• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Gabby
    Majja92 skrev 2019-09-11 19:11:13 följande:

    Någon annan som lider av frossa? Jag är så ohyggligt frusen på kvällarna! Läst att det kan va järnbrist eller bara att graviditeten tar mycket av energin, någon som vet?

    Har inte ätit kött på många år (äter dock VÄLDIGT mycket bra och varierad mat) men kanske dags att börja äta lite tillskott nu när man väntar en liten.


    Jag fryser!! Har gjort de i några veckor. Även fast jag låg i badet, i varmvatten, så frös jag.. 
  • Gabby
    Trostar skrev 2019-09-12 06:05:43 följande:

    Ni som mår illa, kräks ni?

    Jag är vecka 5+4 idag. Mådde illa HELA dagen igår, men har mått illa varje dag från före jag plussade. Mår illa när jag vaknar på natten också. Varierar hur mycket - ibland bara diffust lätt illamående ibland så jag får sätta mig ner för att inte allt ska börja snurra. Har bara stått och hulkat en gång utan att kräkas.

    Kräks ni eller det stannar vid illamående?


    Jag mår illa, fy fasen Tyst har inte kräkts än men de känns som att de kommer snart. Mådde inte alls illa när jag väntade sonen som är född 2018.
  • LBP91

    Idag har jag bokat in både inskrivningssamtal och tidigt ultraljud. Ultraljudet blir i vecka 8 så om 3 veckor och inskrivningen blir i vecka 10. Känns skönt att vi ska få se det lilla krypet och att jag kanske kan bli lite mindre orolig. Bokade tid på Mama Mia på söder, har hört väldigt bra om dem.

  • LBP91
    Trostar skrev 2019-09-12 06:05:43 följande:

    Ni som mår illa, kräks ni?

    Jag är vecka 5+4 idag. Mådde illa HELA dagen igår, men har mått illa varje dag från före jag plussade. Mår illa när jag vaknar på natten också. Varierar hur mycket - ibland bara diffust lätt illamående ibland så jag får sätta mig ner för att inte allt ska börja snurra. Har bara stått och hulkat en gång utan att kräkas.

    Kräks ni eller det stannar vid illamående?


    Jag har jättekonstigt illamående. Jag mår för det mesta bra men om jag inte äter just precis det som jag är sugen på börjar jag må illa och både igår och idag spydde jag av att borsta tänderna.
  • fyrasnartfem
    Trostar skrev 2019-09-12 06:05:43 följande:

    Ni som mår illa, kräks ni?

    Jag är vecka 5+4 idag. Mådde illa HELA dagen igår, men har mått illa varje dag från före jag plussade. Mår illa när jag vaknar på natten också. Varierar hur mycket - ibland bara diffust lätt illamående ibland så jag får sätta mig ner för att inte allt ska börja snurra. Har bara stått och hulkat en gång utan att kräkas.

    Kräks ni eller det stannar vid illamående?


    Tredje dagen med illamående, inte spytt en enda gång. Mår bra på morgonen när jag vaknar, sedan drar det smått igång runt 9-10 och blir värre och värre heeela dagen tills jag somnar. Sen när jag vaknar mår jag bra igen. Så himla konstigt, mina två tidigare har jag mått illa från morgon till kväll och spytt på morgonen (och oftast några gånger till under dagen). Men nu mår jag bara illa. Dock tillräckligt så jag inte klarar av att gå till skolan, men än så länge inte spytt
  • Kattunge15
    LBP91 skrev 2019-09-12 08:58:17 följande:

    Idag har jag bokat in både inskrivningssamtal och tidigt ultraljud. Ultraljudet blir i vecka 8 så om 3 veckor och inskrivningen blir i vecka 10. Känns skönt att vi ska få se det lilla krypet och att jag kanske kan bli lite mindre orolig. Bokade tid på Mama Mia på söder, har hört väldigt bra om dem.


    Spännande, är det privat för det tidiga ultraljudet? Vad kostar ett sånt?
  • Miruska
    Majja92 skrev 2019-09-12 07:21:50 följande:

    Kan någon förklara för mig det här med hur man räknar veckor? Känner mig helt lost :P Enligt Flo finns det aktuell/komplett vecka, vilken ska man använda?

    Jag hade min sista mens första dag 14/8 så borde va 4+2? Men det KAN också va 5+2 enligt Flo?


    Min sista mens var den 16/8, verkar som jag är i 4+0. Så tror du har rätt! Men är också förvirrad...
  • LBP91
    Kattunge15 skrev 2019-09-12 10:04:46 följande:

    Spännande, är det privat för det tidiga ultraljudet? Vad kostar ett sånt?


    Nja det är också på Mama Mia men eftersom det är innan jag har blivit inskriven så kostar det 600kr. Helt överkomligt. Har sett andra som tar över tusenlappen.
  • Kattunge15
    Majja92 skrev 2019-09-12 07:21:50 följande:

    Kan någon förklara för mig det här med hur man räknar veckor? Känner mig helt lost :P Enligt Flo finns det aktuell/komplett vecka, vilken ska man använda?

    Jag hade min sista mens första dag 14/8 så borde va 4+2? Men det KAN också va 5+2 enligt Flo?


    Min sista mens första dag var 13/8 och alla appar säger olika vilken vecka. Har Flo, Pregglife och Preggers, fattar inte vilken jag ska gå efter?!
  • Majja92
    Kattunge15 skrev 2019-09-12 10:42:55 följande:

    Min sista mens första dag var 13/8 och alla appar säger olika vilken vecka. Har Flo, Pregglife och Preggers, fattar inte vilken jag ska gå efter?!


    Så förvirrande :/ men jag tror jag är i v.5 (4+2). Så 4:a kompletta veckor men den 5 är påbörjad så därför är jag i v.5.
Svar på tråden BF MAJ 2020