• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Andreaaaa
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-02-27 21:23:03 följande:

Ja beräknad vikt föe bebisen i denna vecka ska vara 1681 min bebis var 1517. Hon beräknade bebisen ålder till 29 veckor och 6 dagar och jag är nu i vecka 30+3.

Hon sa att bebisen inte skulle komma upp till 3 kg.

Men det där verkar inte var så träffsäkert? Eller det baserar jag på att min son var beräknad att väga ganska exakt 3,5kg men kom istället ut och vägde 3,0.
  • Blivande3barnsmamma
    Andreaaaa skrev 2020-02-27 21:28:51 följande:

Men det där verkar inte var så träffsäkert? Eller det baserar jag på att min son var beräknad att väga ganska exakt 3,5kg men kom istället ut och vägde 3,0.

Nej det är klart att det inte är 100% men med tanke på mina tidigare graviditeter så vägde ingen av de 3 kg.
  • SweetCA
    Tillväxt ultraljud idag och lillen väger nu 1.8 kg :D och mår toppen!
    Prick på kurvan och mina foglossningskänningar har försvunnit med vila så det känns kanonskönt. 
    vecka 32 (bf sista april)
  • Heliena
    SweetCA skrev 2020-02-28 10:07:40 följande:

Prick på kurvan och mina foglossningskänningar har försvunnit med vila så det känns kanonskönt. 

Åh, vad skönt att det såg bra ut! Och himla mysigt att få se bebis igen! Nästan lite avundsjuk, haha.
  • SweetCA
    Heilena skrev 2020-02-28 10:10:59 följande:
    Åh, vad skönt att det såg bra ut! Och himla mysigt att få se bebis igen! Nästan lite avundsjuk, haha.
    ja, jätte skönt faktiskt Hjärta men han är så stor nu så det blev bara delar hihi men han är söt och låg och gosade med händerna vid ansiktet. 
  • Daphodil
    SweetCA skrev 2020-02-28 10:07:40 följande:

Så härligt att du mår bra och allt ser bra ut! Jag ska göra också göra tillväxtul, fast nästa vecka. Tror det kommer gå fint.
  • SweetCA
    Daphodil skrev 2020-02-28 16:39:47 följande:
    Så härligt att du mår bra och allt ser bra ut! Jag ska göra också göra tillväxtul, fast nästa vecka. Tror det kommer gå fint.
    Det tror jag med men det känns bra med lite extra uppmärksamhet! 
  • Andreaaaa
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-02-27 23:00:25 följande:

Nej det är klart att det inte är 100% men med tanke på mina tidigare graviditeter så vägde ingen av de 3 kg.

Ja det låter ju som en trend
  • Daphodil

Tillväxtultraljud idag. Bäbisen beräknas väga runt 2 kg, precis på medelkurvan. Det känns bra!

• HejsanJenny
    Daphodil skrev 2020-03-03 16:41:24 följande:

Tillväxtultraljud idag. Bäbisen beräknas väga runt 2 kg, precis på medelkurvan. Det känns bra!

Kul! Var också på tillväxtultraljud idag - 1300g så fortfarande en liten bebbe här som ligger under kurvan.