• Anonym (Korkad)

    Olyckligt, korkat, kär i en gift man.

    Jag har haft en relation med en gift man i ett år. Det hjälpte kanske mig efter en separation och jag visste från början om premisserna. Vi blev kära i varandra men han var tydlig med att han inte skulle lämna sin sambo och deras dotter för mig. Ändå fortsatte vi ses... Nu höll vi på att bli påkomna och han väljer då att avsluta med mig- såklart! Som sagt, jag visste om villkoren men det gör ont i mig. Det har gått en månad men jag kan inte sluta tänka på honom! Han saknar mig men väljer "sina tjejer". Är det meningen att det ska bli vi så kommer det bli vi säger han... Jag tror mig älska honom men funderar på om jag älskar och saknar grejen, att det här blir som en förlust för mig. Världens bästa sex var det i alla fall!

    Någon som gått igenom något liknande som vill bolla tankar?

  • Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.
  • smulpaj01
    Anonym (X) skrev 2019-06-22 14:14:57 följande:

    Vad får dig o tro att han inte ljuger när han påstår att han är med sin sambo? Ringer du henne o frågar att han verkligen är hemma? Lögner är ju bevisligen inga problem för honom.


    Så länge han ser ts djupt i ögonen kan han lura i henne att himlen är gul, solen är blå och jorden är platt! Notoriska lögnare med k*ta desperata älskarinnor kommer undan med allt. För ett tag, tills bubblan spricker.

    Ts: Hoppas ni skyddar er så du inte blir gravid, får nån könssjukdom av honom eller ännu värre ger nån sjukdom till hans fru!
  • Anonym (Korkad)
    smulpaj01 skrev 2019-06-22 12:57:34 följande:

    Inte förrän den dag han har dumpat dig för någon annan. Sambon kommer han dock inte byta ut, bara du som är utbytbar.


    Tror som sagt inte han byter ut varken mig eller sambon, är väl jag som blir dumpad däremot...
  • Anonym (Korkad)
    ExhibitA skrev 2019-06-22 13:33:37 följande:

    Det som slår mig i den här tråden är vilket intensivt internaliserat kvinnohat många av dessa älskarinnor verkar ha. Jag förstår att det är en svår situation att bli kär i någon med en partner men jag får också intrycket att det är en del av tjusningen för flera i den här tråden. Inte bara att det är spännande och hemligt utan chansen att prioriteras över en annan kvinna, att mannen sviker en annan kvinna för en själv. 

    Sen denna naiva men också väldigt kvinnoföraktande tilltro till mannens kärlek. Felet ligger självklart hos hans fru/sambo som inte behandlar honom rätt, som inte förtjänar honom så som älskarinnan gör. Hon är ju den enda kvinna som skulle kunna tillfredsställa och göra den otrogne mannen lycklig så att han aldrig skulle bedra henne - för bedragen blir ju kvinnor för att de gjort sig förtjänt av det eller inte varit tillräckligt speciella såsom älskarinnan är.

    Jag tror att många (inklusive ts) skulle behöva konfrontera de starkt negativa känslor de har emot andra kvinnor och fråga sig varför? Men också kontakta en terapeut eller kurator och faktiskt få hjälp med de här känslorna. 


    Jag tycker han förtjänar bättre, det står jag för och jag tror och hoppas jag skulle kunna ge honom det. De har vuxit ifrån varandra, eller blivit så tighta (??) att hon inte respekterar honom... Så ser jag det!

    Hon är en fin människa och med facit i hand förtjänar hon också bättre!
  • Anonym (Korkad)
    Anonym (suck) skrev 2019-06-22 13:52:00 följande:

    Jag tycker inte man ska göra en kvinnofråga av detta. Jag tror att en person i TS situation kommer agera likadant mot vem som helst som tår i vägen för hennes "lycka". Vare sig det är en annan kvinna, man, barn, mamma , pappa , syster, katt eller hund.

    Anledningen till den nedlåtande synen på sin "rival" är för att hon behöver ha något som rättfärdigar hennes agerande för sig själv. Hon VET att hon beter sig som ett svin mot sin sk "kompis", hon VET att mannen inte vill ha henne utan väljer "kompisen" men hon fortsätter ändå ställa upp som knulldocka, det måste hon försöka rättfördiga för sig själv. Och vad bättre än att demonisera "kompisen" som bara är såååå taskig mot loverboy, det är hon som håller honom fastkedjad hemma, allt är hennes fel.... osv

    Jag håller dock med om att TS borde söka hjälp, för det är inte friskt att tänka som hon gör, det är självdestruktivt.


    Det finns inget som rättfärdigar det jag gör, så är det! Även om hon så slagit honom så är otrohet inte försvarbart! Vi handlar fel...
  • Anonym (Korkad)
    Anonym (X) skrev 2019-06-22 14:14:57 följande:

    Vad får dig o tro att han inte ljuger när han påstår att han är med sin sambo? Ringer du henne o frågar att han verkligen är hemma? Lögner är ju bevisligen inga problem för honom.


