• solhatten

    Är såå sugen på ett femte barn

    Är 37 år och mina barn är 19,15,9,6 år och har egentligen känt mig nöjd med barn, tills nu då jag inte kan släppa tanken på ett till. Både min man och jag har bra jobb och bor i stort hus på landet. Men mina största vet jag att dom inte vill ha några fler syskon, samtidigt är det ju inte deras beslut. Hur har ni som har 5 barn eller flera resonerat?

  • Svar på tråden Är såå sugen på ett femte barn
  • cilia81
    Stora My skrev 2019-08-02 09:34:42 följande:

    Här är en till som försöker på femte. Jag är 40+, oroar mig för färre ägg osv, men det behövs ju bara ett guldägg, så vi ger inte upp fastän vi kört rätt länge.

    Det har visat sig att jag har problem med sköldkörteln, ett för högt värde kan göra det svårare bli gravid samt öka missfallsrisken. Har nu ändrat i medicinerna så hoppas det gör susen.


    Lycka till och hoppas det går vägen nu då för er. Jag är i väntar fasen just nu för att se om det lyckade för mig den här gången. Har BMI ca 16/8 så tänkte testa 19/8 om jag inte fått mens innan förstås..
  • cilia81

    Hur går det med för er med att bli gravida?? Själv så väntar jag på att få ta gravtest. Det är långa dagar tills man kan testa..

  • GGN
    solhatten skrev 2019-07-31 15:58:50 följande:

    Anledningen till äldsta inte vill ha syskon är nog för att han är vuxen inte bor hemma och nog tycker det är lite pinsamt att få syskon så sent????

    Dottern tjatade mycket förut om att hon ville ha ett syskon men just nu går små bröderna henne på nerverna så tror nog det är därför, tror ändå hon kommer bli glad om hon får bearbeta det lite.

    Cilla ja visst vore det roligt om vi kunde följas åt och båda bli gravida, började äta folsyra i dag så känns nervöst och väldigt spännande????


    Då kanske du ska se till att småbröderna låter bli att retas med storasyster?
  • solhatten
    cilia81 skrev 2019-08-04 20:17:12 följande:

    Hur går det med för er med att bli gravida?? Själv så väntar jag på att få ta gravtest. Det är långa dagar tills man kan testa..


    Åh va spännande att snart få testa i varje fall, håller alla tummar och tår att du ska få pluss snart????själv väntar jag och väntar på att få en blödning i varje fall så man skulle kunna prova med stickor.

    Men har kört på nu så visst hoppas man ju att man inte ens skulle behöva få en blödning utan ett pluss i stället????
  • Zoegazz

    Har själv velat ha 4, har nu 3 under 10 år och tycker det är mycket jobb. Visst, dom leker fint och är bästa vänner, men det är också ett jäkla liv många timmar om dygnet och bråkar är det någon som gör dagligen.

    Har börjat ångra tanken på en 4:a nu, både jag och min man. Känner oss nöjda med barnen vi fått. För helt ärligt finns inte tiden till om vi båda ska jobba och som någon nämnde, vill man ha en bebis eller ett barn? Har upplevt att jag tyckt det varit så mysigt när barnen varit bebisar och runt året fram tills 2 år cirka, sen blir dom individer med starka viljor precis som alla andra. Och visst går det kanske smidigt med ett barn, även i trotsiga perioder och så, men så fort det finns ett syskon blir det lätt höga ljudnivåer. Sen finns det kanske exempel där folk har väldigt lugna barn men några sådana har inte vi fått iaf ;)

    Får väl se om vi ångrar oss om några år men så känns det inte nu. Tänk att börja om med vakna nätter och så...

  • cilia81

    Trodde att dem symtom jag kände var graviditet symtom. Men då visade det sig att jag har fått uvi.. Då blir man inte glad...

  • cilia81
    solhatten skrev 2019-08-13 09:34:57 följande:

    Vart ska det bli ett rött streck?


    Det ska vara 2 streck men vet inte exakt vart det andra ska vara.
  • tjoppan

    Någon aktiv i denna tråden?

    Är själv lite sugen på bebis nr 5, kollar runt i lite gamla trådar. Ramlade in här och blev lite nyfiken på om nån i tråden hsr fått barn nr 5? :)

  • Stora My

    Inte än... Vi försöker men inget händer. Nu är alla fall sköldkörtelvärdet bra men mannens simmare sega och ivf är inte ett alternativ för oss.

  • tjoppan

    Stora my: tråkigt att höra att det inte velat ske än.

    Håller tummarna för att + kommer inom kort <3

    Härligt att dina värden är bra nu iaf.

    Jag har inte riktigt börja försöka få med mig mannen på att köra oskyddat än.

    För tillfället går jag bara runt å klurar på hur man ska göra plats för ett barn till hemma. Vilka som ska få dela rum.

    Kommer bli svårt att få plats med barnvagn i bilen osv.

    Vad alla kommer säga, för min övriga familj kommer ha åsikter...

    Osv osv, är väl lite pga mina egna små tvivel som jag inte riktigt har slagit slag i saken än.

    Velar på lite fram och tillbaka.

    Men längtar sååå efter att vara gravid, förlossning, och bebismys <3

  • Stora My

    Jag med... Tänker att allt de andra tar vi sen. =) Det är i så fall rumsfrågan som är trickigast.

  • solhatten

    Var länge sen jag skrev nu är gravid i vecka 36 med 5:e barnet har mått jättebra och syskonen är glad och förväntansfulla

Svar på tråden Är såå sugen på ett femte barn