• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • HejsanJenny
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-04-26 12:56:52 följande:

    Det känns helt ofattbart att det bara är 1 vecka kvar till bf. Känner ju inte ens att något är på gång heller. Bara bebis som gör små och grova rörelser.

    Hur går det för er andra?


    Visst är det knäppt!? Heja oss alla!

    Jag har enlighet appen 15 dagar kvar till bf. Har ju sedan länge fått höra att på grund av mitt höga blodtryck så får man ett datum för igångsättning men efter undersökning och samtal med förlossningsläkare härom dagen (i torsdags) så sa han näpp, det kommer inte behövas någon igångsättning för dig, jag känner ju att bebisen kommer komma naturligt av sig själv närsomhelst. Detta var efter han känt och klämt på magen samt gjort gynekologisk undersökning och ultraljud. Jäklar kände jag bara! Har gått promenader på runt milen varje dag sen dess i hopp om att nått ska hända men än så länge känner jag bara vanliga fosterrörelser... Men han var verkligen bombsäker på din grej.
  • Blivande3barnsmamma
    HejsanJenny skrev 2020-04-26 18:51:34 följande:

    Visst är det knäppt!? Heja oss alla!

    Jag har enlighet appen 15 dagar kvar till bf. Har ju sedan länge fått höra att på grund av mitt höga blodtryck så får man ett datum för igångsättning men efter undersökning och samtal med förlossningsläkare härom dagen (i torsdags) så sa han näpp, det kommer inte behövas någon igångsättning för dig, jag känner ju att bebisen kommer komma naturligt av sig själv närsomhelst. Detta var efter han känt och klämt på magen samt gjort gynekologisk undersökning och ultraljud. Jäklar kände jag bara! Har gått promenader på runt milen varje dag sen dess i hopp om att nått ska hända men än så länge känner jag bara vanliga fosterrörelser... Men han var verkligen bombsäker på din grej.


    Så spännande att se vad som kommer ske nu. Ja jag ska också börja med långpromenader, han får komma nu känner jag hahha
  • HejsanJenny

    En väninna till mig äger en kedja av glassaffärer och hon har ett tips som tydligen har funkat för fem (!) höggravida kvinnor... förlossning har satts igång av sig själv inom 48 timmar om man äter en hel liter av en av hennes smaker, nu messade hon precis och sa att hon lagt undan glass åt mig idag, haha. Önska mig lycka till! :P

  • Bettan84

    Nu stoppas det alla planerade kejsarsnitt i Stockholm som saknar medicinsk grund.

    Jag är glad att jag valde att inte göra snitt denna gången (pga den traumatiska upplevelsen jag hade sist ) för jag är redan inställd på en vaginal förlossning men jag lider med andra mammor som har fått sina snitt avbokade :(

  • SweetCA
    HejsanJenny skrev 2020-04-27 09:46:07 följande:

    En väninna till mig äger en kedja av glassaffärer och hon har ett tips som tydligen har funkat för fem (!) höggravida kvinnor... förlossning har satts igång av sig själv inom 48 timmar om man äter en hel liter av en av hennes smaker, nu messade hon precis och sa att hon lagt undan glass åt mig idag, haha. Önska mig lycka till! :P


    Haha vilken uppoffring!

    Lycka till och vad är det för smak?
  • SweetCA
    Bettan84 skrev 2020-04-27 09:59:59 följande:

    Nu stoppas det alla planerade kejsarsnitt i Stockholm som saknar medicinsk grund.

    Jag är glad att jag valde att inte göra snitt denna gången (pga den traumatiska upplevelsen jag hade sist ) för jag är redan inställd på en vaginal förlossning men jag lider med andra mammor som har fått sina snitt avbokade :(


    Såg det. Känns lite konstigt ändå. Så himla många ks kan de väl inte göra kan man tycka.
  • Blivande3barnsmamma
    Bettan84 skrev 2020-04-27 09:59:59 följande:

    Nu stoppas det alla planerade kejsarsnitt i Stockholm som saknar medicinsk grund.

    Jag är glad att jag valde att inte göra snitt denna gången (pga den traumatiska upplevelsen jag hade sist ) för jag är redan inställd på en vaginal förlossning men jag lider med andra mammor som har fått sina snitt avbokade :(


    Så skönt att dubredan ställt in dig på vaginal förlossning innan beslutet kom <3 Kommer gå jättebra :)
  • Blivande3barnsmamma
    HejsanJenny skrev 2020-04-27 09:46:07 följande:

    En väninna till mig äger en kedja av glassaffärer och hon har ett tips som tydligen har funkat för fem (!) höggravida kvinnor... förlossning har satts igång av sig själv inom 48 timmar om man äter en hel liter av en av hennes smaker, nu messade hon precis och sa att hon lagt undan glass åt mig idag, haha. Önska mig lycka till! :P


    Haha så roligt test. Men vill du föda 2 veckor innan?
  • HejsanJenny
    SweetCA skrev 2020-04-27 10:15:05 följande:

    Haha vilken uppoffring!

    Lycka till och vad är det för smak?


    Salt lakrits, mums!!
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-04-27 11:27:35 följande:

    Haha så roligt test. Men vill du föda 2 veckor innan?


    Ja då, jag känner mig redo! Speciellt efter förra veckans läkarbesök :)
  • Blivande3barnsmamma
    HejsanJenny skrev 2020-04-27 12:20:15 följande:

    Salt lakrits, mums!!Ja då, jag känner mig redo! Speciellt efter förra veckans läkarbesök :)


    Då håller vi tummarna :)