• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Bettan84
    EmmaAF skrev 2019-09-28 00:12:04 följande:

    Vi har fått rådet av vår läkare att hålla oss ifrån sexlivet under graviditeten.. så här händer inte mycket men lusten och orken är ändå inte enorm med en liten bebis hemma och graviditet


    Oj, får man fråga varför ?:)
  • Bettan84
    viljaa skrev 2019-09-28 06:27:52 följande:

    Hahah vårt är heeeelt dött. Vi har inte haft sex sen ägglossningen och jag är nu i v10!! Jag vill sova varenda ledig stund och har absolut NOLL lust. Min sambo tycker såklart att jag är jättetråkig men han förstår att min kropp är inställd på att bygga en bebis just nu. Tur det finns andra sätt jag kan hjälpa honom på ;)


    Haha samma här , kan knappt hålla mig vaken .. men håller med dig, tur att det finns andra sätt att hjälpa de på ????
  • EmmaAF
    Bettan84 skrev 2019-09-28 19:01:08 följande:

    Oj, får man fråga varför ?:)


    Nja skulle minska risken för missfall tydligen, enligt henne.. Vi har ju haft några stycken bakom oss så hon avrådde oss ifrån det.. Och vad är 9 månader i det stora hela
  • Andreaaaa

    Hur har ni andra det med molvärk? Jag är ju bara 5+4 och de senaste dagarna har värken försvunnen. Har fortfarande ömma bröst och risig aptit men blir förstås genast nojig ???? Hur är det med er, de flesta är ju lite längre gångna?

  • jhms
    Andreaaaa skrev 2019-09-29 09:40:04 följande:

    Hur har ni andra det med molvärk? Jag är ju bara 5+4 och de senaste dagarna har värken försvunnen. Har fortfarande ömma bröst och risig aptit men blir förstås genast nojig ???? Hur är det med er, de flesta är ju lite längre gångna?


    Jag har haft molvärk av och till sen ägglossning typ. Vissa dagar är det mer och andra mindre, haft dagar helt utan och nu är jag i vecka 10+1 och har fortfarande molvärk men inte alls lika mycket som tidigare. Men tror som med alla symtom att det går upp och ner från dag till dag. Oroa dig inte, livmodern växer ju olika mycket från dag till dag :)
  • Andreaaaa

    [quote=79930210][quote-nick]jhms skrev 2019-09-29 10:04:55 följande:[/quote-nick]Jag har haft molvärk av och till sen ägglossning typ. Vissa dagar är det mer och andra mindre, haft dagar helt utan och nu är jag i vecka 10+1 och har fortfarande molvärk men inte alls lika mycket som tidigare. Men tror som med alla symtom att det går upp och ner från dag till dag. Oroa dig inte, livmodern växer ju olika mycket från dag till dag :)[/]

    Tack för svar. Jag förstår ju också det egentligen men det är något lugnande med att höra någon annan säga det Jag har ju ett barn sedan tidigare och i den graviditeten försvann värken helt from kanske v12 men fram tills det vill jag minnas att den var rätt konstant... så skönt att höra!

  • Andreaaaa
    jhms skrev 2019-09-29 10:04:55 följande:

    Jag har haft molvärk av och till sen ägglossning typ. Vissa dagar är det mer och andra mindre, haft dagar helt utan och nu är jag i vecka 10+1 och har fortfarande molvärk men inte alls lika mycket som tidigare. Men tror som med alla symtom att det går upp och ner från dag till dag. Oroa dig inte, livmodern växer ju olika mycket från dag till dag :)


    Tack för svar. Jag förstår ju också det egentligen men det är något lugnande med att höra någon annan säga det Jag har ju ett barn sedan tidigare och i den graviditeten försvann värken helt from kanske v12 men fram tills det vill jag minnas att den var rätt konstant... så skönt att höra!
  • Bettan84
    EmmaAF skrev 2019-09-28 20:49:24 följande:

    Nja skulle minska risken för missfall tydligen, enligt henne.. Vi har ju haft några stycken bakom oss så hon avrådde oss ifrån det.. Och vad är 9 månader i det stora hela


    Jaha ok då förstår jag . Nej precis 9 månader går så himla fort
  • Daphodil
    Andreaaaa skrev 2019-09-29 09:40:04 följande:

    Hur har ni andra det med molvärk? Jag är ju bara 5+4 och de senaste dagarna har värken försvunnen. Har fortfarande ömma bröst och risig aptit men blir förstås genast nojig ???? Hur är det med er, de flesta är ju lite längre gångna?


    Jag hade kraftig molvärk v 5, mindre v 6, knappt nån alls v 7 och sen ökad värk igen v 8. Sen mindre igen v 9 och 10. Går upp och ner helt enkelt.
  • Daphodil

    Så typiskt. Igår var jag på bröllop men kunde inte njuta av det eftersom mitt illamående var helt borta. Var orolig hela dagen. Idag mår jag vidrigt igen och är rätt tacksam att jag slapp må såhär igår. Men så synd att liksom inte kunnat uppskatta bröllopet till fullo!

    Och det är inte första gången som illamåendet pausas nån dag, för att sedan återkomma. Men oron kommer ändå. Så dumt!

Svar på tråden BF MAJ 2020