• mimiii

    BIM september 2019

    Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

    BIM SEPTEMBER 2019

    5e: mimiii

  • Svar på tråden BIM september 2019
  • Bettan84
    hundenhubbe skrev 2019-08-22 19:07:41 följande:

    Nej ddn 21/9, ägglossning 7/9. Så lääänge kvar


    Du har ÄL dagen jag fyller år hehe önskar sig ett bra jäkla befruktat ägg <3
  • Förstabarnet123
    Fladdriga svansen skrev 2019-08-23 13:59:52 följande:

    Vad tråkigt att höra att han är så oengagerad. Har du pratat med honom om det, ibland finns det en orsak, kanske prestationsångest?

    Men tänk att allt som egentligen behövs är en gång ;) de kan räcka långt och väl.


    Jaaao, har väl nämnt det till han, när jag har varit nere och han har frågat. Sagt att vi inte riktigt lyckas pricka in äl och att chansen till bebis är små när det är så. Jag måste kanske prata ut mer med honom. Men vill ju inte att sexet bara ska bli för bebisverkstan så vill inte hålla på och nämna det hela tiden :) Önskade han tog mer initiativ. Får prata med honom... :)

    Tack för pepp!
  • Bettan84
    Tr0ust skrev 2019-08-23 13:42:52 följande:

    Min sambo älskar att pippa. Haha vi pippade varje dag 1 dag innan ÄL på ÄL och framåt.


    Ursäkta jag vill inte blanda mig i men jag tycker att det är lite taskigt att du skriver hur mycket din man älskar att ligga med dig när någon annan känner sig nere JUST pga det motsatta anledningen .

    Vi är här för att uppmuntra och peppa varandra eller hur :)
  • EllaLo
    Förstabarnet123 skrev 2019-08-23 15:27:21 följande:

    Jaaao, har väl nämnt det till han, när jag har varit nere och han har frågat. Sagt att vi inte riktigt lyckas pricka in äl och att chansen till bebis är små när det är så. Jag måste kanske prata ut mer med honom. Men vill ju inte att sexet bara ska bli för bebisverkstan så vill inte hålla på och nämna det hela tiden :) Önskade han tog mer initiativ. Får prata med honom... :)

    Tack för pepp!


    Har varit i exakt samma sits med min partner! När jag förde diskussion angående bebisverkstaden kom det helt enkelt fram att han hade noll koll på ägglossning och egentligen iprincip hela processen. Att det dessutom är typ 20% chans att ägget befruktas/fästs gör ju inte saken bättre. MEN han bättrade sig när vi hade tagit några biologilektioner, så helt klart värt att prata allvar! :)
  • EllaLo
    Sofiiakarin skrev 2019-08-23 12:55:52 följande:

    Tog ett till nu på förmiddagen. Positivt! Vi fick till de igår. O ikväll blir det nog åka av igen! Längtar haha! :D


    Kul!! Hoppas det tar sig för er nu :)!! Tydlig stegring och ÄL ifrån testet du la upp igår! Vilka stickor kör du med? :)
  • Myrkrypet
    Förstabarnet123 skrev 2019-08-23 13:32:34 följande:

    Åh önskar jag var i samma sits som er som har massa mys runt äl!

    Varje månad är jag mest nervös över att vi ska missa äl. Jag vet inte varför men det blir alltid ett halvhjärtat försök. Vill bara ha en (1) god chans nån gång, inte bara halvdana försök varje gång. Önskar min man var mera på & engagerad :/ Nu får jag hålla i trådarna till bebisverkstan och locka och pocka vid äl. Känner mig jobbig som vill ha sex varannan- var tredje dag kring äl. Får den känslan. Fick med han till mys igår...kanske enda chansen under den fertila veckan eftersom han reser bort idag, och så "kom" han inte igår. Känns som chansen är noll just nu...

    Förlåt för novell, känner mig rätt låg just nu.

    Önskar ibland man kunde fixa bebisverkstan på egen hand, på nått sätt, haha. Jag lägger ner så mycket energi på detta.

    (Han vill ha barn väldigt mycket, men är ingen människa som går all-in på något)


    Usch en så jobbig aituation, kan till viss del känna igen det, jag blir väldigt pådrivande runt äl och min man kan då bli mer ?avtänd? när jag stressar honom, helt förståeligt. Men vi har diskuterat det mycket och nu kör vi varannan dag vid äl och oftare om HAN väljer att ta initiativ till det. Sen har jag försökt att inte bara vara förutsägbar och mysa vid sänggående, jag är en vanemänniska liksom. Så jag har överraskat med picknick efter att mannen nattat barnet och då varit mycket lättklädd, tänds ljus och ja lite oväntat. Nu har jag tjatat tillräckligt, hoppas det va till nån liten hjälp... kram till dig
  • EllaLo
    Janniiique skrev 2019-08-23 18:08:58 följande:

    Vad tror ni? Är det ett positivt ÄL-test.

    BIM 7/9

    Ja definitivt, har du tagit dagarna innan så du sett din stegring? :)


Svar på tråden BIM september 2019