• Anonym (Korkad)

    Olyckligt, korkat, kär i en gift man.

    Jag har haft en relation med en gift man i ett år. Det hjälpte kanske mig efter en separation och jag visste från början om premisserna. Vi blev kära i varandra men han var tydlig med att han inte skulle lämna sin sambo och deras dotter för mig. Ändå fortsatte vi ses... Nu höll vi på att bli påkomna och han väljer då att avsluta med mig- såklart! Som sagt, jag visste om villkoren men det gör ont i mig. Det har gått en månad men jag kan inte sluta tänka på honom! Han saknar mig men väljer "sina tjejer". Är det meningen att det ska bli vi så kommer det bli vi säger han... Jag tror mig älska honom men funderar på om jag älskar och saknar grejen, att det här blir som en förlust för mig. Världens bästa sex var det i alla fall!

    Någon som gått igenom något liknande som vill bolla tankar?

  • Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.
  • Anonym (Korkad)
    molly50 skrev 2019-06-11 22:47:38 följande:

    Det är ganska vanliga saker som otrogna män brukar säga för att få ligga.

    Och hade han menat vad han säger så hade han ju lämnat henne för längesen.

    Ni har haft en relation i 1 års tid och du säger att ni haft känslor för varandra innan det.

    Varför lämnade han inte henne redan då om han nu har sådana starka känslor för dig?

    Han är inte den otrogna typen? Det trodde inte jag om mitt ex heller. Men jag hade fel.

    Och den här killen har ju visat att det faktiskt är just det han är. Den otrogna typen.

    Ja,jag tycker nog att du ska prata med honom.

    Men jag tycker också att ni båda ska stå för det ni har gjort. Det är det minsta ni kan göra för henne efter vad ni har gjort.

    Sanningen brukar krypa fram förr eller senare ändå.

    Och att få reda på av någon annan att ni hat ljugit för henne så länge lär göra betydligt mer ont än om ni berättar det själva. Även om det gått ett tag.


    Så vi ska berätta ven om hans intention ändå inte är att lämna??? Kommer aldrig hända!
  • Anonym (gift med min älskare!)
    molly50 skrev 2019-06-10 12:08:25 följande:
    Men du om någon saknar väl förmågan att sätta dig in i andras perspektiv som inte verkar ha någon som helst förståelse för hur det kan kännas att bli bedragen.
    Du försvarar bara otrogna.'
    Sen har du mage att kalla oss empatilösa! 
    Jag kan mycket väl förstå hur det känns att bli bedragen, det är itne särskilt svårt. Men det är så uppenbart och självklart att ni inte behöver något ytterligare försvar, eller? DÄRFÖR - vilket jag förklarat många gånger nu, men du verkar ha lite svårt att förstå - fokuserar jag på de otrognas perspektiv. eftersom de blir påhoppade SOM GRUPP alldeles utan något som helst förståelse...
  • Anonym (gift med min älskare!)
    Anonym skrev 2019-06-10 12:58:58 följande:
    Så din plan för att hindra din man från att dumpa dig på samma sått som han dumpade exet när nästa stora kärlek dyker upp är att hota med att ta hälften vid skilsmässan? Och du pratar om att man inte kan äga en annan människa. Rofl
    Jag skrev ingenting om att jag skulle "hota" honom med det? Inte heller känner jag behov att att ha en plan för att "hindra honom" att lämna mig - han stannar så länge han vill, liksom jag själv! Så ja, min åsikt är att man inte äger en annan människa - och den såikten står fast även om du använder patetiska härskartekniker och försöker lägga ord i min mun.  

    Jag hade faktiskt helst velat säga att jag tror inte man gör något så stort och uppslitande på nytt, och att ja, det vi har tillsammans är speciellt - men det VET jag att du inte VILL tro på, så varför skriva det?

    Du VILL tro att min man är usel, så jag visste ju att du borde förstå argumentet att min make antagligen kommer tänka sig för ganska noga innan han lämnar mig för någon ny, eftersom det får också konkreta konsekvenser. Eftersom vi ÄR gifta, utan äktenskapsförord. 

    Som sagt, jag tycker du agrumenterar på ett väldigt omoget och barnsligt sätt.
  • smulpaj01
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-11 22:46:09 följande:

    Känner inte igen mig själv i det här! Jag gör fel, jag är självisk och elak- förstör!!! Hur kunde det ens hända och hur kan jag låta det fortsätta??? Förstår att alla mina ord låter extremt korkade i era öron men jag kan inte hjälpa det!!!


    Vad är det du inte kan hjälpa? Att du beter dig som ett riktigt svin är ditt eget VAL - ingen tvingar dig att vara så fruktansvärt vidrig!

