• Anonym (Korkad)

    Olyckligt, korkat, kär i en gift man.

    Jag har haft en relation med en gift man i ett år. Det hjälpte kanske mig efter en separation och jag visste från början om premisserna. Vi blev kära i varandra men han var tydlig med att han inte skulle lämna sin sambo och deras dotter för mig. Ändå fortsatte vi ses... Nu höll vi på att bli påkomna och han väljer då att avsluta med mig- såklart! Som sagt, jag visste om villkoren men det gör ont i mig. Det har gått en månad men jag kan inte sluta tänka på honom! Han saknar mig men väljer "sina tjejer". Är det meningen att det ska bli vi så kommer det bli vi säger han... Jag tror mig älska honom men funderar på om jag älskar och saknar grejen, att det här blir som en förlust för mig. Världens bästa sex var det i alla fall!

    Någon som gått igenom något liknande som vill bolla tankar?

  • Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.
  • Anonym (Korkad)
    Anonym (suck) skrev 2019-06-17 11:28:20 följande:

    Låter som ett väldigt bekvämt sätt att tänka... är du ok att andra tänker likadant i hur de agerar mot dig? Typ beter sig som ett arsel mot dig och sen bara rycker på axlarna och säger "i'm a bad person" och fortsätter likadant?


    Nej alltså, det tycker jag ju inte! Jag älskar det han och jag gör och kan se min vän i ögonen kort därefter. Mina tankar då är väl typ "ha, jag vet vad han vill ha och ger honom det" eller "knulla honom ditt pucko". Så tänker inte en vän!!! Ändå vill jag ha honom... Jag är ju sjuk!
  • Anonym (Korkad)
    Anonym (suck) skrev 2019-06-17 11:36:24 följande:

    Klart du inte vill tro det för du vill ju tro att du är speciell för honom och inte bara ett knull. Då är det ju ganska självklart att du inte vill tro att han kommer ersätta dig med någon annan för då skulle ju varken du eller er relation vara speciell på något sätt.

    Sen är det inte konstigt att du inte ser henne som en nära vän längre. Dels för att ni aldrig varit riktiga vänner (man ligger inte med sina vänners partner om man är vän på riktigt) och dels för att du gärna vill kunna lägga skulden på henne för ditt eget och hans svek. Att tänka att hon delvist förtjänade det gör ju det så mycket lättare att bära.


    Jag tror inte han skulle knulla någon annan av anledningen att det tär på honom med detta dubbelliv. Med mig hände det och känslorna gör att vi fortsätter ses. Hade det bara varit sex hade det inte varit värt att fortsätta... Hon förtjänar det inte!!! Hon är en av mina närmsta vänner men jag gillar inte längre att umgås med henne för att jag vill ha det hon har!
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-20 20:43:55 följande:

    Nej alltså, det tycker jag ju inte! Jag älskar det han och jag gör och kan se min vän i ögonen kort därefter. Mina tankar då är väl typ "ha, jag vet vad han vill ha och ger honom det" eller "knulla honom ditt pucko". Så tänker inte en vän!!! Ändå vill jag ha honom... Jag är ju sjuk!


    Du är verkligen korkad. Det är ju hon som ger henne det han vill ha, han har valt att vara hennes partner officiellt och knullar henne varje kväll. Han kommer i henne, han får henne att komma. Du ger honom inget speciellt som inte hon kan, din enda funktion är att du frivilligt ger honom mer sex och en egoboost som är åtrådd av flera samtidigt.
  • molly50
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-20 20:47:07 följande:
    Jag tror inte han skulle knulla någon annan av anledningen att det tär på honom med detta dubbelliv. Med mig hände det och känslorna gör att vi fortsätter ses. Hade det bara varit sex hade det inte varit värt att fortsätta... Hon förtjänar det inte!!! Hon är en av mina närmsta vänner men jag gillar inte längre att umgås med henne för att jag vill ha det hon har!
    Hans sambo,din väninna,tror säkert inte heller att han skulle knulla någon annan. Har du tänkt på det?
    Om det tär så på honom att leva dubbelliv så är ju det enda rätta han kan göra att dumpa någon av er.
    Och han verkar ju ha valt att stanna hos sin sambo.
    Då tycker jag du ska backa och låta bollen ligga i hans händer.
    Eller så är det bara så att han vill äta kakan och ha den kvar. Du vet killar tänker inte på samma sätt som vi,rent känslomässigt.
  • smulpaj01
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-06-17 16:46:16 följande:

    jag tycker du lägger alldeles för mycket vikt vid TS agerande. Visst, hon kan "backa" och därmed underlätta situationen för frun (och det är ju vad ni här på familjeliv vill - hejja alla fruar!). Men är hon skyldig att göra backa? Nej, faktiskt inte. Oavsett vad TS gör så är det mannen som ansvarar för SITT FÖRHÅLLANDE och sina åtaganden gentemot frun. Hans ansvar, hans val. TS har inte lovat trohet åt någon i det där förhållandet.

    Alla är vi i gund och botten själviska. Få saker gör vi utan själviskhet. Det är en del av att vara människa.

    Äktenskap är inte heller heligt (iaf inte för mig då jag inte är troende), utan kan TS vinna mannen - och det är vad hon vill - så står det henne helt fritt att få försöka. Till syvende och sist är det fortfarande bara en sak som spelar roll - mannens beslut.


