• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Fladdriga svansen
    Nextchapter skrev 2019-09-19 10:33:52 följande:

    Aha okej, ja vi får se vad dom säger här :)

    Är det dumt att vänta med att ringa i ca 1 vecka för att boka in första besöket?

    Hade velat ta ett test om ca 1 vecka nämligen o se om jag får starkare streck o så innan..


    Klart de inte är dumt. Mvc är frivilligt så du kan ringa nu, om en vecka, om 4 månader eller aldrig om du vill :) helt upp till dig.
  • jevana
    Bettan84 skrev 2019-09-19 06:46:50 följande:

    Är det någon som är dålig i magen ? Det är bättre så här än förstoppning men inge kul att behöva springa på toa jämt hehe . Har läst att det kan vara gravhormonerna .

    :) så långe lillen mår bra där inte så .. det är viktigaste .


    Inte dålig i magen nu men då jag var det i förra graviditeten så var boven vitamintillskottet jag åt. Valde sedan en annan sort och mådde mycket bättre :)
  • HejsanJenny

    Igår kväll hade vi sex för första gången sedan jag plussade, är i 6+5. För en stund var det lite blod när jag torkade mig. Är det vanligt? :/

  • nellienypon
    Nextchapter skrev 2019-09-19 09:35:25 följande:

    Hej,

    Va skönt! Jaha? Trodde man gjorde inskrivning o alla proverna vid första besöket? :)


    Det var mest samtal om alkohol, tobak, motion, mat osv. Sen upplägget på graviditeten. Vilka besök som kommer komma osv. Är bara i vecka 6. Vecka 10 ska jag ta prover samt boka in kubtestet som kommer komma cirka vecka 11-12 för mig. Hälsosamtalet var egentligen ?sunt förnuft? och vad man ska tänka på. Fick träffa min barnmorska första gången som ska följa mig hela graviditeten. Så det var ju mysigt!
  • nellienypon
    HejsanJenny skrev 2019-09-19 11:14:10 följande:

    Igår kväll hade vi sex för första gången sedan jag plussade, är i 6+5. För en stund var det lite blod när jag torkade mig. Är det vanligt? :/


    Ja, det är ingen fara. Man har sköra slemhinnor. Så länge det inte ökar i blodmängd eller du får ont i magen behöver du inte vara orolig.
  • flickan89

    Vi ska på typ hälsosamtal på onsdag.. ringde idag och frågade om man kunde få göra ett vul också eftersom man går runt och ororar sig hela tiden.. men det var blankt nej! Man gör bara det innan v 12 om man får blödning eller annat själ.. dom skulle inte ens ta ett hcg prov på onsdag.. blir så ledsen att behöva vänta till vecka 12.. är ju en evighet!! Hade vi gjort ivf hade vi fått ett vul vecka 7! Vad är skillnaden liksom :'(

    En annan fråga. Näsblod är det vanligt? Haft näsblod kanske 5ggr i livet och idag kom det och bara forsade. Blödde typ ner hela klassrummet (lärare)

  • nellienypon

    Lägger till mig också :)

    BF lista

    1/5 - viljaa, Saandrisen, Lavisa, aejvg, Ngravid

    2/5 - EmmaAF,, Gabby

    3/5 - Saga92, EnNathaliee

    4/5 - jevana,

    5/5 - ankan6, höstmamma

    6/5 - blivande3barnsmamma, zebra, fyrasnartfem,

    9/5 - kanela84, trostar,

    10/5 - HejsanJenny,

    11/5 - Hoffesport, almqvist

    12/5 - siggy, rebeckall

    13/5- Habba

    16/5 - Idapidan,

    17/5 - Humlan1989,

    18/5 - Nowoli,

    19/5 - LBP91, LegoS, nellienypon

    20/5 - fladdriga svansen, kattunge15, Miruska, flickan89,

    21/5 - ahland,

    23/5 - Nextchapter

    24/5 wifeV

    26/5 - Millemupp[/quote]

  • Nextchapter

    Okej, tack för svar :)

    Då avvaktar jag lite :) känner att jag vill landa lite o vara säker på att det stegrar sig o är på riktigt liksom :)


    Fladdriga svansen skrev 2019-09-19 11:06:12 följande:

    Klart de inte är dumt. Mvc är frivilligt så du kan ringa nu, om en vecka, om 4 månader eller aldrig om du vill :) helt upp till dig.


  • Nextchapter

    Okej jag förstår :) jag är nog i vecka 5 tror jag.


    nellienypon skrev 2019-09-19 11:16:01 följande:

    Det var mest samtal om alkohol, tobak, motion, mat osv. Sen upplägget på graviditeten. Vilka besök som kommer komma osv. Är bara i vecka 6. Vecka 10 ska jag ta prover samt boka in kubtestet som kommer komma cirka vecka 11-12 för mig. Hälsosamtalet var egentligen ?sunt förnuft? och vad man ska tänka på. Fick träffa min barnmorska första gången som ska följa mig hela graviditeten. Så det var ju mysigt!


  • HejsanJenny
    nellienypon skrev 2019-09-19 11:17:33 följande:

    Ja, det är ingen fara. Man har sköra slemhinnor. Så länge det inte ökar i blodmängd eller du får ont i magen behöver du inte vara orolig.


    Tack för snabbt svar <3
Svar på tråden BF MAJ 2020