• eeat

    Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!

    Hej!

    Hoppas på att hitta fler med BF JANUARI/FEBRUARI 2020! Hur går det med era graviditeter? Symptom? Svårigheter?

    Välkomna!

  • Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!
  • eeat

    Vecka 25 nu och som många påpekar här (omföderskor) glömmer man stundvis bort att man ens är gravid. Jag har ökat 7-8 kg redan, hade ett BMI på 23 innan graviditeten (normalviktig) - är detta för mycket?! Jag gick upp nästan 30 kg med första som tog ca 10månader att bli av med, så är lite nojjig. Var vältränad innan så mycket muskelmassa försvann och kroppen kändes mycket svagare.

  • MammaPolly
    JuliaLC skrev 2019-10-04 16:40:06 följande:

    Här har vi gått in i v.25 och jag mår ganska så bra förutom att sömnen är sisådär. Jag har dock en (kanske äcklig) undran. Jag har ganska rikliga flytningar men idag bara rann det som vatten i trosskyddet utan att jag ansträngde mig. Vad tror ni att det kan vara? Jag är ju en sån som oroar mig för allt.


    Har fått höra att flytningar stannar och torkar på trosskyddet medan vatten sjunker in i och gör det tungt.

    Vattnet kan ju gå för tidigt så misstänker du det så kolla upp det om du inte gjort det. Bebisens rörelser kan kännas mer om vattenmängden minskar...

    Hoppas det bara är vanliga flytningar!

    Själv har jag problem med svamp för jämnan känns det som! Såå jobbigt!
  • JuliaLC
    MammaPolly skrev 2019-10-09 15:09:51 följande:

    Har fått höra att flytningar stannar och torkar på trosskyddet medan vatten sjunker in i och gör det tungt.

    Vattnet kan ju gå för tidigt så misstänker du det så kolla upp det om du inte gjort det. Bebisens rörelser kan kännas mer om vattenmängden minskar...

    Hoppas det bara är vanliga flytningar!

    Själv har jag problem med svamp för jämnan känns det som! Såå jobbigt!

    [/J

    [quote=79951541][quote-nick]MammaPolly skrev 2019-10-09 15:09:51 följande:[/quote-nick]

    Har fått höra att flytningar stannar och torkar på trosskyddet medan vatten sjunker in i och gör det tungt.

    Vattnet kan ju gå för tidigt så misstänker du det så kolla upp det om du inte gjort det. Bebisens rörelser kan kännas mer om vattenmängden minskar...

    Hoppas det bara är vanliga flytningar!

    Själv har jag problem med svamp för jämnan känns det som! Såå jobbigt!


    Jag pratade med barnmorskan och hon sa att flytningarna ofta är vattentunna vid det här laget och det beror på att östrogenhalten är lägre nu.
  • JuliaLC

    Hej på er!

    Nu är det 100 dagar kvar till bf och allt rullar på. Hoppas ni andra också mår bra.

    Jag var och träffade min kusins 3 veckors bebis i går så nu längtar jag ju ännu mer efter min egna lilla skrutta. Alla säger att det har gått så himla fort när jag säger vilken vecka jag är i men jag tycker det känns som att tiden står stilla. Tycker bi att det går fort?

  • cassandra92

    Hej, hoppar in här! :) Jag är i vecka 26 med mitt första barn. Vi försökte i nästan två år innan vi blev gravida så det är väldigt efterlängtat. BF är 26/1 :) 

  • Mela88

    Om fler vill vara med i våran Facebook grupp är ni väldigt välkomna :) skicka mig ett pm isf!

  • Ärdetminturnu
    cassandra92 skrev 2019-10-13 17:18:44 följande:

    Hej, hoppar in här! :) Jag är i vecka 26 med mitt första barn. Vi försökte i nästan två år innan vi blev gravida så det är väldigt efterlängtat. BF är 26/1 :) 


    Precis samma här! Är också i v26, försökte i två år innan (blev till med ivf) och har bf 24/1. =)
  • JuliaLC
    Ärdetminturnu skrev 2019-10-18 11:44:12 följande:

    Precis samma här! Är också i v26, försökte i två år innan (blev till med ivf) och har bf 24/1. =)


    Vi gjorde också IVF och lyckades på första försöket. Det har varit en tuff resa efter många års försök med mf och ma. Men jag år ständigt nojjig för allt.
  • Ärdetminturnu
    JuliaLC skrev 2019-10-18 12:43:38 följande:

    Vi gjorde också IVF och lyckades på första försöket. Det har varit en tuff resa efter många års försök med mf och ma. Men jag år ständigt nojjig för allt.


    Skönt att det gick på första ändå! Vi lyckades på andra behandlingen men första försöket, känns så skönt! Varken ma eller mf innan vilket så klart blir en stor tacksamhet. Förstår att du är nojig då! Försök koppla av så gott det går. Händer något är det inget du kan påverka ändå.
  • Rimrifai

    Hej!

    Jag är i v. 27 nu och beräknad till den 23:e januari.

    Jag har haft det så himla hemskt under graviditeten (första barn). Nämligen så fick jag depression, ångestpanik attacker och stress hela tiden från början och det hade jag ingen aning att man kan få under graviditeten. Nu inväntar jag mig tid med förlossning läkare för att prata om beviljat kejsarsnitt då jag inte tål en vaginal förlossning pga mitt psykiska mående. Min barnmorska har lovat att ingen kommer o tvinga mig att föda vaginalt om jag inte vill men jag hörde tals om att det är svårt o bli snittat utan medicinsk anledning, undrar om ni har nån erfarenhet eller lite tips.. graviditeten har varit den värsta perioden i mitt liv o jag vill bara att den ska ta slut så lugnt o bra som möjligt, jag vill inte få en hemsk upplevelse med förlossning samma som graviditeten... jag är trött och orkar inte längre.. tack på förhand

Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!