• swallow the big moon

    Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

    Hej

    Tänkte vi kunde ha en tråd för äl-tester.

    Där man kan dela sina test för input eller man vill dela sina stegringar för dem som är nya på Äl-testet.

  • Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?
  • norrpreg

    Hjälp!



    Dom 2 sista testen är igår, starkt igår på morgonen och så är de svagt senare på eftermiddagen, räknas detta som positivt igår morse?

  • Scel

    Hoppar in i tråden, hoppas det är okej!

    Jag och sambon har precis bestämt oss för att börja försöka skaffa barn. Eftersom jag är 30 år och aldrig varit gravid innan (aldrig varit tillsammans med nån jag velat ha barn med tidigare) så har jag nu börjat med ägglossningstester för att vara säker när ägglossningen är. Har även en app som jag fyllt i över ett år tillbaka. Alltså väldigt ny på detta och är nu fjärde dagen jag testar, har fått svaga streck som blivit lite starkare och imorse fick jag detta. Är det positivt?

  • Magda11

    Hej!

    30 december slutade jag med minipiller och den 24 januari fick jag min första mens (hade ingen mens under tiden med minipiller) som var över den 29e. 

    Eftersom detta är min första mens efter tiden med minipiller så har jag dålig koll på min cykel (dock har den varit väldigt regelbunden tidigare) och inväntar nu ägglossning. I och med att jag har dålig koll på cykeln så började jag ta ägglossningstest redan igår och har tagit ett till idag. Skulle behöva hjälp att tyda dom. Igår syntes ett svagt streck och idag ett betydligt starkare. Förstår att inget av dom är positivt, men är det normalt att stegringen börjar såhär snabbt efter mensen? Enligt min mensapp ska jag ha ägglossning på fredag (förstår att den inte går att lita på exakt än då jag inte kommit underfund med hur min cykel är än). Tänker att i och med utslaget jag får nu så borde den komma tidigare? Eller? 

    Är väldigt ny när det kommer till detta, så håller på att lära mig allt. 
    Hoppas någon kan hjälpa :)

  • Magda11
    Magda11 skrev 2020-02-01 17:02:12 följande:

    Hej!

    30 december slutade jag med minipiller och den 24 januari fick jag min första mens (hade ingen mens under tiden med minipiller) som var över den 29e. 

    Eftersom detta är min första mens efter tiden med minipiller så har jag dålig koll på min cykel (dock har den varit väldigt regelbunden tidigare) och inväntar nu ägglossning. I och med att jag har dålig koll på cykeln så började jag ta ägglossningstest redan igår och har tagit ett till idag. Skulle behöva hjälp att tyda dom. Igår syntes ett svagt streck och idag ett betydligt starkare. Förstår att inget av dom är positivt, men är det normalt att stegringen börjar såhär snabbt efter mensen? Enligt min mensapp ska jag ha ägglossning på fredag (förstår att den inte går att lita på exakt än då jag inte kommit underfund med hur min cykel är än). Tänker att i och med utslaget jag får nu så borde den komma tidigare? Eller? 

    Är väldigt ny när det kommer till detta, så håller på att lära mig allt. 
    Hoppas någon kan hjälpa :)


    Tog ett nytt test idag (samma tid som igår) och det visar svagare än gårdagens. Vad kan det bero på? 
  • Lovart
    Magda11 skrev 2020-02-02 16:49:31 följande:

    Tog ett nytt test idag (samma tid som igår) och det visar svagare än gårdagens. Vad kan det bero på? 


    Du kanske hade fullt utslag i natt ????
  • Grubb87

    hmm hjälp , är ny på der här med ägglossningstest. Idag tog jag test för tredje dagen, alltså har tagit kl 13 tre dagar i rad. Testet har blivit starkare tredje dagen idag kl 13 men nu när jag tog 20.00 visar testet ingenting(tog två tester för säkerhets skull). Hur ska jag tolka detta? Hade jag min ägglossning under dagen idag?

  • Magda11
    Lovart skrev 2020-02-02 17:48:14 följande:

    Du kanske hade fullt utslag i natt ????


    Känns väldigt tidigt med ÄL fyra-fem dagar efter avslutad mens? Eller kan det vara så?
  • Grubb87

    Hmm snälla hjälp vad tror ni detta innebär? Har tagit äl-tester 4dgaar i rad samma tid, dag tre blev det något mörkare men ändå inte positivt. Nu redan ljusare igen. Tror ni jag har haft äl ändå?

  • Grubb87


    Hmm snälla hjälp vad tror ni detta innebär? Har tagit äl-tester 4dgaar i rad samma tid, dag tre blev det något mörkare men ändå inte positivt. Nu redan ljusare igen. Tror ni jag har haft äl ändå?
  • Planerar2020
    Grubb87 skrev 2020-02-03 16:12:01 följande:

    Hmm snälla hjälp vad tror ni detta innebär? Har tagit äl-tester 4dgaar i rad samma tid, dag tre blev det något mörkare men ändå inte positivt. Nu redan ljusare igen. Tror ni jag har haft äl ändå?


    Vilken tid på dygnet tar du testerna?
Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?