• mimiii

    BIM september 2019

    Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

    BIM SEPTEMBER 2019

    5e: mimiii

  • Svar på tråden BIM september 2019
  • Lyra78
    JossanA skrev 2019-08-27 11:09:14 följande:
    Känner också hopplöshet, varför skulle det gå nu när det inte har blivit nåt på snart 1 år?? Nej inga barn, sambon har velat vänta. Vi är 27 och 30 år. Har ni någon aning om varför det tar sån tid för er? Bakomliggande sjukdomar eller liknande?
    Vi har två barn sen tidigare, vilket är en stor tröst. Jag fick en kronisk sjukdom när jag väntade tvåan som först nu flera år senare är under kontroll, tidigare var det inte möjligt att ens försöka. Så för min del är det nog åldern som spelar in (min man är yngre). Så trots att jag tidigare har haft lätt för att bli gravid så är det inte sagt att det längre lyckas, tyvärr. Längtan blir inte mindre för det Rynkar på näsan. Kommer ni att utreda ifall det blir längre väntan än ett år?
  • Fladdriga svansen

    Svag stegring igår på ÄL tester men idag svagare. Kan ju vara så typiskt att jag inte har äl denna månad bara därför. Brukar hända emellanåt.

    Är ändå dag 15 nu så borde börjat fått nån liten stegring om de var på g. Då den i vanliga fall kommer på 15-16.

    Så ställer in mig på att de inte blir nåt denna månad, som att skydda känslorna lite.

    Tog ju rosenrot första veckan efter mens. Sist jag gjorde de kom äl på dag 10. Så vore konstigt om den kom senare denna gång

  • EllaLo
    Förstabarnet123 skrev 2019-08-27 15:05:05 följande:

    Hoppet är inte ute föränn mensen kommer :)

    Sen så sa någon nått fint en gång: Att allt som händer måste hända för att man sedan ska få JUST sin bebis. Annars hade bebisen inte varit just den person som den är :) Lät så fint, men vet inte om tanken på det hjälper alla gånger :)


    Kloka ord :) misstolka mig rätt men jag tror själv på ödet och att ?allt? har en mening.

    Dock alla som går igenom mf och ma det är bara ren orättvisa.

    Skickar en STOR kram till alla i tråden som känt att det varit hopplöst och deppigt på senaste.. nu laddar vi om, snart ny månad :)<3
  • Soul12

    Hej! Har mens nu med den värsta jäkla värken ever... Har försökt få till en liten sedan ett jobbigt MA som upptäcktes i vecka 12 i slutet av maj. Har inte tagit sig men gör ett nytt försök i september. Har BIM 25/9, kan nån lägga till mig? Denna gång ska jag försöka att inte tänka så mycket och inte testa mig för tidigt.

    Lycka till alla!

  • Bettan84
    Soul12 skrev 2019-08-27 19:37:11 följande:

    Hej! Har mens nu med den värsta jäkla värken ever... Har försökt få till en liten sedan ett jobbigt MA som upptäcktes i vecka 12 i slutet av maj. Har inte tagit sig men gör ett nytt försök i september. Har BIM 25/9, kan nån lägga till mig? Denna gång ska jag försöka att inte tänka så mycket och inte testa mig för tidigt.

    Lycka till alla!


    BIM SEPTEMBER

    1/9: NathalieBjorklund, AnneP, almqvist, Lyra78, Milka2, Naya
    3/9: Theresesvea, Idas123, AndraSladdis 
    4/9: Sofiakarin, Myrkryper 
    5/9: mimiii, MsPinnipeds, Phoworray, Siggy, TisslaM, Veronica5
    6/9: Michibell, Zyprexa, Tessi1
    7/9: Längtande95, Janniiique, Idapidan 
    8/9: Lylls, 10oktober
    9/9: Honungsvatten, Kattunge15, Tidiih, Nowoli
    10/9: Förstabarnet123, fladdriga svansen, Bambi91, boshab, LBP91 
    11/9: ketchup88, Adlitam
    13/9: Cachy 
    14/9: cilia81, Nextchapter, Annali85, JeSuisMoi 
    16/9: lindamjonsson, Nicciz, Bettan84 
    18/9: awi 
    19/9: GrönTröja, Millemupp 
    20/9: FELT
    21/9: mea08, hundenhubbe 
    22/9 EllaLo, FruA2019, Ssandra
    23/9: SamiraBudva 
    24/9: Mathilda999, Tr0ust, Smurfen88
    25/9: pappersdocka, PelloBello, yasmir, Planerar2020, Soul12

