• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • malinmalan
    jevana skrev 2019-09-27 19:17:38 följande:
    Vad intressant! Tack för att du delade med dig!

    Jag är inte en testare, nöjde mej med ett test på BIM+1 och ett två dagar senare för att kolla stegring, mest för att jag hade ett test överlopps. Mer är så är jag väl för snål för :D
    Vad skönt det låter!! :) Bara en dum ovana att hålla på att testa vidare. Nu ska jag i alla fall sluta efter upptäckten igår. Testen säger ju uppenbarligen inte mycket längre ändå :)
  • Blivande3barnsmamma
    viljaa skrev 2019-09-28 06:31:56 följande:

    Hej!! Grattis till graviditeten :) jag är också mest trött. Jag har inget att jämföra med eftersom detta är min första graviditet men precis som du upplever jag att jag fått väldigt sena tider. Jag är v9+1 idag och har KUB först 25 okt när jag är i 13+1 , dvs v 14 och inskrivning 15+5 alltså v16!! Är detta normalt?


    Jag har inskrivning den 15/10, men ska dock görs ett tidigt ultraljud den 7/10.

    På inskrivningen kommer jag vara i vecka 10+6.
  • jevana
    malinmalan skrev 2019-09-28 09:42:10 följande:

    Vad skönt det låter!! :) Bara en dum ovana att hålla på att testa vidare. Nu ska jag i alla fall sluta efter upptäckten igår. Testen säger ju uppenbarligen inte mycket längre ändå :)


    Tänker mest att ytterligare tester bara skulle göra mig mer nojig. Kanske lärde jag mig det i förra graviditeten då jag skulle kolla med CB digital så det säkert blivit 3-4v men det visade alldeles för lite. Troligen pga för högt hcg då. Allt var ju ändå som det skulle. Missförstå mig inte, jag är nojig som tusan nu också men vet att testerna bara gör det ännu värre. :D
  • Nextchapter

    Hej!

    Välkommen o grattis! :)

    Går in i vecka 7 i morgon och har inte heller så mkt symtom förutom svullna ömma bröst och trött samt ibland lite molvärk. :)

    Också första barnet och vid första försök så har fortfarande svårt att smälta detta då jag va beredd på att det skulle ta längre tid :)

    Gjorde också ett till test en vecka efter första plusset. Skall försöka låta bli att ta nått mer nu :)

    Har du ringt mvc o bokat en tid än? :)


    brownfox skrev 2019-09-28 09:34:48 följande:

    Hej till alla, ville hoppa in här :) bf 15 maj enligt appen 

    Är nu i vecka 8 (7+1) och har inte haft några symtom än, bara lite mer trott än vanligt... första graviditet, blev gravit vid första försok.

    Såklart orolig nu, gör gravidtest minst 2 ggr varje vecka 


  • Trostar

    Hur hanterar ni denna väntan?

    Jag är i vanliga fall väldigt aktiv, tränar, umgås med vänner, är ute på kvällarna och gör massa saker. Nu är mina bra timmar mellan ca 10-18 på dagarna. Övrig tid är jag illamående och trött = ingen lust att hitta på något. De bra timmarna försöker jag hitta på något roligt, men då kommer ju jobb och annat mellan...

    Vad gör ni nu dessa veckor? Är i vecka 9 imorgon och har inte velat berätta om graviditeten för någon pga tidigare missfall.

    Ikväll ska sambon iväg med gemensamma vänner, något som jag hade följt med på i vanliga fall, men nu känns det 0 roligt för jag VET ju att jag kommer må illa och vara trött så att jag vill hem....

    Så tacksam för graviditeten. Väldigt tacksam för alla symptom så länge som det betyder att bebis mår bra, men att vara gravid är SÅ TRÅKIGT.

  • brownfox
    Nextchapter skrev 2019-09-28 10:47:52 följande:

    He

    Välkommen o grattis! :)

    Går in i vecka 7 i morgon och har inte heller så mkt symtom förutom svullna ömma bröst och trött samt ibland lite molvärk. :)

    Också första barnet och vid första försök så har fortfarande svårt att smälta detta då jag va beredd på att det skulle ta längre tid :)

    Gjorde också ett till test en vecka efter första plusset. Skall försöka låta bli att ta nått mer nu :)

    Har du ringt mvc o bokat en tid än? :)


    Tack!
    Jag har bokat tid hos mvc på 1177.se, eller jag bokat den inskrivningstiden då.... men jag tror jag bokat för tidigt, för att jag kommer bli vecka 9 :hmm:
    var hor barnmorska för 2v sedan för att kolla hur och vad gör man och hon själv kunde ej hitta nån ledig tid som passar bättre så hennes rekommendation var att ha kvar den tiden jag bokade. Nu vet jag inte vad kommer vi göra i 45min om inga blodprov eller ultraljud kan tas då. Skrattande

    Tänkte boka tid för tidigt ultraljud själv innan, är det dumt? 
  • brownfox
    Trostar skrev 2019-09-28 11:12:44 följande:

    Hur hanterar ni denna väntan?

