• Omstart2019

    Gravid BF juni 2019, del 2

    Jag har letat och letat men kan verkligen inte hitta vår BF-tråd! Jag läste i den för några timmar sedan och tänkte gå in och skriva i den nu.

    Om nån vet var den är så får ni säga till, annars kör vi väl på denna nu.


    2007, 2010, och BF 190610
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-27 09:37
    Nu hittade jag hur man uppdaterar ts.

    Här är BF-listan hur den ser ut idag 27/5:

    29 maj Beasmith86 snitt (BF 9 Juni)

    31 maj Dessiire, Värmlandsjänta

    3 juni Omstart (snitt) , franksmatte

    7 juni BernieLollo

    10 juni Ninjara

    11 juni isa94

    12 juni LillaMy08

    13 juni Canama

    15 juni Tiddelipom, Linda2barnsmamma

    19 juni ksrg8887, Anatomy, JHJ

    20 juni Leeandra

    27 juni Zary

    29 juni Syndrom
  • Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2
  • Ninjara
    Tiddelipom skrev 2019-06-15 10:40:04 följande:

    Vår lilla tjej kom igår 14/6 kl 20.11 på kvällen. Det blev ju igångsättning pga mitt blodtryck och det gick bra. Hon är nöjd och glad och tuttar på bra. Så himla lik min stora tjej med en massa fint hår. Nu är jag så trött så trött.


    Grattis Skrattande

    Lite kul samma tid som min kom 20:11.
  • franksmatte

    Grattis alla som har förlöst och ni andra håller jag tummarna för att det går undan snart :)

    Kisseriet, jag tror jag har problem med att tömma blåsan fullständigt. Har inte ont eller så men förvånas att det kommer så lite urin varje gång, tilloch med när man var gravid och gick och små skvätte så kom det mer men det kanske är så när man ammar och blir uttorkad. Hade inte dom här problemen med ks då jag kissade som en häst efteråt. Någon som vet nåt? Dom tappade mig på 2dl efterjaghadevarit på toa sen blev det hemgång,

  • Tiddelipom
    Ninjara skrev 2019-06-16 19:49:16 följande:

    Grattis

    Lite kul samma tid som min kom 20:11.


    Tack detsamma! Ja vad kul med tiden!
  • Tiddelipom
    Leeandra skrev 2019-06-15 20:20:08 följande:

    Stort grattis till dottern, ! Skönt att hon mår fint ( och du också hoppas jag ).


    Tack! Hon verkar må bra, och jag mår också okej, bättre nu än innan, men fruktansvärt trött. Har inte sovit ordentligt på länge, särskilt inte i natt då lillan knte ville sova längre stunder utan bara tutta hels tiden. Det är ju lite för varmt för att amma bebis nu tycker jsg. Men annars är vi nöjda och glada över vår lillasyster. Men något namn kan vi inte komma överens om...

    Heja ska som är kvar nu. Hoppas bebisarna kommer snart!
  • värmlandsjänta
    Omstart2019 skrev 2019-06-14 16:02:42 följande:

    Stort grattis!! Hur fungerar det när man blir opererad för moderkakan, öppnas man som ett kejsarsnitt då?

    Fick just veta att sambon ska jobba natt hela helgen och sen även jobba (dagtid) resten av månaden... Han skulle egentligen börjat jobba på måndag då sonen blir 14 dagar, men hans arbetsgivare hävdar att han varit ledig 10 arbetspass nu. Så det känns förjäkligt, var inte beredd på att ta allt själv redan i natt.


    tack! :)

    nej inget snitt. antingen söver de dig eller som i mitt fall fyller på epiduralen så man blir bedövad precis som vid kejsarsnitt, men de går in och tar ut moderkakan via slidan. jag kände att de var där och grejade men det gjorde inte ont. de passade även på att sy mina grad 1-bristningar samtidigt och det är jag otroligt glad för. vet inte om jag skulle pallat gå igenom "syandet" om jag inte varit såpass bedövad.

    oj hjälp va jobbigt att bli själv med allt ansvar oförberedd sådär :( hoppas det funkar bra ändå!
  • värmlandsjänta
    Linda2barnsmamma skrev 2019-06-16 10:29:50 följande:

    . MEn tycker ändå tråden ska hållas vid liv efter nu känns som man känner er alla på nått vis nu

    Och då kan man ju lika gärna diskutera krämpor efter förlossningen också och andra funderingar :)

    Så ja tycker vi håller den vid liv


    håller helt med!! tycker den här tråden varit guld värd på många sätt och kan säkert fortsätta vara.

    hur mår ni som fött i era underliv nu? för mig har det gått 5 dygn sen förlossningen och blödningen har avtagit väldigt bra (tror jag?), vet inte vad som är normalt men jag har nu kunnat gå över till vanliga bindor utan vingar. känns riktigt bra och undrar om det kanske har med hallonbladsteet att göra?