    så =)
  • Bettan84

    Hej alla fina

    Imorgon tänkte jag köra med ÄL testerna då "fertilitetsperioden" börjar. 

    Enligt de appar jag använder så kommer jag ha ÄL antingen den 1/9 eller den 2/9.

    Ni som använt CB digital advanced ÄL test - Hade ni sex ALLA dagar när monitorn visade en blinkande gubbe eller BARA den dagen ni fick en fast glad gubbe. 

    Jag tänker ifall den visar flera blinkande dagar på raden och man myser alla dagar, då kanske kavliteten på semierna inte blir så bra på ÄL dagen...? Man vill ju chansa på alla dagar haha 

  • Tr0ust
    Naya skrev 2019-08-27 14:16:15 följande:

    Bim -5 för mig idag... Dum som jag är tog jag ett "testa tidigt" gravtest som givetvis var toknegativt. Bröt nästan ihop, men så kommer lilla optimisten som tänker "det är för tidigt". Men chanserna är rätt små att det ska ha funkat denna gång... Jag har varit gravid en gång för ett par år sen (med en annan man), och då blev jag gravid oplanerat och första gången vi låg i princip. Det slutade dock med missfall i vecka 6. Men den gången plussade jag väldigt sent, bim +10, kan det betyda att jag är en "låghormonare"? Blir galen snart! Brösten ömmar galet mycket och det enda jag kan tänka på är det där efterlängtade plusset :(


    Så här det varit för mig och mina graviditeter. Jag har aldrig plussat tidigare än bim snarare mycket senare.
  • Lolana

    Går med 2:a försöket med ägglossningstickor 2 år efter myomektomi och 1 år av "spontana" försök. Bim 14/9.

  • Honungsvatten

    Men vad är egentligen oddsen att när man äntligen köpte CL ÄL-test så uteblir ÄL?!??

    Jag blir fullständigt galen på detta... Det kan ju BARA HÄNDA MIG.... Grinar ett tag ensam på på toan.... Men sen loggar man in här och hittar sina likasinnade ?systrar? och jag fylls då åter av hopp <3

    För inte är det väl kört bara för att man fyllt 32? Och detta är som sagt vårt försök till första barnet. Sen i vintras.

    Men jag hoppas, vill och tror... Att snart ska en bebis välja just mig och min kärlek... Om än kanske inte denna gång? Men vi har sett till att mysa ändå, så lite hopp har jag... Time Will Tell.

    Kärleke och kramar till Er ALLA!

  • mimiii
    Veronica5 skrev 2019-08-27 15:23:37 följande:

    [quote=79859290][quote-nick]mimiii skrev 2019-08-27 14:33:50 följande:[/quote-nick]Jag är också på BIM -9 och känner molvärk och ilningar, men kan ju lika gärna vara hjärnan som spökar haha. När tänker du testa? :)[/

    Jag ska försöka håll mig till kanske söndag eller måndag, men får se om jag klarar de :) du då?


    Okej! Jag åker bort söndag-torsdag så jag vet inte riktigt hur jag ska göra... Vill ju såklart helst testa hemma, så antingen söndag eller fredag morgon. Men att testa på söndag morgon och sen åka iväg någon timme efter känns inte så kul, skulle det vara negativt så är det ju ingen fara att åka men om det nu skulle vara positivt vill jag helst inte åka hemifrån... Men om jag känner mig själv rätt kommer jag inte kunna hålla mig till nästa fredag, haha.
Svar på tråden BIM september 2019