• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • LAVISA

    Råkade lägga upp mitt senaste inlägg i fel tråd. Men om nån vill gissa så go for it! Bf 2 maj :) 

  • EmmaAF
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-10-24 19:18:42 följande:

    Kan man se könet med hjälp av nubb teorin redan v. 9+4?

    Isf har jag ultraljudsbild från då.


    Nä nubben kan man gå efter 12+0 - 14+0
  • Andreaaaa
    LAVISA skrev 2019-10-24 19:22:53 följande:

    Råkade lägga upp mitt senaste inlägg i fel tråd. Men om nån vill gissa så go for it! Bf 2 maj :) 


    Jag ser ingen nubb alls på den här bilden..? Men en söt liten näsa!
  • LAVISA
    Andreaaaa skrev 2019-10-24 20:49:00 följande:

    Jag ser ingen nubb alls på den här bilden..? Men en söt liten näsa!


    Haha tog fel bild! Här kommer den!

  • EmmaAF
    LAVISA skrev 2019-10-24 20:57:51 följande:

    Haha tog fel bild! Här kommer den!


    Säger solklar gosse även här Sååå söt
  • Heliena

    Var tidigare medlem i BF April 2020, men KUB-testet idag visade att jag har BF 1 maj, så hoppar in här nu! :) KUB gick bra, men liten risk på allt. Dock fick jag reda på att jag har hög risk för att få havandeskapsförgiftning.. 1:11, så börjar med trombyl ikväll. Suck, alltid ska det vara nåt, hah..

  • Daphodil
    Heilena skrev 2019-10-25 15:43:32 följande:

    Var tidigare medlem i BF April 2020, men KUB-testet idag visade att jag har BF 1 maj, så hoppar in här nu! :) KUB gick bra, men liten risk på allt. Dock fick jag reda på att jag har hög risk för att få havandeskapsförgiftning.. 1:11, så börjar med trombyl ikväll. Suck, alltid ska det vara nåt, hah..


    Välkommen! Denna tråd är mer aktiv än apriltråden (vilket gör att jag också hänger här trots att mitt BF precis är i slutet av april). Trist med högrisk, men då är vi iaf två som tar Trombyl. Flört
  • Heliena
    Daphodil skrev 2019-10-25 15:48:26 följande:

    Välkommen! Denna tråd är mer aktiv än apriltråden (vilket gör att jag också hänger här trots att mitt BF precis är i slutet av april). Trist med högrisk, men då är vi iaf två som tar Trombyl.


    Tack! Hur mycket trombyl äter du? Jag ska käka 2 tabletter av 75mg dagligen. Apotekspersonalen höjde på ögonbrynen och sa att vanlig dos är 1 tablett.. Blir himla osäker nu, men BM sa 2 st och det står även så på lappen jag fick med och på burken! I bipacksedeln står även att man inte ska äta över 100mg de sista 3 månaderna, men jag ska tydligen ta till vecka 36 enligt BM..
  • Daphodil
    Heilena skrev 2019-10-25 16:08:16 följande:
    Tack! Hur mycket trombyl äter du? Jag ska käka 2 tabletter av 75mg dagligen. Apotekspersonalen höjde på ögonbrynen och sa att vanlig dos är 1 tablett.. Blir himla osäker nu, men BM sa 2 st och det står även så på lappen jag fick med och på burken! I bipacksedeln står även att man inte ska äta över 100mg de sista 3 månaderna, men jag ska tydligen ta till vecka 36 enligt BM..
    150 mg är rätt dos för att förebygga havandeskapsförgiftning, så du behöver inte känna dig osäker. Jag tar 75 mg, baserat på misstänkt propp som orsak till tillväxthämning i förra graviditeten.