• Erikslust

    Jag söker en älskarinna. Hur finner jag henne?

    Frun min är asexuell. Jag saknar sexet. Var finner jag det?

  • Svar på tråden Jag söker en älskarinna. Hur finner jag henne?
  • Anonym (Självinsikt är sexigt)
    Erikslust skrev 2019-12-07 00:54:22 följande:

    Bra ide!


    Vilken av dem? nr 3 var ironisk om det var den du avsåg.... men förstod du kanske inte.
  • Anonym (50 years of grey)
    Anonym (Sunt) skrev 2019-12-02 11:42:54 följande:
    Att hon glömt pillren behöver väl inte förhindra att ni har sex? Använd kondom eller om du inte vill ha fler barn så boka tid och sterilisera dig.
    Fast det blir otrevliga flytningar när hon glömmer pillerna, sex blir uteslutet i alla former då (enligt henne). Tidigare använde hon hormonspiral, men den blev hon  (mer) ilsk av, dessutom orsakade den ständiga flytningar, då sa jag åt henne att skippa det där med spiraler helt, kanske prova något piller eller allra helst ingenting, finns ju kondom liksom, men då kom hon hem med kopparspiral, och den bråkade ännu mer. så det blev några år utan sex, men så började hon med minipiller för 3 år sedan, och dom funkar kanon....om man tar dom vill säga.

    Så jag har försökt att få henne att skippa allt vad p- heter, men hon blir övertalad av gynekologen att prova något nytt varje gång.

  • Oerhörd
    Anonym (50 years of grey) skrev 2019-12-09 15:00:52 följande:

    Fast det blir otrevliga flytningar när hon glömmer pillerna, sex blir uteslutet i alla former då (enligt henne). Tidigare använde hon hormonspiral, men den blev hon  (mer) ilsk av, dessutom orsakade den ständiga flytningar, då sa jag åt henne att skippa det där med spiraler helt, kanske prova något piller eller allra helst ingenting, finns ju kondom liksom, men då kom hon hem med kopparspiral, och den bråkade ännu mer. så det blev några år utan sex, men så började hon med minipiller för 3 år sedan, och dom funkar kanon....om man tar dom vill säga.

    Så jag har försökt att få henne att skippa allt vad p- heter, men hon blir övertalad av gynekologen att prova något nytt varje gång.


    Funkar kanon utom den lilla bieffekten att hon har tappat lusten till sex..? Vi är rätt många som slutat med hormonella p-medel för det blev ju fan ändå aldrig nåt liggande, och sen kom lusten som ett brev på posten. (Forna tiders Posten ^^)
  • Anonym (Älskarinna)
    Erikslust skrev 2019-08-11 17:51:28 följande:

    Frun min är asexuell. Jag saknar sexet. Var finner jag det?


    Hur går det? Har du hittat någon än?
  • Anonym (Älskarinna)
    Erikslust skrev 2019-08-11 17:51:28 följande:

    Frun min är asexuell. Jag saknar sexet. Var finner jag det?


    Hur går det? Har du hittat någon än?
  • Erikslust
    Anonym (Älskarinna) skrev 2019-12-14 13:31:54 följande:
    Hur går det? Har du hittat någon än?
    Inte så bra. Har fått många goda råd här. Prövat flera men tyvärr.. Kastrering kanske kan få mej att fokusera på annat än sex..
  • Erikslust

    Oj! Där tog jag på mej offerkoftan.


    Har talat med frun om det men hon står på sig. Frun min säger att hon är inte kåt men älskar mej och hon vill inte att jag har sex med någon annan.

  • anonymsoy87
    Erikslust skrev 2019-12-14 18:46:16 följande:

    Oj! Där tog jag på mej offerkoftan.

    Har talat med frun om det men hon står på sig. Frun min säger att hon är inte kåt men älskar mej och hon vill inte att jag har sex med någon annan.


    Tjena vännen, Jag sitter också på samma stolen som dig. Jag var också ledsen och stressad pga nollsex i vårt förhållande. När man sitter och tänker bara på det, blir det ännu värre. Jag hittat en lösning och det funkar för mig. Efter jag börjat Fokusera på träningen , börjar det bli bättre för mig. Nu mår jag bra och pigg. Det här är inte en permanent lösning men det hjälper
  • Anonym (Camilla)
    Erikslust skrev 2019-12-14 18:46:16 följande:

    Oj! Där tog jag på mej offerkoftan.

    Har talat med frun om det men hon står på sig. Frun min säger att hon är inte kåt men älskar mej och hon vill inte att jag har sex med någon annan.


    Det är inte ok för henne att säga så. Långt ifrån ok. Boka tid hos familjeterapeut. Hon, och även du, måste se din del i relationen. Ni måste komma fram till en hållbar nivå för er båda. Hon gör det jädrigt lätt för sig genom att säga att hon inte är kåt och du får inte ha sex med någon annan. Frågan är varför hon inte är kåt? Vad har varit/är hennes önskemål och vad hon tänder på. Hur vill hon bli uppvaktad, tillfredsställd? Vad ger du henne av det hon vill? Vad vill hon göra med/för dig? Ni måste både lyssna och prata med varandra. Därför rekommenderar jag en utomstående som leder samtalet framåt. I diskussionen behöver ni även ta upp skilsmässa. Det kan också vara en lösning.
Svar på tråden Jag söker en älskarinna. Hur finner jag henne?