• Omstart2019

    Gravid BF juni 2019, del 2

    Jag har letat och letat men kan verkligen inte hitta vår BF-tråd! Jag läste i den för några timmar sedan och tänkte gå in och skriva i den nu.

    Om nån vet var den är så får ni säga till, annars kör vi väl på denna nu.


    2007, 2010, och BF 190610
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-27 09:37
    Nu hittade jag hur man uppdaterar ts.

    Här är BF-listan hur den ser ut idag 27/5:

    29 maj Beasmith86 snitt (BF 9 Juni)

    31 maj Dessiire, Värmlandsjänta

    3 juni Omstart (snitt) , franksmatte

    7 juni BernieLollo

    10 juni Ninjara

    11 juni isa94

    12 juni LillaMy08

    13 juni Canama

    15 juni Tiddelipom, Linda2barnsmamma

    19 juni ksrg8887, Anatomy, JHJ

    20 juni Leeandra

    27 juni Zary

    29 juni Syndrom
  • Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2
  • Leeandra
    Linda2barnsmamma skrev 2019-06-25 18:38:06 följande:

    Ja blöder fortfarande färskt blod... Så vidrigt. Vet inte om ja ska ringa upp för rådgivning iom att blödningen slutade o sen kom tillbaka som en fors o inte slutat en..

    Tyngdkänslan är också jobbig, men de e mer som att det är urinröret som är svullet o känns av i öppningen, som om den sjunkit ner lite?! Har inte vågat tittat efter en. Haha

    Känner ni av Tyngdkänslan eller e de bara ja?


    Ingen tyngdkänsla här iaf, var ganska svullen i underlivet de sista två dagarna av graviditeten men så fort lillan var ute så försvann det.

    Det skadar ju inte att ringa och höra, då slipper du gå och fundera på det.
  • Faaannyyy
    Syndrom skrev 2019-06-25 10:49:23 följande:

    Bf+11 Eller har bebisen rört på sig? Har BF på lördag fötst :)


    Bf+12 så inte hänt mycket här! Inte långt kvar till bf för dig då:)!
  • Omstart2019
    Linda2barnsmamma skrev 2019-06-25 18:38:06 följande:

    Ja blöder fortfarande färskt blod... Så vidrigt. Vet inte om ja ska ringa upp för rådgivning iom att blödningen slutade o sen kom tillbaka som en fors o inte slutat en..

    Tyngdkänslan är också jobbig, men de e mer som att det är urinröret som är svullet o känns av i öppningen, som om den sjunkit ner lite?! Har inte vågat tittat efter en. Haha

    Känner ni av Tyngdkänslan eller e de bara ja?


    Jag tycker du ska ringa om du är orolig! Säkert ingen fara, men om inte annat så för att lugna dig själv. Jag har ingen koll på hur länge blodet normalt är rött, men du hade ju också blödningar i slutet av graviditeten så vem vet.
    2007, 2010, och 3/6 2019
  • Marie19

    Läst hela tiden men hoppar in först nu.

    Har bf imorgon. Börjat bli så orolig för att barnet inte ska vara friskt.

    Haft superbra siffror på kub, allt varit bra hela tiden och jag har två friska barn - så ingen fog för min oro egentligen .

    Någon som har liknande tankar om oro?

  • Linda2barnsmamma
    Omstart2019 skrev 2019-06-26 12:18:56 följande:

    Jag tycker du ska ringa om du är orolig! Säkert ingen fara, men om inte annat så för att lugna dig själv. Jag har ingen koll på hur länge blodet normalt är rött, men du hade ju också blödningar i slutet av graviditeten så vem vet.


    Det har gått lite mer åt det mörka hållet nu. Så kanske börjar bli lite bättre. Ja kanske blöder mer pga att delar av moderkakan lossnade då dagen innan.. Kanske är några fler sår där inne en vad det ska vara.

    Tänkte på om de kan bero på mitt framfall ja har att de stoppar upp blödningen för att sen när ja tryckt tillbaka urinblåsan komma ut efter. Kanske... Haha

    Men återkommer det klarröda eller att de börjar lukta o ja får ont i magen så ringer dit o hör med dom :) det är ju ändå bara drygt 2 veckor sen hon föddes så blödningarna kan ju komma o gå..
  • Leeandra
    Syndrom skrev 2019-06-26 13:58:47 följande:

    Rörligt huvud på BF-3 så ingen hinnsvepning aktuell här. Nästa besök BF+4 så får se då :)


    Ändå spännande! Mina barn har ju varit rörliga fram tills det satt igång, så jag vet att det inte behöver betyda något, .
  • Leeandra
    Marie19 skrev 2019-06-26 20:20:08 följande:

    Läst hela tiden men hoppar in först nu.

    Har bf imorgon. Börjat bli så orolig för att barnet inte ska vara friskt.

    Haft superbra siffror på kub, allt varit bra hela tiden och jag har två friska barn - så ingen fog för min oro egentligen .

    Någon som har liknande tankar om oro?


    Jag hade absolut sådana tankar till och från den här gången. Kanske för att det var 7:e barnet ( ska det gå bra en gång till? ) och för att det skulle kännas extra tufft när jag redan har så många barn att ta hand om men mycket därför att det var en sån annorlunda graviditet jmf med de andra. Men sen kom hon ju till slut, frisk och välskapt .

    Jättevanligt att oroa sig för det mesta, både som gravid och som förälder.
  • Syndrom
    Leeandra skrev 2019-06-26 22:15:45 följande:

    Ändå spännande! Mina barn har ju varit rörliga fram tills det satt igång, så jag vet att det inte behöver betyda något, .


    Nej precis, det behöver inte betyda något. Det som är så kul med graviditeter, allt är normalt och ingenting betyder någonting, ändå googlar jag gärna allt jag känner ihop med gravidvecka och hoppas det ska stå nåt bra :'D
  • Anatomy

    BF+8 idag. Har inte hänt mer än att jag fortfarande har mycket slem som kommer. Har kontroll imorgon igen och ev ny hinnsvepning.

    Mer mer och mer orolig att det ska bli igångsättning..

Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2