• mimiii

    BIM september 2019

    Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

    BIM SEPTEMBER 2019

    5e: mimiii

  • Svar på tråden BIM september 2019
  • lillsockan
    Naya skrev 2019-08-26 12:25:14 följande:

    Hej!

    Hoppar in här... bim den 1/9, så bim-6 idag. Nu börjar den olidliga väntan. 

    Varit oskyddade sedan slutet på 2018, försökt aktivt i 5 månader... Händer inget :(
    Mannen har ett barn sen tidigare, jag har varit gravid en gång för ett par år sen men slutade med missfall. Börjar bli så orolig, alla mina vänner blir gravida bara deras partner tittar på dom. Hoppas på en liten majbebis <3


    Hej! Ville svara på din kommentar då jag och min kille är i exakt samma sits. Jag har också bim 1/9, började försöka i slutet av 2018 och har försökt aktivt i ca 6 månader. Jag käner också en oro, även om jag vet att det kan ta ett år utan att det är några konstigheter. Men jag blir superledsen vid varje mens i alla fall. Känns så oerhört jobbigt att inte veta om något är fel eller inte. Tänk om man kunde få veta NÄR det kommer ske, i så fall hade jag kunnat vänta med lätthet. Håller tummarna att vi får majbebisar båda två, men tyvärr känner jag inte ett endaste symptom.
  • Naya
    lillsockan skrev 2019-08-26 20:36:26 följande:

    Hej! Ville svara på din kommentar då jag och min kille är i exakt samma sits. Jag har också bim 1/9, började försöka i slutet av 2018 och har försökt aktivt i ca 6 månader. Jag käner också en oro, även om jag vet att det kan ta ett år utan att det är några konstigheter. Men jag blir superledsen vid varje mens i alla fall. Känns så oerhört jobbigt att inte veta om något är fel eller inte. Tänk om man kunde få veta NÄR det kommer ske, i så fall hade jag kunnat vänta med lätthet. Håller tummarna att vi får majbebisar båda två, men tyvärr känner jag inte ett endaste symptom.


    Åh! Känner exakt likadant... hade jag bara vetat ATT det går hade jag varit mycket lugnare. Jag har inte heller mycket symptom, inbillar mig att jag har lite ömma bröst bara... otroligt jobbiga dagar dom här sista innan mens. Extra jobbigt när ens närmsta kollega som började försöka samtidigt som mig snart går in i vecka 22 :?(
  • lillsockan
    Naya skrev 2019-08-26 21:02:05 följande:
    Åh! Känner exakt likadant... hade jag bara vetat ATT det går hade jag varit mycket lugnare. Jag har inte heller mycket symptom, inbillar mig att jag har lite ömma bröst bara... otroligt jobbiga dagar dom här sista innan mens. Extra jobbigt när ens närmsta kollega som började försöka samtidigt som mig snart går in i vecka 22 :?(
    Jag fattar att det känns jobbigt, har flera bekanta som går med jättemagar nu. Känns så konstigt att det hade kunnat varit jag. Håller tummarna att det går vägen för oss båda den här gången! Det är ju jättepositivt att du känner av symptom i alla fall 
  • Förstabarnet123
    Fladdriga svansen skrev 2019-08-26 16:48:25 följande:

    Äl smärtor idag, så borde få äl om 3-4 dagar :)

    Det börjar verkligen bli många den 10/9 nu, hoppas det betyder tur


    Håller också tummarna att det betyder tur!

    Äl idag för mig, och mannen överraskade med mys! Känner mig mera hoppfull denna månad.
  • Adlitam

    Ägglossning idag och sexat! Sexat även igår och kör hårt imorgon med :) vi har kört oskyddat i 3 år nu och inte lyckats bli gravida. Vi har heller inte tagit ägglossningstest eller hållt koll på när den infinner sig. Håll tummarna nu!!!!