    Jag kan inte säga det utan att outa för mycket men jag vet var han är för det mesta...
  • Anonym (Korkad)
    smulpaj01 skrev 2019-06-22 14:26:52 följande:

    Så länge han ser ts djupt i ögonen kan han lura i henne att himlen är gul, solen är blå och jorden är platt! Notoriska lögnare med k*ta desperata älskarinnor kommer undan med allt. För ett tag, tills bubblan spricker.

    Ts: Hoppas ni skyddar er så du inte blir gravid, får nån könssjukdom av honom eller ännu värre ger nån sjukdom till hans fru!


    Det han eventuellt kommer undan med är känslosnacket för det köper jag rakt av... Ingen kommer ge någon någon sjukdom, don't you worry!
  • Anonym (Haha)
    ExhibitA skrev 2019-06-22 13:33:37 följande:

    Det som slår mig i den här tråden är vilket intensivt internaliserat kvinnohat många av dessa älskarinnor verkar ha. Jag förstår att det är en svår situation att bli kär i någon med en partner men jag får också intrycket att det är en del av tjusningen för flera i den här tråden. Inte bara att det är spännande och hemligt utan chansen att prioriteras över en annan kvinna, att mannen sviker en annan kvinna för en själv. 

    Sen denna naiva men också väldigt kvinnoföraktande tilltro till mannens kärlek. Felet ligger självklart hos hans fru/sambo som inte behandlar honom rätt, som inte förtjänar honom så som älskarinnan gör. Hon är ju den enda kvinna som skulle kunna tillfredsställa och göra den otrogne mannen lycklig så att han aldrig skulle bedra henne - för bedragen blir ju kvinnor för att de gjort sig förtjänt av det eller inte varit tillräckligt speciella såsom älskarinnan är.

    Jag tror att många (inklusive ts) skulle behöva konfrontera de starkt negativa känslor de har emot andra kvinnor och fråga sig varför? Men också kontakta en terapeut eller kurator och faktiskt få hjälp med de här känslorna. 


    Alla älskarinnor jag pratat med har varit kvinnohatare. Vill faktiskt inte skylla det på män och patriarkatet, det är en primitiv instinkt att konkurrera med egna könet. Unga män slår gladeligen ner och ihjäl andra unga män (konkurrenter).

    Däremot tror jag det är människor med lägre intelligens som är så hatiska och primitiva, det är min erfarenhet av dom älskarinnor och aggressiva unga män som vill misshandla andra unga män som jag pratat med.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (suck) skrev 2019-06-22 13:52:00 följande:

    Jag tycker inte man ska göra en kvinnofråga av detta. Jag tror att en person i TS situation kommer agera likadant mot vem som helst som tår i vägen för hennes "lycka". Vare sig det är en annan kvinna, man, barn, mamma , pappa , syster, katt eller hund.

    Anledningen till den nedlåtande synen på sin "rival" är för att hon behöver ha något som rättfärdigar hennes agerande för sig själv. Hon VET att hon beter sig som ett svin mot sin sk "kompis", hon VET att mannen inte vill ha henne utan väljer "kompisen" men hon fortsätter ändå ställa upp som knulldocka, det måste hon försöka rättfördiga för sig själv. Och vad bättre än att demonisera "kompisen" som bara är såååå taskig mot loverboy, det är hon som håller honom fastkedjad hemma, allt är hennes fel.... osv

    Jag håller dock med om att TS borde söka hjälp, för det är inte friskt att tänka som hon gör, det är självdestruktivt.


    Håller med. Lesbiska eller bisexuella älskarinnor som är med någon annans flickvän är minst lika hatiska mot flickvännen/frun trots att kärleksobjektet är kvinna.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (X) skrev 2019-06-22 14:14:57 följande:

    Vad får dig o tro att han inte ljuger när han påstår att han är med sin sambo? Ringer du henne o frågar att han verkligen är hemma? Lögner är ju bevisligen inga problem för honom.


    Haha, eller hur! När han ?åker hem från träningen? åker han hem från ett sexköp. När han är ?hemma med sin fru? är han med Camilla, Natascha eller Emma...
  • Anonym (?)
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-22 18:43:45 följande:

    Det finns inget som rättfärdigar det jag gör, så är det! Även om hon så slagit honom så är otrohet inte försvarbart! Vi handlar fel...


    Där måste jag faktiskt medge att jag inte håller med. Har man gått så långt att man slår sin partner, så förtjänar man inte att partnern är trogen. Även om jag är starkt emot otrohet, så har jag en gräns, och den går vid misshandel. Otrohet är inte ok, men misshandel är verkligen inte det heller. Övriga som argumenterar emot otrohet i den här tråden håller nog inte med mig, eftersom de inte tycker att det finns något öht som rättfärdigar otrohet (eller så tolkar jag det i alla fall), men då får det vara så.
Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.