• mimiii

    BIM september 2019

    Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

    BIM SEPTEMBER 2019

    5e: mimiii

  • Svar på tråden BIM september 2019
  • hundenhubbe
    Freya18 skrev 2019-09-17 07:42:19 följande:

    Här är en till som känner noll symptom. Vet att man kan vara gravid trots att symptomen uteblir, men visst tappar man hoppet lite. :/

    BIM om tre dagar ungefär. Har ett test hemma som jag ska spara till efter BIM. Om mensen kommer så ska vi ta ett uppehåll några månader. Vill inte föda under sommarsemestern. Dom har så dåligt med personal och risken är stor att man får åka till ett annat sjukhus och då får vi åka väldigt långt. Är rädd för att föda trots att allt gick bra med första barnet som föddes flera veckor för tidigt. Han skulle egentligen ha kommit under semestertiderna och jag var såå orolig hela graviditeten att jag inte skulle få föda där. Jag jobbar själv inom akutsjukvården och har fått se hur hårt personalen får anstränga sig för att vården ska gå runt.

    Är jag ensam om att tänka så här?


    Jag tänker exakt samma... dock kommer vi inte pausa men skulle gärna vilja att de fäster nu så man slipper oroa sig.. Har jobbat på gyn som är nära bb och förlossningen här och hört hur hemskt det är på sommaren...
  • HoppasHoppas01

    BIM +2, har svaga svaga streck på stickan men inte sett att det blivit starkare sedan i lördags. Inställd på att testen visat fel alternativt kemisk graviditet.

    När jag hade det tidigare så blödde jag dock under 7 dagar och nu finns inte minsta tecken till blod? orolig för att det kanske inte kommer ut som det ska om det nu är något där... Hoppas fortfarande att strecken ska bli starkare :( 

  • Kattunge15
    solhatten skrev 2019-09-16 19:13:09 följande:

    Förstår inte hur man ska kunna få tiden att gå fram till BIM, är typ det ända jag kan tänka på.. Känner tyvärr ingenting så tror väl inte direkt att jag kommer plussa denna nånad????


    Jag plussade denna månaden o kände absolut ingenting innan, så man måååste inte ha massa symtom!
  • hundenhubbe
    HoppasHoppas01 skrev 2019-09-17 09:14:41 följande:

    BIM +2, har svaga svaga streck på stickan men inte sett att det blivit starkare sedan i lördags. Inställd på att testen visat fel alternativt kemisk graviditet.

    När jag hade det tidigare så blödde jag dock under 7 dagar och nu finns inte minsta tecken till blod? orolig för att det kanske inte kommer ut som det ska om det nu är något där... Hoppas fortfarande att strecken ska bli starkare :( 


    hoppas det blir starkare. har du tagit ett digitalt?
  • HoppasHoppas01
    hundenhubbe skrev 2019-09-17 09:18:08 följande:
    hoppas det blir starkare. har du tagit ett digitalt?
    Inte än pga känns meningslöst när strecken är så svaga, men funderar på att ta ett imorgon så att jag kan gå vidare om det är negativt.

    Dålig bild, men här är lördag (överst) och imorse. 
  • hundenhubbe
    HoppasHoppas01 skrev 2019-09-17 09:23:55 följande:

    Inte än pga känns meningslöst när strecken är så svaga, men funderar på att ta ett imorgon så att jag kan gå vidare om det är negativt.

    Dålig bild, men här är lördag (överst) och imorse. 


    Man ser ju strecken men som du säger svaga! Men dom syns!
  • hundenhubbe

    Har sån där mensvärk då det känns som att mensen kommer när som helst. Beräknad lördag eller söndag. Har beställt mer test idag, har bara ett kvar. Hoppas hoppas det är starkare imorgon. Dagarna kryper fram. Varje månad tänker jag: ska inte testa fören typ dagen innan bim för man analyserar sönder sig annars men ändå gör jag de för det är samtidigt roligt men spänningen på något vis :P man är ju lite konstig!

  • Freya18
    Tr0ust skrev 2019-09-17 08:41:52 följande:

    Jag är inne på samma spår som dig. Tar det sig inte nu väntar vi också :) helt normalt att känna så :)


    hundenhubbe skrev 2019-09-17 08:52:53 följande:

    Jag tänker exakt samma... dock kommer vi inte pausa men skulle gärna vilja att de fäster nu så man slipper oroa sig.. Har jobbat på gyn som är nära bb och förlossningen här och hört hur hemskt det är på sommaren...


    Skönt och höra att man inte är helt ensam med dessa tankar. Jag vill att förlossningen ska vara så lugn och harmonisk som möjligt. Jag hade väldigt tur med första förlossningen. Det var bara jag och en annan kvinna där (jag lyssnade på hennes skik och svordomar, haha) så det fanns gott om personal.

    Men samtidigt tänker jag hur mysigt det skulle vara att gå sommarklädd med en stor kula. :)
  • hundenhubbe


    Sista bilden jag lovar. Tittade förra månaden äl +10 och de var starkare då... Så känns som att det inte är något ändå.
Svar på tråden BIM september 2019