  • Naya

    [quote=79857903][quote-nick]lillsockan skrev 2019-08-26 21:28:47 följande:[/quote-nick]Jag fattar att det känns jobbigt, har flera bekanta som går med jättemagar nu. Känns så konstigt att det hade kunnat varit jag. Håller tummarna att det går vägen för oss båda den här gången! Det är ju jättepositivt att du känner av symptom i alla fall [/

    Jaa, det känns ju fruktansvärt jobbigt när man måste träffa dom varje dag och de enda dom pratar om är sina graviditeter... symptom och symptom, jag är skengravid varje månad känns det som :/ så det är säkert inget denna månaden heller, försöker iaf att tänka så för att inte bli allt för besviken när mensen kommer! Kör ni med äl test och så med?

  • Nicciz
    EllaLo skrev 2019-08-26 17:59:00 följande:

    Åh Tack för tips, tänkte inte ens så långt att ha med binda! Ska tillbaka till jobbet direkt efter så kan ju vara smart att ha med det haha! :) tog du smärtstillande innan eller är det onödigt?


    Jag tog en Naproxen och en alvedon enligt läkarens ordination så gör det tycker jag. Det är ingen idé att chansa och ha ont. Hoppas det går bra för dig!
  • Fladdriga svansen
    Förstabarnet123 skrev 2019-08-26 21:46:30 följande:

    Håller också tummarna att det betyder tur!

    Äl idag för mig, och mannen överraskade med mys! Känner mig mera hoppfull denna månad.


    Bästa överraskningen man kan få :)

    Jag håller tummarna för dig nu
  • mimiii
    BIM SEPTEMBER

    1/9: NathalieBjorklund, AnneP, almqvist, Lyra78, Milka2, Naya
    3/9: Theresesvea, Idas123, AndraSladdis 
    4/9: Sofiakarin, Myrkryper 
    5/9: mimiii, MsPinnipeds, Phoworray, Siggy, TisslaM, Veronica5
    6/9: Michibell, Zyprexa, Tessi1
    7/9: Längtande95, Janniiique, Idapidan 
    8/9: Lylls, 10oktober
    9/9: Honungsvatten, Kattunge15, Tidiih, Nowoli
    10/9: Förstabarnet123, fladdriga svansen, Bambi91, boshab, LBP91 
    11/9: ketchup88 
    13/9: Cachy 
    14/9: cilia81, Nextchapter, Annali85, JeSuisMoi 
    16/9: lindamjonsson, Nicciz, Bettan84 
    18/9: awi 
    19/9: GrönTröja, Millemupp 
    20/9: FELT
    21/9: mea08, hundenhubbe 
    22/9 EllaLo, FruA2019, Ssandra
    23/9: SamiraBudva 
    24/9: Mathilda999, Tr0ust, Smurfen88
    25/9: pappersdocka, PelloBello, yasmir, Planerar2020
  • Adlitam
    mimiii skrev 2019-08-27 08:13:18 följande:
    BIM SEPTEMBER

    1/9: NathalieBjorklund, AnneP, almqvist, Lyra78, Milka2, Naya
    3/9: Theresesvea, Idas123, AndraSladdis 
    4/9: Sofiakarin, Myrkryper 
    5/9: mimiii, MsPinnipeds, Phoworray, Siggy, TisslaM, Veronica5
    6/9: Michibell, Zyprexa, Tessi1
    7/9: Längtande95, Janniiique, Idapidan 
    8/9: Lylls, 10oktober
    9/9: Honungsvatten, Kattunge15, Tidiih, Nowoli
    10/9: Förstabarnet123, fladdriga svansen, Bambi91, boshab, LBP91 
    11/9: ketchup88 
    13/9: Cachy 
    14/9: cilia81, Nextchapter, Annali85, JeSuisMoi 
    16/9: lindamjonsson, Nicciz, Bettan84 
    18/9: awi 
    19/9: GrönTröja, Millemupp 
    20/9: FELT
    21/9: mea08, hundenhubbe 
    22/9 EllaLo, FruA2019, Ssandra
    23/9: SamiraBudva 
    24/9: Mathilda999, Tr0ust, Smurfen88
    25/9: pappersdocka, PelloBello, yasmir, Planerar2020
    Vill du lägga in mig också? BIM 11/9 :)
Svar på tråden BIM september 2019