• mimiii

    BIM september 2019

    Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

    BIM SEPTEMBER 2019

    5e: mimiii

  • Svar på tråden BIM september 2019
  • Naya
    Myskorven skrev 2019-08-26 15:33:51 följande:

    Åh vad denna väntan är seg! Hur gör ni andra för att orka med denna långa period mellan ÄL och mens?

    Har två barn sen innan, båda blev till på första försöket. Nu är vi inne på försök nio med en trea, visserligen med fler år på nacken och en bortopererad sköldkörtel. Så jobbigt att kastas mellan hopp och förtvivlan. Vet såklart att jag är oerhört lyckligt lottad med mina två så känns samtidigt helt knäppt att klaga. Håller tummarna för oss alla i denna tråd!


    Väntan är sjukt frustrerande! Oron att det inte ska gå alls blir större och större för varje misslyckad månad som går.. Känns som att ingen av mina vänner förstår! Dom säger bara "stressa inte", men det är ju lätt för dem att säga som blivit gravida utan att ens försöka... 

    Förresten, någon här som testat rosenrot eller bidrottninggele?
  • Nicciz
    EllaLo skrev 2019-08-26 13:51:57 följande:

    Någon här i tråden som genomfört en spolning av äggledarna? Ska göra det nu i veckan och undrar hur det kändes, ifall det gjorde jätte ont eller var mer som en molvärk?


    Yes, gjorde det i juni och det var inte alls så farligt. Tänk dig ett vanligt gynbesök som tar lite längre tid. Det gjorde inte alls ont för mig. Efter fick jag typ mensvärk samma dag som gick över. Blödde inget alls. Däremot rann det ut konstrastvätska så ta med en binda. Lycka till
  • Ssandra

    Jag har precis startat en Facebookgrupp som är hemlig för oss som försöker bli gravida :) där vi kan diskutera alls möjligt angående graviditet och symptom osv :) någon som vill vara med? Skriv till mig så lägger jag till er :)

  • cilia81
    Ssandra skrev 2019-08-26 16:14:40 följande:

    Jag har precis startat en Facebookgrupp som är hemlig för oss som försöker bli gravida :) där vi kan diskutera alls möjligt angående graviditet och symptom osv :) någon som vill vara med? Skriv till mig så lägger jag till er :)


    Jag skulle gärna vilja vara med om jag får.

    Cecilia Roxell
  • Förstabarnet123
    Naya skrev 2019-08-26 15:39:25 följande:

    Väntan är sjukt frustrerande! Oron att det inte ska gå alls blir större och större för varje misslyckad månad som går.. Känns som att ingen av mina vänner förstår! Dom säger bara "stressa inte", men det är ju lätt för dem att säga som blivit gravida utan att ens försöka... 

    Förresten, någon här som testat rosenrot eller bidrottninggele?


    Det är svårt att slappna av och inte stressa. Typ omöjligt att inte tänka för mycket på bebis ^^

    Jo jag har testat bidrottninggele. Har dock inte blivit gravid av det. Fick tillbaka min äl efter 17 månader utan mens. Åt bidrottninggele och fick stark äl en vecka senare! Det sägs ju balansera upp hormonerna :)
  • Planerar2020
    Ssandra skrev 2019-08-26 16:14:40 följande:

    Jag har precis startat en Facebookgrupp som är hemlig för oss som försöker bli gravida :) där vi kan diskutera alls möjligt angående graviditet och symptom osv :) någon som vill vara med? Skriv till mig så lägger jag till er :)


    Har skrivit till dig :)
  • EllaLo
    Nicciz skrev 2019-08-26 16:14:10 följande:

    Yes, gjorde det i juni och det var inte alls så farligt. Tänk dig ett vanligt gynbesök som tar lite längre tid. Det gjorde inte alls ont för mig. Efter fick jag typ mensvärk samma dag som gick över. Blödde inget alls. Däremot rann det ut konstrastvätska så ta med en binda. Lycka till


    Åh Tack för tips, tänkte inte ens så långt att ha med binda! Ska tillbaka till jobbet direkt efter så kan ju vara smart att ha med det haha! :) tog du smärtstillande innan eller är det onödigt?
  • Tr0ust
    Ssandra skrev 2019-08-26 16:14:40 följande:

    Jag har precis startat en Facebookgrupp som är hemlig för oss som försöker bli gravida :) där vi kan diskutera alls möjligt angående graviditet och symptom osv :) någon som vill vara med? Skriv till mig så lägger jag till er :)


    Jag har skickat till dig på meddelande:)
  • 10oktober
    Ssandra skrev 2019-08-26 16:14:40 följande:

    Jag har precis startat en Facebookgrupp som är hemlig för oss som försöker bli gravida :) där vi kan diskutera alls möjligt angående graviditet och symptom osv :) någon som vill vara med? Skriv till mig så lägger jag till er :)


    Jag har också skickat pm till dig :)
Svar på tråden BIM september 2019