• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • SweetCA
    Heilena skrev 2019-12-10 18:02:50 följande:

    Ja, får hoppas på att man blir lite tyngre och klumpigare sen, haha :)


    Hahaha behöver nog inte hoppas =)
  • Heliena

    Är det fler än jag som har sammandragningar såhär tidigt? Jag tror det är det iaf! Magen är hård och imorse var den väldigt sammandraget liksom, som en bulle! Nu känner jag lite svag puls över livmodern och den känns spänd hela tiden.. Visst måste det vara sammandragningar?

  • Daphodil
    Heilena skrev 2019-12-10 20:11:52 följande:

    Är det fler än jag som har sammandragningar såhär tidigt? Jag tror det är det iaf! Magen är hård och imorse var den väldigt sammandraget liksom, som en bulle! Nu känner jag lite svag puls över livmodern och den känns spänd hela tiden.. Visst måste det vara sammandragningar?


    Jag har haft sammandragningar sen v 16 denna gång. Det låter som att det är precis det du har. Bra att livmodern tränar =)
  • Heliena
    Daphodil skrev 2019-12-10 20:24:03 följande:

    Jag har haft sammandragningar sen v 16 denna gång. Det låter som att det är precis det du har. Bra att livmodern tränar =)


    Okej! :) Känns bara så himla spänt, haha! Jag nästan anstränger mig för att slappna av, men är konstant spänt liksom. Men då får den träna på då! :D
  • lillasyster4

    Nu tänkte jag också hoppa in här och presentera mig efter att ha varit med och läst en stund. Jag är 21 år och gravid i vecka 17+3, första barnet! På måndag ska vi på ultraljud och äntligen ta reda på kön, vi får se om jag hoppar på pojktåget eller om det är en flicka där inne :)

    Men jag undrar, är det fler än jag som är rädda att ha sex under graviditeten? Jag kan liksom inte riktigt njuta då det känns som att bebisen tar skada?? Har googlat tusen gånger och läst att det inte ska vara någon fara men rädslan försvinner inte för det :( någon som känner med mig eller har något tips på hur jag kan tänka för att inte vara så rädd?

  • Heliena
    lillasyster4 skrev 2019-12-10 22:22:32 följande:

    Nu tänkte jag också hoppa in här och presentera mig efter att ha varit med och läst en stund. Jag är 21 år och gravid i vecka 17+3, första barnet! På måndag ska vi på ultraljud och äntligen ta reda på kön, vi får se om jag hoppar på pojktåget eller om det är en flicka där inne :)

    Men jag undrar, är det fler än jag som är rädda att ha sex under graviditeten? Jag kan liksom inte riktigt njuta då det känns som att bebisen tar skada?? Har googlat tusen gånger och läst att det inte ska vara någon fara men rädslan försvinner inte för det :( någon som känner med mig eller har något tips på hur jag kan tänka för att inte vara så rädd?


    Jaa.. Jag är i vecka 20 nu och vi har inte haft sex sen jag plussade! Skulle inte förvåna mig om vi går hela graviditeten utan att ha sex.. Tråkigt, men ingen av oss är sugen! Tror vi båda innerst inne är lite småoroliga också.
  • 2020bebis

    Är nu i vecka 18 och illamåendet är tillbaka med full kraft. Just fått lergigan comp utskrivet som jag ska testa så fort apoteket öppnar. Har det hjälpt någon av er?! Har såå höga förhoppningar nu!

  • Charlieellerså
    2020bebis skrev 2019-12-11 04:58:35 följande:

    Är nu i vecka 18 och illamåendet är tillbaka med full kraft. Just fått lergigan comp utskrivet som jag ska testa så fort apoteket öppnar. Har det hjälpt någon av er?! Har såå höga förhoppningar nu!


    Min räddning ar lergigan comp. Hoppas det hjälper dig
  • Daphodil
    lillasyster4 skrev 2019-12-10 22:22:32 följande:

    Nu tänkte jag också hoppa in här och presentera mig efter att ha varit med och läst en stund. Jag är 21 år och gravid i vecka 17+3, första barnet! På måndag ska vi på ultraljud och äntligen ta reda på kön, vi får se om jag hoppar på pojktåget eller om det är en flicka där inne :)

    Men jag undrar, är det fler än jag som är rädda att ha sex under graviditeten? Jag kan liksom inte riktigt njuta då det känns som att bebisen tar skada?? Har googlat tusen gånger och läst att det inte ska vara någon fara men rädslan försvinner inte för det :( någon som känner med mig eller har något tips på hur jag kan tänka för att inte vara så rädd?


    Jag har ett MA i v 16 bakom mig, samt har haft en del småblödningar denna graviditet, så denna gång har vi inte haft sex sedan typ v 12. Det känns jättetråkigt, men vi får se om det blir lättare med tiden. Annars blir det först vid färdknäppen!
  • 2020bebis
    Charlieellerså skrev 2019-12-11 06:48:26 följande:

    Min räddning ar lergigan comp. Hoppas det hjälper dig


    Åh låter lovande. Det hoppas jag med! Tack för att du svarade.