    Jag hoppas du söker hjälp hos terapeut/psykolog och att denne inte bara råder dig att bryta utan även att du/ni (tillsammans eller någon av er) berättar för sambon.

    Hur dum i huvudet du än tycker att hon är och att hon inte tar hand om mannen (vägrar sex) på det sätt du önskar så förtjänar hon garanterat inte ditt och hennes mans svek. Hon måste få chansen att be er båda att dra åt helvete och gå vidare med sitt liv omgiven av äkta vänner och kärlek!
  • Anonym (Mm)

    Han kan likväl talat om för sin sambo att du är ditten och datten. Jag förstår att du är kär men det är din väns kille. Själv så skulle jag känna mig så falsk som hänger med henne och låtsas lyssna på henne. Jag har haft en vän som du och det kom fram att hon varit kär i min kille i flera år, han ville dock inte ha henne.

    När det kom fram så förlorade jag all respekt för människan jag pratade inte ens med henne fastän hon ringde och bad, hon var som luft för mig. Hade hon varit ärlig kanske jag iaf kunnat respekterat och pratat med henne igen. Kan lova dig att hon förlora mer än jag.

  • Anonym (gift med min älskare!)
    smulpaj01 skrev 2019-06-12 12:15:24 följande:
    Vad är det du inte kan hjälpa? Att du beter dig som ett riktigt svin är ditt eget VAL - ingen tvingar dig att vara så fruktansvärt vidrig!

    Jag hoppas du söker hjälp hos terapeut/psykolog och att denne inte bara råder dig att bryta utan även att du/ni (tillsammans eller någon av er) berättar för sambon.

    Hur dum i huvudet du än tycker att hon är och att hon inte tar hand om mannen (vägrar sex) på det sätt du önskar så förtjänar hon garanterat inte ditt och hennes mans svek. Hon måste få chansen att be er båda att dra åt helvete och gå vidare med sitt liv omgiven av äkta vänner och kärlek!
    ta det lilla lugna nu... TS är kär, hon går inte runt och knuffar barnvagnar ut på gatan...
  • smulpaj01
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-06-12 12:57:04 följande:

    ta det lilla lugna nu... TS är kär, hon går inte runt och knuffar barnvagnar ut på gatan...


    Är det inga bilar på gatan så är det mycket mer harmlöst än att kn*lla sin "väninnas" man! Med ts som "vän" behöver hon inga fiender! Hon skadar väninnas tillit till andra människor rejält, kanske för resten av livet.
  • Anonym (suck)
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-06-12 12:57:04 följande:
    ta det lilla lugna nu... TS är kär, hon går inte runt och knuffar barnvagnar ut på gatan...
    Jo vi har förstått att du tycker man kan göra lite som man vill bara man är kär, men som du kan se så är det inte så många som har samma värderingar som du har. Beter man sig som röv så kommer man få kritik oavsett hur mycket man säger åt folk att "ta det lugnt"
  • Anonym (suck)
    Anonym (Mm) skrev 2019-06-12 12:51:04 följande:

    Han kan likväl talat om för sin sambo att du är ditten och datten. Jag förstår att du är kär men det är din väns kille. Själv så skulle jag känna mig så falsk som hänger med henne och låtsas lyssna på henne. Jag har haft en vän som du och det kom fram att hon varit kär i min kille i flera år, han ville dock inte ha henne.

    När det kom fram så förlorade jag all respekt för människan jag pratade inte ens med henne fastän hon ringde och bad, hon var som luft för mig. Hade hon varit ärlig kanske jag iaf kunnat respekterat och pratat med henne igen. Kan lova dig att hon förlora mer än jag.


    Ja det är ju ganska självklart att man gör sig av med "vänner" man inte kan lita på,  vem fan vill ha vänner som sticker dem i ryggen så fort de får chansen?

    Att egoistiska människor gärna vill kunna göra som de vill och ändå ha kvar sina "vänner" kan man absolut förstå, det ingår i den narcisstiska mentaliteten men den som drabbas har ingen som helst anledning att fortsätta ha en relation till en sån person. 
  • Anonym (suck)
    smulpaj01 skrev 2019-06-12 13:08:24 följande:
    Är det inga bilar på gatan så är det mycket mer harmlöst än att kn*lla sin "väninnas" man! Med ts som "vän" behöver hon inga fiender! Hon skadar väninnas tillit till andra människor rejält, kanske för resten av livet.
    Håller med, men det går inte att resonera med människor med trasiga värderingar. Det som är vidrig för andra är helt ok för dem, det finns liksom ingen gemensam grund att utgå ifrån.
Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.