• RebeckaZ70

    Antisemitismen inom vänstern, varför?



    Antisemitism är ingen ny företeelse. Ända sedan Martin Luthers tid har judehat varit mer eller mindre accepterat, men varför verkar det vara så utbrett bland vänstern? (I Sverige hos S, V och MP, i UK hos Labour.)
    Man försöker dölja det med "det är inte judehat, det är kritik av staten Israel" och liknande.

    Jag kommer att ta upp verkliga exempel i tråden, och även svara på frågor.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-06-20 14:33
    Inser vänstern hur mycket de indirekt stödjer antisemitiska motiv när de så ensidigt och ofta okritiskt ställer sig på palestinas sida?".
  • Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2021-04-14 19:11:38 följande:
    Synagogorna i Sverige har vi byggt själva, koshermat kan man få tag på även i Sverige, skulle aldrig fallit mig in att kräva att svenska samhället skulle tagit hänsyn till mitt firande av Pesach, Purim, Chanukkah m.m. det har jag kunnat fira när jag var ledig. Kippabärandet har ju dina partivänner i Malmö gjort svårare.

    Jag förstår inte ditt resonemang. Om utövare av samma religion som du tillhör har svårt att bära religiösa plagg borde du ha förståelse för att en annan religion står upp för sin rätt att bära religiösa plagg.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2021-04-14 19:45:26 följande:
    Skrev jag att jag har problem med det?, eller ville du bara vantolka?
    Varför gick du till försvar mot någon som inte stod upp för religionsfriheten?
    Många skolor serverar koshermat menar du att det är fel? 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    KillBill skrev 2021-04-14 19:53:43 följande:
    Varför gick du till försvar mot någon som inte stod upp för religionsfriheten?
    Många skolor serverar koshermat menar du att det är fel? 
    Det går inte att svara den frågan utan att riskera att komma på kant med best friends forever som värnar om rätten att förneka förintelsen.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Flash Gordon

    Partiarbetarna som kallar sitt eget partis manifest för rasism.

    Oups!


    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-04-14 20:33:03 följande:

    Partiarbetarna som kallar sitt eget partis manifest för rasism.

    Oups!


    Oops! Du ger dig på att parla fransäs. Så chict. Men nu har du återigen missuppfattat å de grövsta. De du kallar "partiarbetare" är vanliga människor som röstar på alla möjliga partier, men som inte håller med dig i väldigt mycket av det du skriver.

    Och "Manifestet för rasism" är då hur man SKA tillåta religionsfrihet, inte bara för vissa religioner utanför alla och motverkar således kulturrasism.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Flash Gordon

    Som på beställning

    Socialdemokratisk islamist kräver att SVT anpassar barnprogrammen efter ramadan.

    www.dn.se/insandare/svt-bor-anpassa-barnprogrammen-till-ramadan/
    www.facebook.com/shuddinge/posts/2804184946338090/
    www.sll.se/Kontakter/Fortroendevalda/Nora-Salem-0e911368-e4c9-45bf-a58e-6ff0c236d38a

    twitter.com/RebeccaWUvell/status/1382385305160929282

    Det går ju förstås att låta sina muslimska barn titta på muslimska barnprogram via nätet om man som muslim i Sverige tycker det är viktigt.

    Men Nora Salems poäng är kanske snarare att tvinga det svenska samhället att anpassa sig?! Vilket är själva definitionen av islamism. Att få samhället att anpassa sig till islam.


    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2021-04-14 19:47:55 följande:

    Jag förstår inte ditt resonemang. Om utövare av samma religion som du tillhör har svårt att bära religiösa plagg borde du ha förståelse för att en annan religion står upp för sin rätt att bära religiösa plagg.


    KillBill skrev 2021-04-14 19:53:43 följande:

    Varför gick du till försvar mot någon som inte stod upp för religionsfriheten?

    Många skolor serverar koshermat menar du att det är fel? 


    Det enda jag gjorde var att skriva att det går alldeles utmärkt att utöva sin religion i sverige utan att behöva kräva en massa särlagstifning.

    Det du gör är att vantolka i din iver att kleta ihop mig med någon vars åsikter du tycker illa om.

    behåller mina funderingar om varför det är så viktigt för dig att göra så, för mig själv...
    Another wild hearted woman
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2021-04-15 08:17:24 följande:
    KillBill skrev 2021-04-14 19:53:43 följande:

    Varför gick du till försvar mot någon som inte stod upp för religionsfriheten?

    Många skolor serverar koshermat menar du att det är fel? 


    Det enda jag gjorde var att skriva att det går alldeles utmärkt att utöva sin religion i sverige utan att behöva kräva en massa särlagstifning.

    Det du gör är att vantolka i din iver att kleta ihop mig med någon vars åsikter du tycker illa om.

    behåller mina funderingar om varför det är så viktigt för dig att göra så, för mig själv...
    Det var ingen som krävde någon lagstiftning! Har du ens läst inlägget som Flash länkade till?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2021-04-15 08:25:43 följande:

    Det var ingen som krävde någon lagstiftning! Har du ens läst inlägget som Flash länkade till?


    "Vi kräver"
    Another wild hearted woman
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2021-04-15 08:33:38 följande:
    "Vi kräver"
    Var står det "vi kräver" i texten?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?