fortsätter nu har har just 3 inom 10 min, ringer nog in strax till förlossningen om råd.

  • Anonym (V 32)
    isa94 skrev 2019-06-01 00:45:53 följande:

    Min slempropp gick för ca en timme sedan i rasande fart efter att haft ett par förverkar misstänker jag. Allt är nytt så har inte riktigt koll. Värkarna fortsätter nu har har just 3 inom 10 min, ringer nog in strax till förlossningen om råd.


    Det verkar som att det är dags LYCKA TILL!!
  • Linda2barnsmamma
    MelinaG skrev 2019-06-01 00:30:24 följande:

    Har hittills varit helt tyst i tråden men följt alla sedan start. Börjar bli så less nu på allt! Har BF idag och trodde verkligen att barnet skulle vara ute nu då mitt första barn kom en dag för tidigt. Har dessutom INGA känningar (förutom vanligt ont och foglossning). Varje dag hör dessutom massor med släktingar och vänner av sig och frågar om inget hänt än. De vill säkert bara vara snälla, men det är jättefrustrerande. Nån annan som känner samma?


    Ja de e jätte frustrerande när dom tjatar så mycket. Ja har 2 veckor kvar idah. Och varje dag får ja frågan från minst 1 person om bebisen inte kommit en... Den kommer när den kommer, när den är klar. Fasen, ja blir skit irriterad. Så förstår va du menar man hör väl av sig... När det händer något..

    Ja fick första 2 dagar innan, andra 9 dagar efter, tredje 7 dagar innan, så får se när denna behagar att dyka upp...

    Har lite mer o göra innan, så till nästa helg e bebisen välkommen.. Haha
Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2