• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • flickan89
    malinmalan skrev 2019-09-19 19:45:17 följande:

    Har precis samma funderingar som dig kring detta med minskade symtom. Har också testat som en galning för att se ökning av HCG. Ökar gör det och idag v 5+2 fick jag 3+ i veckor på CB digital och teststreck som var starkare än kontrollstrecket på rfsu.. Så långt känns det jättebra!

    Mina symtom ändrar sig dock hela tiden, från dag till dag och även under dagen. Molvärk till och från, ömmande bröst till och från, drar i ljumskarna ibland, rapig, ibland lite illamående. Illamåendet har minskat en del senaste dagarna och det gör mig mest nojig.

    Är det fler som känner igen sig eller har erfarenhet av symtom som minskar eller varierar mycket i v. 6?? :)


    Grattis och välkommen hit! :)

    Jag är också i vecka 6 just nu med första bebisen så kan inte svara på om det är vanligt.. men jag har samma känsla! Mår illa lite till och från, trött på eftermiddagarna och kvällarna om jag inte vilar somnar jag vid 7 senast, brösten ömmar till å från bröstvårtorna håller dock sig ömma hela tiden.. molvärk ibland och igår började jag känna i livmodern typ.. och idag forsade det blod från näsan..

    Man vill känna hela tiden att det är något där! Så fort man inte känner något oroar man sig istället :(
  • Lovisa92

    Hej alla! Ny i tråden och på Familjeliv... :) är gravid med planerade födsel 19/5-20 och idag i vecka 5+3. Mår inge vidare för tillfället, jätteont i nederdelen av magen från och till (mest på kvällen och natten) så känns som att jag håller på att bli lite knäpp, svårt att jobba och verka som vanligt när man knappt får sova! Någon annan som känner igen sig?

  • jhms
    Daphodil skrev 2019-09-19 19:14:04 följande:

    Vågar skriva här nu. Har en 3årig dotter, och ett MA i v 16 i våras vilket var jättejobbigt.

    Nu är jag gravid i v 9, och idag blev det ultraljud. Inför det googlade jag solskenshistorier från folk som känt minskade symtom, eftersom mitt illamående avtagit senaste dagarna och kissnödigheten är borta sedan nån vecka. Och vi fick se ett tickande hjärta och ett foster som var i rätt storlek. Hoppas nu att det får gå vägen.


    Grattis!! Hoppas verkligen att det går vägen för er <3 Vad skönt att läsa, är i samma situation och ska göra ul imorgon. Är så obeskrivligt nervös och nojig, mina symtom går upp och ner från dag till dag.
  • Fladdriga svansen

    Grattis alla nya:) vad kul.

    Det finns en hemlig grupp på fb om ni vill gå med. Ni får skriva till vinmonster då :)

    Skriv gärna in er här också.

    BF lista

    1/5 - viljaa, Saandrisen, Lavisa, aejvg, Ngravid

    2/5 - EmmaAF,, Gabby

    3/5 - Saga92, EnNathaliee

    4/5 - jevana,

    5/5 - ankan6, höstmamma

    6/5 - blivande3barnsmamma, zebra, fyrasnartfem,

    9/5 - kanela84, trostar,

    10/5 - HejsanJenny,

    11/5 - Hoffesport, almqvist

    12/5 - siggy, rebeckall

    13/5- Habba

    16/5 - Idapidan,

    17/5 - Humlan1989,

    18/5 - Nowoli,

    19/5 - LBP91, LegoS, nellienypon

    20/5 - fladdriga svansen, kattunge15, Miruska, flickan89,

    21/5 - ahland,

    23/5 - Nextchapter

    24/5 wifeV

    26/5 - Millemupp, pappersdocka

  • Millemupp
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-09-19 18:15:48 följande:

    Men det är det, jag tror inte de tar tidigare än v. 9 jag kommer vara i vecka 9+5 enligt bms räkningar. Så tror inte jag kommer få det 1 vecka innan :(


    Men VUL kan man ju se hjärtslag på fr o m v 7. Eller har de andra rutiner för det hos er? Vilken v är du i nu?
  • Daphodil
    jhms skrev 2019-09-19 19:56:18 följande:

    Grattis!! Hoppas verkligen att det går vägen för er <3 Vad skönt att läsa, är i samma situation och ska göra ul imorgon. Är så obeskrivligt nervös och nojig, mina symtom går upp och ner från dag till dag.


