• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Majja92
    viljaa skrev 2019-09-11 21:05:16 följande:

    Jag fryser jämt på jobbet haha!! Vet inte om det är extra kallt där eller om det beror på lillen :)


    Jag va helt säker på att jag höll på att bli sjuk, sen googlade jag lite och det verkar va ganska vanligt i början på en graviditet. Värre symptom kan man ju ha! :P
  • ahland

    Är det någon mer som mår illa såhär tidigt? Enligt preglife är jag i vecka 3+5 idag, plussade i söndags på 3+2 (eftermiddagsurin, CB digital och fick 1-2 veckor). KAN vara så att jag räknat fel på ägglossningen men jag tror inte det (använde CB digital med dubbel hormonindikator). Började känna diffust illamående redan på vad som isf skulle vara ÄL+5, vilket känns EXTREMT tidigt. Mådde aldrig såhär med sonen för snart 4 år sen.

    Sambon är bombsäker på att det är tvillingar med anledning av att jag mår som jag gör och att jag har det i släkten - tvåäggstvillingar dårå - varav mina småsyskon är tvåäggs :)

  • Blivande3barnsmamma
    Kattunge15 skrev 2019-09-11 21:13:45 följande:

    Vad mysigt att ha vänner som är gravida samtidigt!


    Min kollega på jobb är också gravid. Men jag känner att jag måste vänta lite med att berätta för alla på jobb. Sen att jag inte har några symptom alls gör inte saken bättre. Men vi får hålla tummarna och hoppas att allt är bra
  • Aejvg
    LegoS skrev 2019-09-11 22:24:14 följande:

    Är det vanligt att symptom försvinner i v6?


    Mina gjorde det. Va jätte lite öm i tuttarna. Me nu har huvudvärk och trötthet börjat komma tillbaka och illamåeende under dagarna och är öm i tuttarna igen. Är v 7 (6+4)
  • Trostar

    Ni som mår illa, kräks ni?

    Jag är vecka 5+4 idag. Mådde illa HELA dagen igår, men har mått illa varje dag från före jag plussade. Mår illa när jag vaknar på natten också. Varierar hur mycket - ibland bara diffust lätt illamående ibland så jag får sätta mig ner för att inte allt ska börja snurra. Har bara stått och hulkat en gång utan att kräkas.

    Kräks ni eller det stannar vid illamående?

  • Fladdriga svansen
    Trostar skrev 2019-09-12 06:05:43 följande:

    Ni som mår illa, kräks ni?

    Jag är vecka 5+4 idag. Mådde illa HELA dagen igår, men har mått illa varje dag från före jag plussade. Mår illa när jag vaknar på natten också. Varierar hur mycket - ibland bara diffust lätt illamående ibland så jag får sätta mig ner för att inte allt ska börja snurra. Har bara stått och hulkat en gång utan att kräkas.

    Kräks ni eller det stannar vid illamående?


    Mår bara lite illa just nu men tror de kommer eskalera längre fram.

    Men med första så kräktes jag som en fontän däremot, gick absolut inte sätta sig i nåt fordon öht. Men fick Lergigan comp utskrivet som funkade bra.
  • Kattunge15
    Trostar skrev 2019-09-12 06:05:43 följande:

    Ni som mår illa, kräks ni?

    Jag är vecka 5+4 idag. Mådde illa HELA dagen igår, men har mått illa varje dag från före jag plussade. Mår illa när jag vaknar på natten också. Varierar hur mycket - ibland bara diffust lätt illamående ibland så jag får sätta mig ner för att inte allt ska börja snurra. Har bara stått och hulkat en gång utan att kräkas.

    Kräks ni eller det stannar vid illamående?


    Har min första morgon av illamående idag... vaknade tidigt av det. Inte spytt!
  • Majja92

    Kan någon förklara för mig det här med hur man räknar veckor? Känner mig helt lost :P Enligt Flo finns det aktuell/komplett vecka, vilken ska man använda?

    Jag hade min sista mens första dag 14/8 så borde va 4+2? Men det KAN också va 5+2 enligt Flo?

Svar på tråden BF MAJ 2020