• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • SweetCA
    HejsanJenny skrev 2020-03-12 06:29:54 följande:

    Jag jobbar på förskola (två dagar till, arrrghhh sen graviditetspenning) och vi har en familj som vistats utomlands under sportlovet. Bekräftat smittade. Två andra familjer som är hemma pga pågående smittspårning. Jag känner att viruset är lite för nära nu för att det ska kännas lugnt och tryggt.


    Och de var på förskolan efter det? verkar inte vara helt ovanligt att folk inte tänker. Jag förstår att du är orolig. Väldigt nära...
  • Daphodil

    Ja, det känns lite som droppen. Man är trött och tung som det är, och så kommer corona som en extra börda som ingen av oss behöver.

  • Trostar

    Här blev veckans studiebesök på förlossningen inställt för att minska risken för smittspridning av Corona....

    Trist, men bra att de tar till dessa åtgärder. Jag är inte särskilt rädd för att drabbas av Corona själv, men vill gärna att vårdpersonalen ska få hålla sig friska så att det finns personal när man väl ska föda.

  • HejsanJenny
    SweetCA skrev 2020-03-12 07:53:27 följande:

    Och de var på förskolan efter det? verkar inte vara helt ovanligt att folk inte tänker. Jag förstår att du är orolig. Väldigt nära...


    Familjen som varit utomlands och blivit smittade har inte varit på förskolan så de har jag inte haft direkt kontakt med, men de två andra vara familjer just nu är hemma och undergår smittspårning har varit på förskolan, ja. Usch!
  • Heliena

    I mitt län har hittills sex stycken bekräftats smittade efter en resa i Österrike. Min sambo jobbar dessutom väldigt nära med en kollega som också varit där men som (inte än iaf) blivit bekräftad smittad. Men kan inte låta bli att bli irriterad över att man åker till jobbet direkt efter en resa där flera blivit bekräftade smittade.. Nu är varken jag eller sambon i riskgruppen, men man vill ju ändå inte bli sjuk! Helst inte så nära förlossningen då man ska vara pigg och ha ork!

  • SweetCA
    HejsanJenny skrev 2020-03-12 10:55:49 följande:
    Familjen som varit utomlands och blivit smittade har inte varit på förskolan så de har jag inte haft direkt kontakt med, men de två andra vara familjer just nu är hemma och undergår smittspårning har varit på förskolan, ja. Usch!
    Håller tummarna för att du slipper det
  • ankan6

    Idag kom äntligen brevet!! Håller han sig som tänkt där inne så får han komma ut 4/5! Så surrealistiskt att ha ett datum och tid, samtidigt helt fantastiskt och lättande

    Var det någon annan som fick snitt härinne?

  • m94
    ankan6 skrev 2020-03-12 15:36:07 följande:

    Idag kom äntligen brevet!! Håller han sig som tänkt där inne så får han komma ut 4/5! Så surrealistiskt att ha ett datum och tid, samtidigt helt fantastiskt och lättande

    Var det någon annan som fick snitt härinne?


    Skönt att ha fått ett datum! Av nyfikenhet, när är bf? :)

    Jag hade första samtalet idag kring snitt och ska träffa läkare och få besked i mitten på april... Känns långt bort nu dock tyvärr.
  • ankan6
    m94 skrev 2020-03-12 16:07:25 följande:

    Skönt att ha fått ett datum! Av nyfikenhet, när är bf? :)

    Jag hade första samtalet idag kring snitt och ska träffa läkare och få besked i mitten på april... Känns långt bort nu dock tyvärr.


    Får du besked om snitt eller om datum i april? När är ditt bf? Hoppas det blir som du önskar!

    Mitt bf är 9e och snittet blir 4e (måndag) vilket jag förstod var rätt tätt inpå, men det är långhelg iom första maj så det är väl därför.