• Anonym (Korkad)

    Olyckligt, korkat, kär i en gift man.

    Jag har haft en relation med en gift man i ett år. Det hjälpte kanske mig efter en separation och jag visste från början om premisserna. Vi blev kära i varandra men han var tydlig med att han inte skulle lämna sin sambo och deras dotter för mig. Ändå fortsatte vi ses... Nu höll vi på att bli påkomna och han väljer då att avsluta med mig- såklart! Som sagt, jag visste om villkoren men det gör ont i mig. Det har gått en månad men jag kan inte sluta tänka på honom! Han saknar mig men väljer "sina tjejer". Är det meningen att det ska bli vi så kommer det bli vi säger han... Jag tror mig älska honom men funderar på om jag älskar och saknar grejen, att det här blir som en förlust för mig. Världens bästa sex var det i alla fall!

    Någon som gått igenom något liknande som vill bolla tankar?

  • Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.
  • molly50
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-11 16:34:30 följande:
    Jag är inte så säker på det...
    Det har han ju varit tydlig med.  Han har dessutom sagt att det börjar bli bättre mellan dem.
    Varför inte bara lita på hans ord?
    Bygger du luftslott igen och därför inte vill ta in fakta?
  • Anonym (X)
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-11 16:34:30 följande:

    Jag är inte så säker på det...


    Då hade han redan gjort det.
  • Anonym (suck)
    olof 45 skrev 2019-06-11 16:09:49 följande:
    Vadå 'inte känner sympati för andra'? Det är en bedömning jag inte gjort när det gäller otrogna. Finns inget belägg för det påståendet, utan det är en fördom.

    Hoppas det svarar på din fråga.
    Det finns visst belägg för det, det bästa belägg man någonsin kan få och det är hur personen agerar. För att säga att man känner för någon men göra raka motsatsen är ren hyckleri. Det är som att stå och slå någon men ett baseballträ och säga att man tycker jättesynd om personen, och så slår man litet till. Och det är ingen fördom det är krass verklighet, det är handlingar som räknas inte ord.

    Som sagt, du verkar ha enorm svårt att skilja på känslor och handlingar.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-11 16:34:30 följande:
    Jag är inte så säker på det...
    Ok, så att han själv sagt att han vill vara kvar med henne räcker inte
    Att han bevisat det genom att vara kvar med henne och inte med dig räcker inte...

    Vad mer bevis behöver du?
    Din tro finns ju ingen annanstans än i ditt huvud och då kommer du aldrig hitta något som bevisar motsatsen för allt är ju bara fantasier.
  • Anonym (Korkad)
    molly50 skrev 2019-06-11 16:44:47 följande:

    Det har han ju varit tydlig med.  Han har dessutom sagt att det börjar bli bättre mellan dem.

    Varför inte bara lita på hans ord?

    Bygger du luftslott igen och därför inte vill ta in fakta?


    Anonym (X) skrev 2019-06-11 16:45:04 följande:

    Då hade han redan gjort det.


    Anonym (suck) skrev 2019-06-11 17:21:41 följande:

    Ok, så att han själv sagt att han vill vara kvar med henne räcker inte

    Att han bevisat det genom att vara kvar med henne och inte med dig räcker inte...

    Vad mer bevis behöver du?

    Din tro finns ju ingen annanstans än i ditt huvud och då kommer du aldrig hitta något som bevisar motsatsen för allt är ju bara fantasier.


    Han säger ju annat också! Nej, han har inte lämnat henne men kanske en dag... Jag ska lägga ner honom nu. Vill han ha mig så lär det bli vi men nu ligger det i hans händer!
  • Anonym (Korkad)
    molly50 skrev 2019-06-11 15:19:50 följande:

    Klart man kan leva med en kompis ex. Om alla parter tycker att det känns ok. Framförallt kompisen.

    Och att kompisen inte har några känslor kvar.

    Och barnet,tänker du på barnet och hur det kommer att bli för det att få dig som bonusmamma om ni skulle bli ihop?

    Även om ni inte berättar om vad ni har gjort så kommer barnet garanterat att ha en massa frågor.

    Jag tror,som sagt,att du bygger luftslott. Och du borde backa och låta allt ligga i hans händer nu.


    Framförallt kompisen... Det lär nog inte hända! Jag kommer inte bli någon bonusmamma. OM det skulle bli vi kommer vi förmodligen inte bo ihop så länge hans barn bor hemma! Jag bygger luftslott, jag är medveten om det men hjärtat spelar mig spratt efter spratt :(
  • Anonym (Korkad)
    Pierott skrev 2019-06-11 15:28:34 följande:

    Tolkar den meningen som att desperationen börjar ta över och du är beredd att dumpa deras förhållande.

    Om så är fallet som kommer din loverboy försvinna i samma andetag som din vän.


    Jag? Beredd att sumpa deras förhållande??? Tänker snarare som att jag backar från det vi har idag och låter han tänka och känna... Vill han tillbaka till mig tänker jag kämpa för att det ska gå till på rätt sätt! Jag kommer inte slänga det här i ansiktet på hans sambo och tro att han kommer till mig för tröst!
  • Solarn
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-11 16:34:30 följande:
    Jag är inte så säker på det...
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-11 18:42:30 följande:
    Anonym (X) skrev 2019-06-11 16:45:04 följande:

    Då hade han redan gjort det.


    Han säger ju annat också! Nej, han har inte lämnat henne men kanske en dag... Jag ska lägga ner honom nu. Vill han ha mig så lär det bli vi men nu ligger det i hans händer!
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-11 18:46:09 följande:
    Framförallt kompisen... Det lär nog inte hända! Jag kommer inte bli någon bonusmamma. OM det skulle bli vi kommer vi förmodligen inte bo ihop så länge hans barn bor hemma! Jag bygger luftslott, jag är medveten om det men hjärtat spelar mig spratt efter spratt :(
    Men ärligt talat, väx upp. Han säger att han vill leva med sin sambo, dessutom visar han det genom att fortsätta sitt liv med henne. Förstår att en del människor har svårt att inse sanningen men han vill bara ha dig vid sidan om. Så skärp dig nu, du sårar flera människor som du bryr dig om (eller?) med dina handlingar. Det finns faktiskt fler män du kan älska, bättre män som behandlar andra människor med respekt.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-11 18:48:55 följande:

    Jag? Beredd att sumpa deras förhållande??? Tänker snarare som att jag backar från det vi har idag och låter han tänka och känna... Vill han tillbaka till mig tänker jag kämpa för att det ska gå till på rätt sätt! Jag kommer inte slänga det här i ansiktet på hans sambo och tro att han kommer till mig för tröst!


    Mmm men att hans sambo är din sk kompis och att du inte gärna vill att hon och alla andra får reda på vad du pysalat med har nog oxå nåt att göra med varför du inte gärna vill berätta något för henne eller hur?
  • molly50
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-11 18:42:30 följande:
    Anonym (X) skrev 2019-06-11 16:45:04 följande:

    Då hade han redan gjort det.


    Han säger ju annat också! Nej, han har inte lämnat henne men kanske en dag... Jag ska lägga ner honom nu. Vill han ha mig så lär det bli vi men nu ligger det i hans händer!
    Ja,men handlingar säger mer än ord. Och att han stannar kvar hos henne talar väl sitt tydliga språk.
Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.