    Tack! Jag har faktiskt börjat föra dagbok över alla svängningar i symtom, för att ha som lugnande läsning vid en eventuell nästa graviditet. Det verkar vara standard att ha bättre och sämre dagar. Lycka till på UL, vilken vecka är du i?
  • Blivande3barnsmamma
    Millemupp skrev 2019-09-19 20:05:15 följande:

    Men VUL kan man ju se hjärtslag på fr o m v 7. Eller har de andra rutiner för det hos er? Vilken v är du i nu?


    Jag vet inget om just VUL och har inte heller gjort det innan, men bm berättade för mig att de inför något nytt och det var just ultraljud tidigt i graviditeten.

    Jag är i v. 8 (7+0)
  • malinmalan
    flickan89 skrev 2019-09-19 19:54:58 följande:
    Grattis och välkommen hit! :)

    Jag är också i vecka 6 just nu med första bebisen så kan inte svara på om det är vanligt.. men jag har samma känsla! Mår illa lite till och från, trött på eftermiddagarna och kvällarna om jag inte vilar somnar jag vid 7 senast, brösten ömmar till å från bröstvårtorna håller dock sig ömma hela tiden.. molvärk ibland och igår började jag känna i livmodern typ.. och idag forsade det blod från näsan..

    Man vill känna hela tiden att det är något där! Så fort man inte känner något oroar man sig istället :(
    Tack och grattis till dig också!

    Ja jösses vad man analyserar minsta vink från kroppen just nu! Ibland vet man inte vad man inbillar sig och inte heller.. Jag tar dessutom extra progesteron fortfarande pga IVF:en så då har man ytterligare en faktor som kan vara orsaken till de symtom som ändå finns ;)

    Längtar liksom efter att må riktig illa, haha.. Kommer kanske få äta upp min önskan senare om detta går vägen..
  • Blivande3barnsmamma
    jhms skrev 2019-09-19 19:54:06 följande:

    Tack! Jag hoppas verkligen att jag kan få lugnade besked och stilla min oro lite <3 Hoppas allt går bra för dig och den lilla också! Man överanalyser vart enda litet symtom och alla graviditeter kan ju skilja sig åt, även ens egna så håller alla tummar och tår att det går vägen för dig också :)


    Tack det var rart av dig, så snälla ord <3

    Ja det är klart man vill hela tiden att allt ska vara bra och är det något som är bra så hittar man miljoner andra saker att oroa sig för. Men det är ju mammahjärtat.

    Jag hoppas det går bra för alla av oss här inne <3
  • malinmalan

    Lägger till mig här också :)

    BF lista 

    1/5 - viljaa, Saandrisen, Lavisa, aejvg, Ngravid 

    2/5 - EmmaAF,, Gabby 

    3/5 - Saga92, EnNathaliee 

    4/5 - jevana, 

    5/5 - ankan6, höstmamma 

    6/5 - blivande3barnsmamma, zebra, fyrasnartfem, 

    9/5 - kanela84, trostar, 

    10/5 - HejsanJenny, 

    11/5 - Hoffesport, almqvist 

    12/5 - siggy, rebeckall 

    13/5- Habba 

    16/5 - Idapidan, 

    17/5 - Humlan1989, 

    18/5 - Nowoli, 

    19/5 - LBP91, LegoS, nellienypon, malinmalan

    20/5 - fladdriga svansen, kattunge15, Miruska, flickan89, 

    21/5 - ahland, 

    23/5 - Nextchapter 

    24/5 wifeV 

    26/5 - Millemupp, pappersdocka

Svar på tråden BF MAJ 2020