    Jag är i vanliga fall väldigt aktiv, tränar, umgås med vänner, är ute på kvällarna och gör massa saker. Nu är mina bra timmar mellan ca 10-18 på dagarna. Övrig tid är jag illamående och trött = ingen lust att hitta på något. De bra timmarna försöker jag hitta på något roligt, men då kommer ju jobb och annat mellan...

    Vad gör ni nu dessa veckor? Är i vecka 9 imorgon och har inte velat berätta om graviditeten för någon pga tidigare missfall.

    Ikväll ska sambon iväg med gemensamma vänner, något som jag hade följt med på i vanliga fall, men nu känns det 0 roligt för jag VET ju att jag kommer må illa och vara trött så att jag vill hem....

    Så tacksam för graviditeten. Väldigt tacksam för alla symptom så länge som det betyder att bebis mår bra, men att vara gravid är SÅ TRÅKIGT.


    Försöker göra allt som vanligt så länge jag mår bra. Hoppas det är inte fel Oskyldig
  • Fladdriga svansen

    Jag har inte ens ringt Mvc än XD

    Men känner ingen press om det heller, var just i den vändan så har ingen större panik att vara där igen. Tänkte jag ringer lagomt innan de är dags för kub.

  • Kattunge15
    Trostar skrev 2019-09-28 11:12:44 följande:

    Hur hanterar ni denna väntan?

    Jag är i vanliga fall väldigt aktiv, tränar, umgås med vänner, är ute på kvällarna och gör massa saker. Nu är mina bra timmar mellan ca 10-18 på dagarna. Övrig tid är jag illamående och trött = ingen lust att hitta på något. De bra timmarna försöker jag hitta på något roligt, men då kommer ju jobb och annat mellan...

    Vad gör ni nu dessa veckor? Är i vecka 9 imorgon och har inte velat berätta om graviditeten för någon pga tidigare missfall.

    Ikväll ska sambon iväg med gemensamma vänner, något som jag hade följt med på i vanliga fall, men nu känns det 0 roligt för jag VET ju att jag kommer må illa och vara trött så att jag vill hem....

    Så tacksam för graviditeten. Väldigt tacksam för alla symptom så länge som det betyder att bebis mår bra, men att vara gravid är SÅ TRÅKIGT.


    Känner igen mig, tiden har aldrig gått så långsamt som nu. Orkar ingenting och fått komma med påhittade ursäkter för att slippa tillställningar. Zzzzz så tråkigt, LÄNGTAR till inget illamående och pigg igen!
  • Fladdriga svansen
    Trostar skrev 2019-09-28 11:12:44 följande:

    Hur hanterar ni denna väntan?

    Jag är i vanliga fall väldigt aktiv, tränar, umgås med vänner, är ute på kvällarna och gör massa saker. Nu är mina bra timmar mellan ca 10-18 på dagarna. Övrig tid är jag illamående och trött = ingen lust att hitta på något. De bra timmarna försöker jag hitta på något roligt, men då kommer ju jobb och annat mellan...

    Vad gör ni nu dessa veckor? Är i vecka 9 imorgon och har inte velat berätta om graviditeten för någon pga tidigare missfall.

    Ikväll ska sambon iväg med gemensamma vänner, något som jag hade följt med på i vanliga fall, men nu känns det 0 roligt för jag VET ju att jag kommer må illa och vara trött så att jag vill hem....

    Så tacksam för graviditeten. Väldigt tacksam för alla symptom så länge som det betyder att bebis mår bra, men att vara gravid är SÅ TRÅKIGT.


    Vet inte ens vart tiden tar vägen här. Fullt upp med hobbys, småbarn, djur, skola... men första tiden går alltid så olidligt långsam sen så bara smäller det till.

    Man kan vara tacksam men ändå beklaga sig, de betyder ju inte att man älskar allt mindre, men de hjälper att klaga av sig lite på nåt sätt <3
Svar på tråden BF MAJ 2020