    tror även eftervärkarna är ett minne blott. så skönt!

    går dock fortfarande på alvedon/ipren för att det svider och är ömt där nere. det gör ont att sätta sig och ställa sig upp. går långsamma promenader men ångrar mig lite efteråt då jag märker att det blir mer ont. får försöka gå kortare sträckor oftare istället.
  • Syndrom
    Leeandra skrev 2019-06-15 10:44:45 följande:

    Får väl hoppas att du slipper vänta så länge den här gången också. Pratade häromdagen med en annan mamma som gått 2 v över tiden med första men sen fått de andra två barnen 2 v tidigare, så det kan ju vara väldigt olika.

    Jag är beräknad till den 20:e så vi får se om den blir en midsommarbebis, . Nu har slemproppen börjat lossna i omgångar, så kroppen förbereder sig iaf på att något ska hända .

    Jag kör tygblöjor i kombination med blöjfritt, fungerar himla bra! Nu ligger alla prydligt vikta på sin hylla och väntar på att bli använda


    Är bara för jag inte reagerade på igångsättningsförsöken som jag inte tror det kommer hända spontant nu. Jo vattnet gick och jag fick hemska värkar. Men mensvärken är inte inbillad så något pysslar kroppen med :)

    Pottade gjorde vi med sonen men hade inte direkt blöjfritt. Kanske skulle testa det :)
  • KSRG8887
    värmlandsjänta skrev 2019-06-17 03:41:16 följande:

    håller helt med!! tycker den här tråden varit guld värd på många sätt och kan säkert fortsätta vara.

    hur mår ni som fött i era underliv nu? för mig har det gått 5 dygn sen förlossningen och blödningen har avtagit väldigt bra (tror jag?), vet inte vad som är normalt men jag har nu kunnat gå över till vanliga bindor utan vingar. känns riktigt bra och undrar om det kanske har med hallonbladsteet att göra?

    tror även eftervärkarna är ett minne blott. så skönt!

    går dock fortfarande på alvedon/ipren för att det svider och är ömt där nere. det gör ont att sätta sig och ställa sig upp. går långsamma promenader men ångrar mig lite efteråt då jag märker att det blir mer ont. får försöka gå kortare sträckor oftare istället.


    Håller med, läser fortfarande tråden även om det inte blivit så mänga inlägg sedan sonen föddes.

    Känner mig ganska ?återhämtad? efter förlossningen, kunde byta till mindre bindor när vi kom hem efter 3 dagar. Blöder dock fortfarande, men ganska lite nu 16 dagar efter förlossningen. Fick sy en del och stygnen känns dock ibland. Har dock klarat mig utan smärtstillande hela tiden, nu gör det bara ont om jag suttit för mycket eller gått längre promenader.

    Första dagen ensam med bebisen idag då mannen börjar jobba igen. Än så länge känns det mest mysigt att bara få vara med den här fantastiska lilla varelsen - hoppas känslan håller i sig.
  • Leeandra
    Tiddelipom skrev 2019-06-17 00:39:58 följande:

    Tack! Hon verkar må bra, och jag mår också okej, bättre nu än innan, men fruktansvärt trött. Har inte sovit ordentligt på länge, särskilt inte i natt då lillan knte ville sova längre stunder utan bara tutta hels tiden. Det är ju lite för varmt för att amma bebis nu tycker jsg. Men annars är vi nöjda och glada över vår lillasyster. Men något namn kan vi inte komma överens om...

    Heja ska som är kvar nu. Hoppas bebisarna kommer snart!


    Härligt att höra att ni mår bra, om än lite trötta. Tycker att man vänjer sig vid värmen efter hand när barnet väl är fött ( har 3 sommarbarn ) men det kan vara ganska svettigt att amma.

    Spännande att se när ni hittar ett passande namn
  • Leeandra
    Syndrom skrev 2019-06-17 08:46:57 följande:

    Är bara för jag inte reagerade på igångsättningsförsöken som jag inte tror det kommer hända spontant nu. Jo vattnet gick och jag fick hemska värkar. Men mensvärken är inte inbillad så något pysslar kroppen med :)

    Pottade gjorde vi med sonen men hade inte direkt blöjfritt. Kanske skulle testa det :)


    Jag tror ändå att det är bättre med äkta hormoner än igångsättning, så håller tummarna för att kroppen laddar nu .

    Jag har tyckt att blöjfritt fungerat jättebra, även om det var lite värre med tvillingar . Jag blev iaf väldigt bra på att potta två bebisar samtidigt .

    Det fungerar iof bäst när man bär mycket också, det är lättare att veta när en bebis i bärsjal behöver kissa än en som ligger på golvet. Jag brukar vänta ut barnbecket och sen kör jag
Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2