BF MAJ 2020
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Idag hade jag sista besöket hos BM! Senaste infon är att snittet med största sannolikhet kommer att bli av, om det nu inte plötsligt blir en kris och enormt personalbortfall, men det känns hoppfullt. I så fall får vi träffa honom om 13 dagar!!! Woop woop! Den tanken gör att det inte ens känns jobbigt att behöva vara ensam på BB längre.
Mitt SF-mått hade dock inte ökat sedan sist, så skall tillbaka om en vecka och har det fortfarande inte ökat blir det UL. Det kan innebära att det finns en risk för att snittet tidigareläggs beroende på vad det visar, och i så fall är det bara nån vecka kvar om det skulle sluta med att han får komma ut i v39 redan. Så konstig tanke! Någon annan vars mått inte hängt med?
På mitt senaste besök hade måttet minskat 1 cm. Men barnmorskan sa inget utan bara att bebisen var supetfixerad därför har magen sjunkit lite.
På mitt senaste besök hade måttet minskat 1 cm. Men barnmorskan sa inget utan bara att bebisen var supetfixerad därför har magen sjunkit lite.
Kan inte det vara ett tecken på för lite fostervatten om det minskar? Fast då borde det väl ha kommit ut kan man tycka
Jasså, så du behöver inte göra något UL eller så?
Min är tydligen inte fixerad, men magen har sjunkit en del så tycker att måttet borde bli annorlunda/mindre bara av det iom att de möter över hela magen...
Min bebis är fixerad sedan 2 veckor tillbaka. Om din mage sjunkit så borde måttet ändras, ja.
Det sa hon ingenting om, nu blir jag orolig. Jag har tid på torsdag så får se vad hon säger.
Jag tror inte du behöver oroa dig, det är bara en tjej jag vet om som var med om att måttet minskat men hon trodde själv att det läckte fostervatten, märkte i trosorna först och sedan på en binda. Då kollade dom med ultraljud och mycket riktigt var det nästan inget fostervatten kvar. Så om du inte misstänker det är det säkert ingen fara! Menade inte att oroa :)
Tror du jag kan ringa till förlossningen och fråga?
Ringde till förlossningen och hon sa att hon kan se att sf-mått gjort ett hopp två veckor innan, att man mätt fel eller liknande. Hon sa att på torsdag om måttet sjunkit ytterligare så kommer bm skicka mig på kontroll.