    Jag hoppas mest på att frun kommer på svinen så hon kan sparka ut karln. Tvivlar starkt på att mannen kommer komma krypandes till ts ens då. Men jag hoppas på att han gör det och sedan hittar nån ny älskarinna så även ts får känna på det sveket. Ts har kanske fler vänner med samma brist på moral som han kan sätta på bakom hennes rygg. Det vore väl toppen för mannen att gå igenom fler i bekantskapskretsen när han ändå håller på.

    Nej ts betyder ingenting mer än ett ligg för den mannen, det är frun han älskar och vill leva med. Han både säger och visar det! Det har gått över ett år, så hade han haft känslor för ts har han haft gott om tid att lämna.
  • Anonym (X)

    Ts. Bara för att göra saker lite mer verkligt för dig, inte för att du kommer ta åt dig men endå.

    När sambon blev påkommen med sin otrohet valde han mig, alla dagar i veckan. Endå hade han sagt till den andra kvinnan att han ville satsa på dom, att hon var den mest fantastiska kvinna han mött, dom var menade för varandra och han skulle göra allt i sin makt för att de skulle funka mellan dom. Men när de kom till kritan betydde hans lovordande INGENTING!

    Så sitt du gärna o tro att du är speciell, men när de kommer till kritan kommer du inte vara värd mer än en hundskit under skon!

  • Anonym (Liz)

    Bortsett från rätt eller fel eller vem som är den största moraliska grisen, så är grundproblemet för dig detta:

    1. Det är inte svårt att separera idag. En separation innebär dessutom en mycket liten inskränkning på ens tid och relation till sitt barn oavsett om man är mamma eller pappa. Lån löser sig, bostad löser sig, allt löser sig. I mitt barns klass var det endast ett barn som hade sammanboende föräldrar i åk 0. Den som påstår att det är svårt endera ljuger eller tillhör en fanatisk sekt.

    2. Kärlek och förälskelse är stark. Sååå stark, både på ett medvetet plan och hormonellt. När man är riktigt kär så är man motiverad nog att ta sig igenom tillsynes oövervinnerliga hinder.

    = Hade han varit tillräckligt kär i dig och obrydd över sin sambo så hade han varit din för länge sen. Om det är bristen på kärlek till dig eller en stark kärlek till sin fru vet bara han. Men ingen människa skulle utsätta sig för sorgen att vara frånskild sin stora kärlek, när det går så enkelt att förändra.. Om det verkligen är vad man vill.

    Om situationen varit omvänd, skulle inte du lämnat din partner för honom?

  • Anonym (Korkad)
    Anonym (Haha) skrev 2019-06-20 21:11:02 följande:

    Du är verkligen korkad. Det är ju hon som ger henne det han vill ha, han har valt att vara hennes partner officiellt och knullar henne varje kväll. Han kommer i henne, han får henne att komma. Du ger honom inget speciellt som inte hon kan, din enda funktion är att du frivilligt ger honom mer sex och en egoboost som är åtrådd av flera samtidigt.


    Mmm, sant!
  • Anonym (Korkad)
    molly50 skrev 2019-06-21 11:32:24 följande:

    Hans sambo,din väninna,tror säkert inte heller att han skulle knulla någon annan. Har du tänkt på det?

    Om det tär så på honom att leva dubbelliv så är ju det enda rätta han kan göra att dumpa någon av er.

    Och han verkar ju ha valt att stanna hos sin sambo.

    Då tycker jag du ska backa och låta bollen ligga i hans händer.

    Eller så är det bara så att han vill äta kakan och ha den kvar. Du vet killar tänker inte på samma sätt som vi,rent känslomässigt.


    Har aldrig tänkte så men det är klart att hon inte tror det, hon räknar med att han är trogen till 100 % så klart! Eftersom han har valt att stanna hos sin sambo men ändå träffar mig så är det väl så att han både vill äta kakan och ha den kvar... De flesta träffar är på hans initiativ.

    Att vi tänker olika- det vet jag!
  • Anonym (Korkad)
    Anonym (X) skrev 2019-06-21 13:19:56 följande:

    Ts. Bara för att göra saker lite mer verkligt för dig, inte för att du kommer ta åt dig men endå.

    När sambon blev påkommen med sin otrohet valde han mig, alla dagar i veckan. Endå hade han sagt till den andra kvinnan att han ville satsa på dom, att hon var den mest fantastiska kvinna han mött, dom var menade för varandra och han skulle göra allt i sin makt för att de skulle funka mellan dom. Men när de kom till kritan betydde hans lovordande INGENTING!

    Så sitt du gärna o tro att du är speciell, men när de kommer till kritan kommer du inte vara värd mer än en hundskit under skon!


    Jo jag tar åt mig, det gör jag verkligen! Alla era ord ekar konstant i huvudet och jag är tacksam för att ni skriver, till slut kanske jag också fattar!!! Jag vet varken ut eller in längre...

    Det verkar bara så jäkla konstigt att man kan titta någon i ögonen och säga vissa valda ord utan att mena dem... Jag tror mig känna den här mannen ganska bra och vet vad han går för. Jag tror inte han skulle göra detta enbart för sexet... Men va fan, jag är väl kanske lika jävla blåst där?!!
Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.