• Omstart2019

    Gravid BF juni 2019, del 2

    Jag har letat och letat men kan verkligen inte hitta vår BF-tråd! Jag läste i den för några timmar sedan och tänkte gå in och skriva i den nu.

    Om nån vet var den är så får ni säga till, annars kör vi väl på denna nu.


    2007, 2010, och BF 190610
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-27 09:37
    Nu hittade jag hur man uppdaterar ts.

    Här är BF-listan hur den ser ut idag 27/5:

    29 maj Beasmith86 snitt (BF 9 Juni)

    31 maj Dessiire, Värmlandsjänta

    3 juni Omstart (snitt) , franksmatte

    7 juni BernieLollo

    10 juni Ninjara

    11 juni isa94

    12 juni LillaMy08

    13 juni Canama

    15 juni Tiddelipom, Linda2barnsmamma

    19 juni ksrg8887, Anatomy, JHJ

    20 juni Leeandra

    27 juni Zary

    29 juni Syndrom
  • Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2
  • Linda2barnsmamma
    isa94 skrev 2019-06-01 00:45:53 följande:

    Min slempropp gick för ca en timme sedan i rasande fart efter att haft ett par förverkar misstänker jag. Allt är nytt så har inte riktigt koll. Värkarna fortsätter nu har har just 3 inom 10 min, ringer nog in strax till förlossningen om råd.


    Oj spännande :) nu händer det verkligen grejer här inne.. M ja blir lite avis.. Buh lycka till och hoppas allt går bra.
  • Leeandra
    MelinaG skrev 2019-06-01 00:30:24 följande:

    Har hittills varit helt tyst i tråden men följt alla sedan start. Börjar bli så less nu på allt! Har BF idag och trodde verkligen att barnet skulle vara ute nu då mitt första barn kom en dag för tidigt. Har dessutom INGA känningar (förutom vanligt ont och foglossning). Varje dag hör dessutom massor med släktingar och vänner av sig och frågar om inget hänt än. De vill säkert bara vara snälla, men det är jättefrustrerande. Nån annan som känner samma?


    Folk kan vara urjobbiga! Säger som Linda, de får väl anta att inget hänt om man inte hört av sig. Vet tom bekanta som angett BF-dagen 2 veckor senare med flit för att slippa sånt .

    Känns segt att gå över men snart är din bebis här också
  • Syndrom
    Leeandra skrev 2019-05-30 12:36:10 följande:

    Oj, tufft att han är borta så mycket. Låter nästan som min väninnas man som jobbar på båt, hon har inte varit helt nöjd med att dra det tunga lasset hemma själv när hon varit gravid/haft bebisar.

    Tur du har familj nära iaf .


    Ja det är båt här med ^_^ har fungerat jättebra med ett barn, hoppas på samma med två, men sonen var en lätt bebis så får se om vi har samma tur nu. Iaf så är mannen hemma minst 7 veckor efter födseln denna gång, så hinner vi landa i det hela :)

    Sonen var bara 3 veckor (gick över tiden mkt hade räknat med fler veckor) men då var det "bara" jobb 2 veckor.
  • Syndrom

    Åh vad grejer det händer nu :D har 28 dagar kvar här, räknar med typ 42 dagar. Kanske ska hänga lite i juli-gruppen också så jag slipper bli så avis ^_^ Lycka till alla som har bebis på gång!

  • Syndrom
    Anatomy skrev 2019-05-30 16:26:53 följande:

    Saker jag inte visste innan jag var gravid i v.37-förlossning.

    - Jag hinner ingenting. Allt tar så mycket längre tid än vanligt.

    - Karpaltunnelsyndrom är ett helvete. Har i tre dagar nu knappt sovit pga smärta och kan knappt använda händerna ibland.

    - Svårt att nå när man ska torka sig efter toabesök.

    - Hjärnan vill hitta på roliga saker - kroppen orkar inte.

    - Varje gång jag får en förvärk så hoppas jag på att det är dags. För att sen bli besviken hundra gånger om, varje dag.

    - Utseendet av mitt eget kön chockade mig. Skulle frisera så satte mig med en handspegel. Mörktare, svullet och inget jag alls kände igen som en del av min egen kropp.

    - Många tycker det är roligt att påpeka mitt utseende och kropp: vad tjock du är, varför flåsar du så mycket, du har dubbelhakor.

    - Jag vill inget hellre än få vara i fred inuti min egen kropp och ha min bebis hos mig på utsidan.

    Har ni några egna tankar inte inte visste innan?


    Folk gillar att säga att jag är tjock med, jag är kort och blir rätt stor. Magen har liksom ingen plats att växa på höjden :) Men hade någon påpekat att jag har dubbelhakor eller annat liknande hade jag blivit sur. Vad är det för sätt? Stor i allmänhet kan jag bjuda på, men påpeka detaljer.... Gör de det till icke gravida med?

    Nu är detta andra graviditeten. Det som förvånar mig är att jag kan bli så andfådd och helt färdig av sammandragningar att jag måste ligga ner. Att det inte räcker att vila sittandes. Vilar typ halva dagarna och orkar ingenting trots att hjärnan vill, som du skriver.
  • Omstart2019

    Ja detta är ju min tredje graviditet, och detsamma min tredje att gå igenom med kommentaren ?men du är inte stor?. Särskilt som en följd på att de frågar hur man mår och man svarar att det börjar bli tungt och/eller man börjar bli less. Som om vikten på magen är det enda som kan vara besvärligt med en graviditet?

    Och i förrgår när jag var riktigt less så la jag ifrån mig mobilen ett par timmar och tänkte inte på den. Då såg jag sen att jag hade tre missade samtal på mobilen från mamma. Fick sen höra att hon ringt runt till både brorsan, pappa och min sambo (som oturligt nog förmodligen pratade i telefon just när hon ringde). Det blev ett jäkla liv helt enkelt för att jag inte kollade min mobil på ett par timmar. Och jo jag hade visserligen telefonen på ljudlös, men det vet min mamma att jag nästan alltid har pga att telefonen stressar mig. Bäst är att skicka mess så svarar jag när jag kan och orkar.


    2007, 2010, och BF 190610
  • KSRG8887

    Idag vid lunchtid kom vår son :) Värkarna började lite smått bli regelbundna lagom till att vi skulle åka in på kontroll vid 9 pga gårdagens vattenavgång. Väl inne tog det inte ens tre timmar innan han var född.

    Nu vilar vi ut på BB <3

  • Omstart2019
    KSRG8887 skrev 2019-06-01 18:16:09 följande:

    Idag vid lunchtid kom vår son :) Värkarna började lite smått bli regelbundna lagom till att vi skulle åka in på kontroll vid 9 pga gårdagens vattenavgång. Väl inne tog det inte ens tre timmar innan han var född.

    Nu vilar vi ut på BB <3


    Grattis!!! Å vad roligt!
    2007, 2010, och BF 190610
  • Leeandra
    KSRG8887 skrev 2019-06-01 18:16:09 följande:

    Idag vid lunchtid kom vår son :) Värkarna började lite smått bli regelbundna lagom till att vi skulle åka in på kontroll vid 9 pga gårdagens vattenavgång. Väl inne tog det inte ens tre timmar innan han var född.

    Nu vilar vi ut på BB <3


    Grattis till lille sonen ! Skönt att allt kom igång av sig självt.
Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2