• Omstart2019

    Gravid BF juni 2019, del 2

    Jag har letat och letat men kan verkligen inte hitta vår BF-tråd! Jag läste i den för några timmar sedan och tänkte gå in och skriva i den nu.

    Om nån vet var den är så får ni säga till, annars kör vi väl på denna nu.


    2007, 2010, och BF 190610
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-27 09:37
    Nu hittade jag hur man uppdaterar ts.

    Här är BF-listan hur den ser ut idag 27/5:

    29 maj Beasmith86 snitt (BF 9 Juni)

    31 maj Dessiire, Värmlandsjänta

    3 juni Omstart (snitt) , franksmatte

    7 juni BernieLollo

    10 juni Ninjara

    11 juni isa94

    12 juni LillaMy08

    13 juni Canama

    15 juni Tiddelipom, Linda2barnsmamma

    19 juni ksrg8887, Anatomy, JHJ

    20 juni Leeandra

    27 juni Zary

    29 juni Syndrom
  • Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2
  • värmlandsjänta

    grattis till er som fått sina små! och heja oss som fortfarande väntar :)

    ville bara uppdatera om att jag fick göra en hinnsvepning hos BM idag och det gick jättebra! tappen var lite bakåtställd fortf men hon kom iaf åt och det gjorde inte ont. BM kände till och med huvudet!! så fränt. om inget händer under veckan blir det igångsättning på fredag (bf+14)

  • Leeandra
    Anatomy skrev 2019-06-10 12:46:40 följande:

    Dock är huvudet helt fixerat och har trängt ner väldigt bra.


    Men det måste ju vara positivt iaf . Hoppas att bebis sätter fart nu .
  • Leeandra
    värmlandsjänta skrev 2019-06-10 13:02:49 följande:

    grattis till er som fått sina små! och heja oss som fortfarande väntar :)

    ville bara uppdatera om att jag fick göra en hinnsvepning hos BM idag och det gick jättebra! tappen var lite bakåtställd fortf men hon kom iaf åt och det gjorde inte ont. BM kände till och med huvudet!! så fränt. om inget händer under veckan blir det igångsättning på fredag (bf+14)


    Håller tummarna för att det får igång något nu, .
  • Leeandra

    10 dagar till BF idag och nu har boningsinstinkten slagit till rejält . Är full av maniskt sprittande energi så nu ska jag tvätta bebiskläder och tokstäda

  • JHJ

    Jag väntar också.. har 9 dagar kvar till bf. Det känns som att jag går på övertid eftersom första barnet kom 14 dagar innan bf haha. Har tröttnat såååå mycket nu! Har som mensvärk i både rygg och mage, och det har hållit i sig i flera dagar nu. Så himla segt att bara vänta :(

  • Ninjara
    Leeandra skrev 2019-06-10 09:09:37 följande:
    Grattis till grabben! Skönt att ni äntligen fått komma hem, . Har ditt blodtryck lugnat ner sig nu?
    Inte övertrycket tyvärr men undertrycket ser bra ut. Går på medicin 3 ggr/dag...
  • Linda2barnsmamma

    Men alltså.. Haha. De här med o känna som man lever med ett underliv som ett babianarsle kunde ju varit skönare.. Känns som underlivet hänger nere i knäna..

    Annars mår ja väldigt bra. :) lillfisen sover mest och äter. Men herrejisses vad dom är små.. Ja har redan glömt att dom va så små.

    Storebror tycker de e mindre roligt.. Tror han hunnit göra 54 hyss sen vi kom hem från sjukhuset. :)

    Leeandra, ja vi får se om du får en liten tös du med. Vore lite roligt med likadant namn. Det är så fint

    Grattis alla igen som fått sin bebis, och kämpa på ni andra. Snart e de eran tur :)

  • Canama
    Linda2barnsmamma skrev 2019-06-10 14:57:11 följande:

    Men alltså.. Haha. De här med o känna som man lever med ett underliv som ett babianarsle kunde ju varit skönare.. Känns som underlivet hänger nere i knäna..

    Annars mår ja väldigt bra. :) lillfisen sover mest och äter. Men herrejisses vad dom är små.. Ja har redan glömt att dom va så små.

    Storebror tycker de e mindre roligt.. Tror han hunnit göra 54 hyss sen vi kom hem från sjukhuset. :)

    Leeandra, ja vi får se om du får en liten tös du med. Vore lite roligt med likadant namn. Det är så fint

    Grattis alla igen som fått sin bebis, och kämpa på ni andra. Snart e de eran tur :)


    Tack för kvällens skratt! Kan verkligen relatera.. Ha kissa på mig två gånger sen förlossningen och känner mig plötsligt 70 år äldre...
  • MelinaG
    värmlandsjänta skrev 2019-06-10 13:02:49 följande:

    grattis till er som fått sina små! och heja oss som fortfarande väntar :)

    ville bara uppdatera om att jag fick göra en hinnsvepning hos BM idag och det gick jättebra! tappen var lite bakåtställd fortf men hon kom iaf åt och det gjorde inte ont. BM kände till och med huvudet!! så fränt. om inget händer under veckan blir det igångsättning på fredag (bf+14)


    Åh, skönt att det gick bra. Hoppas på att få göra i morgon och känner lite hopp nu pm att det kanske inte gör jätteont ändå då. Nej, här har kroppen heller inte fattat att något är på gång, inte ens någon slempropp... Bara massa foglossning som kommit på senaste tid plus att jag har börjat få svårt att kissa, känns som jag inte ?tömmer? mig riktigt. Men det kanske bara är huvudet som ligger och trycker på hela tiden?

    Spännande med igångsättning på fredag, då är det inte långt kvar! Jag hoppas få en bokad tid i morgon hos bm, på henne sist lät det som att det bli söndag.
  • Linda2barnsmamma
    Canama skrev 2019-06-10 19:42:34 följande:

    Tack för kvällens skratt! Kan verkligen relatera.. Ha kissa på mig två gånger sen förlossningen och känner mig plötsligt 70 år äldre...


    Ja men alltså de känns ju så skumt.. Ja vet ju egentligen hur det känns o är men ändå e ja fan där o kikar o känner o typ dör lika mycket när ja inser att livmodertappen sitter precis innanför öppningen ...

    Nu vet man ju att det flyttar upp men ändå... Haha
Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2